Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R34a43d93e39k 85J14a96r85o62š 4807238720476

Já to vidím jako analogii se situací po únoru 1948, kdy se u nás komáři ujali moci. Tehdy též selhaly respektive to zpackaly) politické nekomunistické elity (zejména socani a neprávem gloriovaný Jan Masaryk). Namísto germanizace a rekatolizace nastoupila sovětizace a ateizace společnosti (viz povinná výuka Ruštiny na školách). I tehdy ale vznikala výtvarná, hudební, masmediální či architektonická díla slušných parametrů (Lhoták, Janeček, Tichý, Zrzavý, Eben, filmová vlna v 60tých letech, Nuselský most...). Nicméně hodnotit tuto dobu jako něco, co Čechy zachránilo bych si nikdy nedovolil... A totéž platí po pobělohorské době...

Byť, díky tomu "vítěznému únoru" tu dnes alespoň (zatím) nemáme no-go zóny s musulmany...

+1/0
5.3.2017 21:00

J67a41n 19Z89i80e75g45l81e47r 1641806731658

Stavové si počínali jako amatéři a po zásluze prohráli, tady není co řešit.

0/0
5.3.2017 14:16

R69a45d47e53k 93J61a39r48o82š 4217938470696

To přpouštím. Chyběl charismatický silný vůdčí typ, kterým Friedrich Falcký rozhodně nebyl. Jak už jsem níže uvedl, škoda, přeškoda předčasné smrti Albrechta Smiřického, který tyto schopnosti (ale i potřebné finance) měl. Mohla vzniknout původní česká výrazná královská dynastie...

0/0
5.3.2017 21:17

R89a26d65e10k 77J51a86r71o35š 4267818290236

Nejstarší potvrzený člověk, Francouzka Jeanne Louise Calmentová, kterážto se dožila 122 let a něco, celý život kouřila...

Toť můj vzor R^

+1/0
4.3.2017 20:33

R23a18d85e77k 23J64a30r44o61š 4487198850606

Chyba, tento příspěvek patří do jiné diskuze. Omlouvám se.

+1/0
4.3.2017 20:35
Foto

L42i97b83o30r 24V51y21k63o54u65p81i64l 9126325779967

Oni si to čeští stavové pokazili např. i tím, že Friedricha Falckého si zvolili sami a vůbec nevzali ohled na další země Koruny české. Teprve pak poslali emisary na Moravu, do Uher, do rakouských zemí a do Slezska. A divili se, že v oněch zemích jsou silná politická uskupení, jež s nimi nesouhlasí. Peníze by v Praze byly, ale to by je nesměli stavové dílem rozkrást a dílem prošustrovat špatným odhadem. Rudolfovy sbírky rozprodali doslova za pár šupů a když získali peníze z venkovských obcí, tak se místo postavení vojska o ně pohádali a pak si jimi navzájem zaplatili údajné škody z předchozího období. Žádný z významných účastníků povstání nebyl takový patriot, aby obětoval byť malou část svého majetku ve prospěch společné věci.

+3/0
4.3.2017 15:53

R19a31d70e73k 47J26a39r95o42š 4807828480766

A bohužel, jediný z české šlechty, kdo by toho byl schopen (Albrecht Smiřický) předčasně zemřel...

0/0
5.3.2017 21:23

L38a77d55i23s26l18a87v 86J15í11l39e18k 9582679522141

Rozbor Bělohorské bitvy, stejně jako mnoha jiných bitev, provedli ve Vojenském historickém muzeu. Zajímavý je již začátek toho rozboru: Většina mužů v Čechách i na Moravě odmítla nastoupit do stavovského vojska, vyplatili se a verbíři šli najmout vojáky do Německa, Holandska a pod. Každý pluk měl mít 2000 mužů. Pluky placené moravskými stavy měly okolo 1800 mužů, pluky placené českými stavy měly kolem 1600 mužů, zbylé peníze si verbíři strčili do kapes. Vojska placená českými stavy navíc několik měsíců nedostala žold. V moravském vojsku to bylo trochu lepší. V císařském vojsku měli o stavu protivníka asi dobré zprávy, proto koncem října nerozpustili vojska, jak se to dělávalo. Kdyby je nechali někde přezimovat, polovina vojáků by zemřela na nakažlivé nemoci. Proto se rozhodli pro bitvu. Prý se čeští páni před bitvou sešli a radili se, zda vojsku doplatí žold. Nedoplatili, mnozí velitelé se nedostavili ke svým plukům. Nikdo před bitvou nepromluvil ke stavovskému vojsku o tom, že bojují za svatou věc nebo něco podobného. Bitva tedy byla ztracena dříve, než začala. Po bitvě Zimní král i s královnou hned ujeli kočárem přes Karlův most domů a nikdy se nevrátili. V jiných případech se vojsko stáhlo na hradby města, zavřely se brány a město se bránilo. Místo toho následovalo drancování. Jsou známé i některé počty vozů s kořisti, kteří si někteří vítězové z Prahy odváželi.

