Jejich velkou předností je, že nejsou nijak drahé, v podstatě stačí modrá čára na vozovce a je to. Většina lidí ví, že je to vyhrazené místo pro parkování. Českobudějovická radnice chce nyní rozšířit modré parkovací zóny, které by umožňovaly parkovaní aut majitelů s příslušným oprávněním pro dané místo, na Pražské předměstí v oblasti vlevo od Pražské třídy. To je rozumný nápad, protože já tam nedávno s autem jel, potřeboval si něco vyřídit, objel to tam několikrát dokola a volné místo nenašel.
V mé části Pražského předměstí už modré zóny jsou a já díky jim mohu se svým autem zaparkovat blízko svého bytu. Ještě nikdy se mně nestalo, že bych nenašel volné místo. Ovšem do té druhé části této čtvrti začali nyní zajíždět přespolní a výsledkem je, že tam nemají místa jak místní, tak návštěvníci z okolí. Proto je zavedení modrých zón, kde budou vymezena parkovací místa zvlášť pro rezidenty, a zvlášť pro návštěvníky pozitivním krokem.
Je ovšem jasné, že tohle je pouze jedním východiskem tohoto problému. Aut zkrátka stále přibývá víc než parkovacích míst. Dalším řešením je výstavba záchytných parkovišť P+R na okrajích měst u hlavních silničních přivaděčů, kde je parkování za rozumnou cenu a dá se odtud jet dál do centra MHD. Ideální je v takových případech buď zlevněné jízdné, nebo rovnou možnost dopravy zdarma. Takhle je to vyřešené v Českých Budějovicích, kde mezi záchytným parkovištěm v Jírovcově ulici a hlavním Náměstím Přemysla Otakara II. mohou zájemci bezplatně cestovat zdejší elektrobusovou linkou 23.