Naopak velmi dobře zasáhl do debaty zástupce středočeské hejtmanky a předseda středočeské ODS Martin Kupka. Ten se opřel do pirátky Olgy Richterové, která tvrdila, že by prý bylo lepší místo dálnice D3 přes Posázaví rozšířit stávající silnici I3 kolem Benešova. To je z dopravního hlediska absolutní nesmysl, aby dálnice D3 vedla z Mezna až na rakouské hranice, a odtud do Mirošovic k napojení na D1 pouze vylepšená silnice. Dopravní odborníci tuto variantu zavrhli, protože je to akorát cesta k dopravním kolapsům, nikoliv k vyřešení silniční dopravy mezi Prahou a Českými Budějovicemi. „Tady jsme dosáhli nějakého kompromisu, tak se ho držme, trvejme na něm, a nevymýšlejme si pořád nějaké novinky, které akorát brzdí domluvené řešení,“ vyjádřil se v tomto duchu Kupka. S tím souhlasím, navíc Ředitelství silnic a dálnic dělá všechno proto, aby tato stavba zasáhla v okolí Jílového v Posázaví do krajiny co nejméně.
Stejně tak byl naprosto mimo i Radim Fiala ze Strany přímé demokracie Tomia Okamury, který dokázal, že tato partaj není schopna se ani v nejmenším podílet na řízení státu, protože by to dopadlo katastrofálně, a on dopravní problematice a hlavně dálnicím vůbec nerozumí. Fiala ani neví, kde končí dálnice D35, protože tvrdil, že se musí stavět z Olomouce na Prahu, přitom úsek mezi Olomoucí a Mohelnicí je již hotový. Dále vůbec nepochopil, o co se jedná v případě dostavby dvaatřicetikilometrového úseku dálnice D4 mezi Hájemi a Miroticemi, který je dostavován formou partnerství soukromého a státního a sektoru, kdy soukromník dálnici postaví a stát mu ji bude po určitou dobu splácet. A Radim Fiala do toho zcela nesmyslně zatáhl mýtné, a že prý nám EU diktuje jeho výši. To samozřejmě není pravda, navíc vyděšení lidé se ptají, jestli to tedy bude tak, že tam nebude platit dálniční známka, ale bude se tam vybírat mýto. Tak to samozřejmě nebude, na této dálnici bude režim jako na jiných, bude na ní platit dálniční známka, akorát stát ji bude staviteli a po nějaký čas provozovateli splácet. Tož tak.
Komunista Jiří Dolejš zase „zaperlil“, když prohlásil, že tzv. Pražský okruh by měl být napojen na pražskou uliční síť. Houby s octem! Tzv. Pražský okruh je vnější okruh kolem hlavního města, který po dokončení propojí jednotlivé dálnice v okolí metropole. Ten bude radiálami propojen s vnitřním Městským okruhem, který teprve bude spojen s pražskými ulicemi.
Holt když nám vládnou takoví „experti“, pak se nemůžeme divit, že to v Česku s dopravními stavbami vypadá tak, jak vypadá.