+4/0
3.3.2017 22:00

V23o20k41o51u46n 51V26l47a22d22i26m67i86r 8862438679718

Opravdu je korupce v Cechach tak stara? Takze komunisti jsou v tom vlastne uplne nevinne.

0/−2
3.3.2017 22:17

S86l26a86v35o50m84í24r 88B19e14n29e41š 6652887570854

Víte, jak je stará v Čechách korupce?

Tak stará, jako je osídlení.

A to platí pro všechny země světa.

Je mnohem starší než nějaký komunismus.

Korupce tady byla stovky a tisíce let před nimi, byla tady během jejich vlády, je taqdy nyní a bude tady i po nás.

Komunisté mají na svědomí hodně špinavostí, ale za samotnou existenci korupce vskutku nemohou.

+5/0
3.3.2017 22:53

M91i29l69a51n 96R39a85d60e18k 3107146911301

tak stara jako v Nemecku kdyz este zadne neexistovalo, a jen tam byly germanske kmeny ktere se mezi sebou harasili, popripade vrazdili, a byli zkorumpovani, akorat se tomu tak nerikalo, Zrovna jako mezi Eskymaky nebo lidouzrouty v Tichomori. Korupce je v Homo sapiens zakodovana

+1/0
4.3.2017 2:07

L10a27d67i70s45l71a50v 64J77í71l35e26k 9612379462961

Obávám se, že korupce je stejně stará jako peníze, pokud není starší. Ovšem po létech se těžce dokazuje, poněvadž obě korupční strany vždy měly zájem, aby zůstala utajena. Někdy ji však dokázat lze. Například v r. 1526 zvolily české stavy českým králem Ferdinanda Habsburského. Volbu provádělo 12 šlechticů: 2 katolíci a 10 nekatolíků. Většinou se to vysvětluje potřebou silného panovníka proti tureckému nebezpečí. Když se podíváme do účetních knih domu Habsburského, najdeme tam v roce 1526 velkou položku jako úplatek za volbu Ferdinanda včetně jména šlechtice, který peníze převzal. Takovéto věci se však nehodí dávat do učebnic. Já si naopak myslím, že by tam měly být.

+1/0
4.3.2017 10:24

R16a56d33e67k 80J94a67r73o26š 4747568400366

A když už o té korupci mluvíme, tak i otec vlasti Karel IV. vydal nemalé prostředky, aby byl zvolen římským císařem. Anebo Vilém z Rožmberka, který aspiroval na polskou korunu - ovšem jemu ani ty velké úplatky nakonec nepomohly...

0/0
4.3.2017 20:19

L27a50d80i32s68l19a85v 61J69í29l26e16k 9312239562441

Ano, tak to tedy chodilo.

0/0
5.3.2017 15:14

J34i44ř12í 48K63i12n53d79l 2338487143597

Císař Zikmund, aby měl na válku s husity prodával panství. Čechy v jeho době sahaly až k Drážďanům Takže došlo k tomu, že německá šlechta získala území dnešních Severních Čech. Habsburkové nad tímto území ztráceli kontrolu. Další věcí bylo, že k nám přicházeli houfně němečtí protestanti. Porážka na Bílé Hoře odvrátila poněmčení Čech a zejména to, že jsme se později nestali součástí Německa. Pozdějí nařízení jakého náboženství je panovník, takového náboženství je země, které vládne, uspíšilo na nějako dobu stažení protestanských Němců z Čech.

