New York doporučuji všem

Tak jsem si minulý týden splnil další svůj sen a vyrazil do tohoto největšího amerického města, které nikdy nejde spát, jak zpívá ve jednom ze svých hitů Frank Sinatra. Bylo to super.

?Byl jsme v New Yorku nadšen po všech směrech. Milí, příjemní a pohodoví lidé, bezpečné cestování metrem, cítil jsem se nádherně a všem návštěvu New Yorku doporučuji.

Na Empire State Building

 

Newyorčané mě překvapili uctivým chování, když se vás omylem dotknou nebo do Vás strčí, tak se pak dlouhou dobu omlouvají, častokrát opakují to svoje sorry, sorry. Líbilo se mi, že v metru místní pouštěli sednout starší účastníky našeho zájezdu.

Typická newyorská ulice

Když jsme někde takhle v cizině, ta si všímám, jak se lidé k sobě chovají. Hodně o tom vypovídá i tzv. fenomén létající dveře, jak tomu říkám. Někde jsou prostě dveře, které se automaticky nezavírají, ale tzv. létají. A normální člověk je chytne, aby nepraštili toho, kdo jde za ním. To je běžné v České republice, je to běžné v New Yorku, ale nedělá se to v Moskvě, kde si lidé musejí dávat pozor, aby nedostali do dveří pořádnou ránu. Moskvané se totiž obecně chovají dost bezohledně, na rozdíl od Newyorčanů, a je jim jedno, že někomu by mohli dveře ublížit. Okolí je nezajímá. Obojí města jsem osobně navštívil, takže mohu posuzovat.

Katedrála sv. Patrika

Takže to je zatím takový úvod, příště přiblížím jednotlivé části města a také utkání NHL New York Rangers – Washington Capitals, které jsem rovněž osobně shlédl. A na závěr New York, New York.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Jan Ziegler | sobota 5.3.2022 14:34 | karma článku: 21,63 | přečteno: 757x