+5/−1
3.3.2017 21:16

R93o54b69e25r20t 38T60r31o53š93k91a 6279600448459

Souhlasím plně s tím, že se nejednalo o zápas Čechů s Němci (národy tehdy neexistovaly), ale protestantů proti katolíkům. Díky tomu, že vyhráli katolíci, máme krásnou barokní architekturu, pokud by vyhráli stavové, měli bychom ponurý severoněmecký sloh.

A navíc Habsburkové odolali muslimským Turkům (za našeho přispění).

+5/−1
3.3.2017 21:06

B36e17d60ř59i80c20h 38M90a40r53j90a72n25k95o 6110977303147

No právě ta obrana proti Turkům byla podstatná. Habsburská říše se stala jakousi hrází proti turecké expanzi....

+3/0
4.3.2017 8:51

R36a67d25e59k 11J94a91r62o35š 4897408510836

Zbořme mýtus! Bez Habsburků by se v Čechách samozřejmě také rozvíjelo baroko, páč Češi by těžko žili a modlili se v iglů či zemljankách...

Česká literatura by se rozvíjela mnohem více než pod rekatolizačním tlakem, kdy kromě Balbínových spisů (psaných latinsky), případně veršů a písní Adama Michny z Otradovic a pár dalších vyjímek nic moc dalšího příliš "uměleckého" nevzniklo. Ve srovnání s tím je např. Komenského exulantské literární dílo mnohem ve světě (i u nás) známější a čtenější než celá pobělohorská česká literatura dohromady...

V Češtině vyšla pouze jedna bible - Svatováclavská, aneb kdeže byly časy celé řady předbělohorských českých biblí (Kralické, Melantrichovy, Veleslavínovy, Severýnovy,...)

A propos, co vy sám jste z těch bohatých literárních pobělohorských textů četl?

+6/−3
3.3.2017 20:42

V87á28c65l27a71v 71R87o33u48d64e62n39s70k29ý 9642450351525

Na příklad toho, jak se následně rozvíjela národní kultura pod protestantskými Němci, se můžete podívat na případu Lužických Srbů!

+1/0
4.3.2017 10:01

R94a71d22e33k 76J29a75r16o64š 4677288840486

Pro pána krále, Lužických Srbů byla proti Čechům hrstka, nikdy neměli svůj stát a zřejmě ani šlechtu, takže to s Čechy vůbec nemůžete srovnávat... Podobně jako např. Walesany, Bretoňce apod.

0/−1
4.3.2017 19:54

J60a88n 68Z12i54e58g77l38e36r 1421806861128

Protestanti Friedrich Falckého se zapsali do českých dějin akorát vypleněním a zdevastováním svatovítské katedrály. Barokní kultura 17. století včetně hudby, malířství, architektury, literatury byla na solidní úrovni. Architektura na evropské úrovni, což se o české renesanční architektuře 16. století říci nedá. Vzdělanost v době pobělohorské byla vyšší než dříve, také díky tomu, že byla v roce 1654 obnovena Karlo-Ferdinandova univerzita se čtyřmi fakultami, kdežto do té doby tam vinou husitských zločinců existovalo pouhé provinční účiliště s jedinou artistickou fakultou. Na tak ubohou úroveň kleslo v pohusitské protestantské éře kdysi slavné Karlovo učení.

+2/0
4.3.2017 11:19

R61a30d39e75k 37J27a98r47o44š 4797708630506

Uznávám, že Friedrich Falcký nebyl šťastná volba, ale byť jsa katolík, budu se s Vámi do roztrhání těla přít, že bez Habsburků by nám Čechům v Českém království bylo líp :-) Škoda, že předčasně zemřel mladý Smiřický - to by býval český král...

Ano, Karlova universita sice po Bílé Hoře "zmohutněla", ale vyučovacím jazykem zde byla latina a později němčina. Čeština se tam prosadila až v 19. století. Praha se stala provinčním městem a kromě triviálních škol se u nás Čeština až na naprosté výjimky nevyučovala. Baroko bylo celoevropský sloh a zcela jistě by se zdárně u nás vyvíjelo i bez Habsburků.

No, dobře Kupecký, Brandl, uznávám byli výborní barokní malíři, ovšem nyní mimo ČR ne příliš známí. To exulant Hollar je mnohem známější a uznávanější...

Už jsem výše vzpomínal Adama Michnu z Otradovic - toho mám rád a před jeho literárním a hudebním uměním klobouk dolů.... ale kdo další byl tak mimořádný v době cca 200 let po Bílé Hoře? A propos, i K.H.Mácha psal své verš nejprve v Němčině. Teprve národní obrození zachránilo Češtinu - nikoliv Habsburkové...

0/0
4.3.2017 20:11

R45a50d65e16k 30J14a63r25o12š 4507128260206

Jo, ještě Vám uznám z hlediska barokního malířství Škrétu...

0/0
4.3.2017 20:16

J85a56n 24Z68i38e41g46l73e67r 1551766881398

Latina byla ve středověku vždycky univerzitním jazykem. Všude!

0/0
5.3.2017 14:14

P10e84t11r 26L18a96n48g13e22r 6365715290222

Období po Bílé Hoře je podle vás středověk? Vy jste opravdu jen kecalista.

0/0
5.3.2017 16:59
Foto

M75i33r86o59s79l37a58v 26M40a51c32e75k 5501395270762

Po bitvě je každý generálem, nesnažte se řešit dávno uzavřené dějinné události.

+1/−5
3.3.2017 20:36

J77a94k88u27b 89M14a77t24o84u41š 3145772172733

Bílá hora dopadla tragicky, jak jste napsal kvůli českým stavů, ale pro alternativní historii kde by Češi bílou horu vyhráli, by automaticky museli být v Čechách schopný vůdce a ten by zajistil rozhodně lepší budoucnost českým zemím, než byla následky bíle hory a následně 30 leté války.

+1/0
3.3.2017 20:21

Z30d51e48n26ě64k 22S86t17r75n48a40d 1235690426779

Že bylo celé stavovské povstání zpackané už od samého začátku se asi shodne většina historiků. Jak už napsali jiní níže, problémem však byl až následný odchod protestantské části elity národa. Pro žádný národ, natož pro tak malý jako je ten náš, není dobré, když přijde o polovinu svých vůdčích osobností.

+3/−1
3.3.2017 20:15

P49e67t66r 30L35a43n41g82e12r 6315715540712

Mimochodem, za co jste knize ubral 10%, když ji jenom chválíte?

0/0
3.3.2017 19:48
Foto

P73e47t32r79a 19H66a31v80e36l33k74o14v88á 8703283492

Ta kniha francouzského autora Oliviera Chalinea, ročník 1964, odborníka na dějiny střední Evropy, musela být otrocky přeložena do češtiny a pak její recenzent Ziegler otrocky přepsal to, co se v ní píše. Toto je perverzní ukázka převráceného slovosledu a nečeské stylistiky. Knihu bych si přečetla zásadně v originále, je možné, že půlka z textu nebude vůbec ve výsledku tím, co je psáno. Třeba knize křivdím, třeba jen zmátla recenzenta natolik ,že zapomněl česky. Je ale celkem dobře možné, že překlad bude navržen na Skřipec.Kniha vyšla v originále v roce 2000 a autor po ní napsal už 6 dalších titulů.

+2/−1
3.3.2017 19:47

V85o76k43o44u45n 45V72l46a57d80i39m88i68r 8462948919668

Vy umite francouzsky?

+1/−1
3.3.2017 19:57

J24a42n 37Z26i59e13g13l21e96r 1231436911258

Paní Havelková, vy jste hodně mimo. Ta kniha je psaná bezvadnou češtinou, tedy dobře přeložena. Mluvíte o něčem, o čem nic nevíte. ;-D

0/−2
4.3.2017 11:22

S46l71a22v42o25m54í37r 20B36e38n74e85š 6322377360414

Ještě jednu věc napíši:

Možná lze největší přínos Bílé Hory spatřovat nikoli v českém kontextu, nýbrž v evropském.

Habsburskové jako uherští králové nesli hlavní tíži bránění evropských hranic před Tureckem. Nedělali to tím nejlepším způsobem. Toho diletantství tam bylo poměrně dost, ale konec konců sice s obtížemi, ale přeci jenom to nakonec splnili.

Je však hodně sporné, zda by se jim to podařilo bez českých zemí. Bez vojáků českého původu možná ano, ale bez peněz vybraných v českých zemích formou daní asi ne.

Naši češětí, moravští a slezští předci to bránění Evropy před Turky do značné míry financovali.

+6/0
3.3.2017 19:47

J21i89ř38í 81Ř47e73z38n89í33k 4352722403325

Pokud si vzpomínám, tak v důsledku 30. leté války přišlo Česko o třetinu obyvatelstva. Tomu snad nemůže nikdo říkat výhra.

+4/0
3.3.2017 19:42

V48o31k38o53u41n 44V67l75a36d30i49m63i56r 8872138629398

Vy jste vec Makropulos, nebo Metuzalem?

+3/0
3.3.2017 19:44

J37i74ř75í 78Ř84e33z15n20í77k 4712432313185

No dobře. Zpřesním to: Pokud si vzpomínám z četby příslušné literatury, tak ...

0/−1
4.3.2017 10:33

S88l80a96v86o87m17í45r 41B89e92n68e65š 6842697870274

Podle mého názoru však s těmi pobělohorskými konfiskacemi majetku českého panského a rytířského stavu udělal Ferdinand II. nehoráznou hloupost.

Ti šlechtici tady nebyli jen jako vykořisťovatelská třída, nýbrž i jako docela normální správci příslušného území, které jim patřilo.

Po konfiskaci jejich majetku a poté, co ten majetek přešel do rukou cizích rodů, které tady ani nebydely a jenom svých českých držav využívaly k obohacování se, na venkově ta šlechta zoufale chyběla.

Ferdinand II. měl českým rebelům dát pořádně přes prsty, ale takhle drasticky se jich rozhodně zbavovat neměl. To bylo naprosté diletantsví. Jako kdyby dnes někdo zrušil obecní úřady av českých vesnicích a chtěl záležitosti Zákolan (vesnice na Kladensku) nebo třeba Štěchovic (středočeská vesnice na břehu Vltavy) řídit odněkud z Bavoska nebo z Tyrol, tedy bez přímého kontaktu se zákolanským nebo štěchovickým prostředím. A to ponechávám stranou, že dnes se jinak cestuje a navíc existují i mobily nebo internet.

Nejsem sám, kdo tento názor zastává. Dokonce hned po porážce stavovského povstání mnozí čeští katolíci před těmito důsledky varovali Ferdinanda II., ale ten na ně nedal.

Jiní Habsburkové po pozdějších povstáních v Uhrách byli rozumnější a uherskou šlechtu nezničili.

+4/0
3.3.2017 19:27

V89o85k35o36u92n 97V96l64a53d62i97m33i43r 8632728339538

Jo, Jan Werich a jeho forbiny jsou nezapomenutelne.

0/0
3.3.2017 19:44

L27a40d68i66s69l10a95v 27J97í47l81e17k 9232989622261

Již dávno před tím přijali v Německu zákon Cui regio euis religio, čí vláda toho náboženství, který později přejaly ostatní země: Panovník příslušného území tedy určoval víru lidu. Přísnou formu měl tento zákon v Anglii: Za členství v katolické církvi byl stanoven trest smrti. Zajímavé je, jak dlouho tyto zákony platily. V Rakousku byl toleranční patent asi 1782, v Británii zrušili trest smrti za katolictví až někdy kolem r. 1850, prvý katolický kostel v Berlíně byl obnoven ještě později. Poslední zemí bylo Švédsko, tam byl zákaz všech jiných církví než švédské lutherské zrušen až v r. 1950 na nátlak západních politiků, kteří chtěli sjednocovat Evropu. Do té doby nemohl žít ve Švédsku například ani jeden Žid.

Musíme konstatovat, že Rakousko bylo ve srovnání se sousedními zeměmi docela tolerantní.

Některé věci se však jeví jako podivné. Například za povstání bylo odsouzeno k smrti 27 českých pánů a 21 moravských pánů. Olomoucký biskup kardinál Dittrichstein zajel do Vídně poprosit za moravské pány, ti dostali milost (císařský pardon) a byli propuštěni, čeští byli popraveni. Pravda, v Praze tenkrát již delší dobu žádný biskup nebyl, ale i tak se mi to jeví podivné.

+1/−1
3.3.2017 21:08

J91a87n 84Z17i93e25g90l82e42r 1431346181218

Konfiskace byli na místě. A konfiskovalo se všem kdo se provinili, Čechům i Němcům, protestantům i katolíkům. Mnoho příchozích šlechtických pobělohorských rodů se s Čechami sžili, např. Schwarzenbergové nebo Colloredo-Mansfeldové.

+1/0
4.3.2017 11:13

P96e36t30r 44L21a67n38g29e59r 6305845390192

Když vy to zase vidíte černobílé. Zapomínáte na ustanovení Obnoveného zřízení zemského. Hlavně ustanovení katolického vyznání jako jediného povoleného v zemi a de-facto podřízení koruny české Vídni.

A taktéž viz poznámka pana Slavomíra Beneše v 19:16.

+8/−1
3.3.2017 19:24

J94a59r25o56s39l62a44v 16F51i75a86l26a 6586114480844

:-/ Bílá hora znamenala faktický konec náboženské tolerance, úprk intelektuální, vesměs protestantské, elity a tím úpadek českého jazyka a kultury. Barokní stavby to nevyváží.

+12/−3
3.3.2017 19:23

V34o36k75o86u15n 10V21l61a72d12i41m34i96r 8412668109778

Takze vlastne neco podobneho jako bratrska pomoc.

+1/−1
3.3.2017 19:45

J84i29ř40í 67K84i13n71d73l 2148557603427

Po Bílé hoře nastal kultruní rozvoj a umělecký rozvoj Českých zemí. Rozvíjí se malířství, stavebnictví. Tím, čím se chlubí Praha vyrostlo v této době. Všude v celé zemi je vidět, jak se naše země po Bílé hoře rozvíjela. Jezuité a Piaristé vyučují češtině a poskytují vzdělaní našim studentům zadarmo. Změna nastává až po zrušení řádu Jezuitů.

+2/−1
3.3.2017 21:35

V28á61c65l88a43v 35R93o19u51d13e93n48s63k83ý 9372310201195

Ona ta náboženská tolerance v té době zrovna moc idylická nebyla! Pokud by zvítězila protestantská strana, čekal by naprosto stejný osud stranu katolickou.

A o tom úpadku českého jazyka je to jen coby kdyby! Kde je dnes jazyk Lužických Srbů?

0/0
4.3.2017 10:12
Foto

J19i18ř85í 47H73e81r18m27á49n32e14k 4236112532600

Tentokrát bez výhrad karma. A podotýkám, že jsem katolík, který se tam ženil.

Myšlen jest chrám Sv. Mikuláše na Malé Straně.

+1/−1
3.3.2017 19:21

S28l53a49v74o44m63í16r 71B89e35n81e34š 6912147110744

S mnohým se sice souhlasít dá, ale se závěrem rozhodně nikoli. Píšete, co všechno vzniklo v době pobělohorské.

To se domníváte, že po případném vítězství protestantských stavů by nevzniklo nic?

Literatura i stavební památky vznikaly v každé době a vznikaly by i za vlády Fridricha Falckého a jeho potomků.

Ano, v pobělohorské době vznikly mnohé skvosty české kultury všech odvětví umění, včetně například hudby, o které v článku trochu nespravedlivě mlčíte. Avšak podobné skvosty by vznikaly tak jako tak, protože kultura nikdy nespí.

+7/0
3.3.2017 19:16

D49a62n94i46e51l 55K79o87r83o80u25s 9851704159380

V minulých dnech vyšla kniha Reinera Stacha Franz Kafka I. Bílá hora je tam okrajově zmíněna k dokreslení vývoje Čech v rámci Uherska.

Je to stručná, leč mimořádně zdařilá analýza bitvy a jejích důsledků.

0/0
3.3.2017 19:09

V11o50k87o44u39n 86V55l74a55d13i45m95i21r 8902568259238

Nojo, ale soudruzky ucitelky nam vypravely neco jineho. A Alois Jirasek tu spravnou historii psal na gymnasiu v Zitne ulici skolnim inkoustem.

+1/−2
3.3.2017 19:04
Foto

J47i57ř63í 59H16e17r18m71á73n61e90k 4626472292110

Ano, tam jsem studoval. Pardon, to bylo v Ječné.

Viz: První české realné gymnasium Ječná ulice. Viz: První české reálné gymnázium v Ječné ulici (Praha, Česko). Viz též: C.k. česká realka v Ječné ulici (Praha, ...) https://www.google.cz/search?q=prvn%C3%AD+%C4%8Desk%C3%A9+re%C3%A1ln%C3%A9+gymnazium&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&ei=cLS5WPy1A7Di8Aen5KK4Dg

A víte, jak se pozná Žitná od Ječné?

+1/0
3.3.2017 19:24



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.