Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P10a38v54e54l 15H58o21l87u70b 1816899179432

Tento krok vlády jsem po pravdě také vůbec nepochopil... Tak brutální zásah státu do soukromého podnikání, byť s přímou vazbou na kraje, je jak z dob komunismu tj. centrálně řízeného hospodářství... Jaká nestátní, neveřejná odvětví asi budou následovat? Kde že je tržní hospodářství? Toto je čistokrevný socialismus... ;-)

0/0
17.4.2017 16:00

M38a79r43t87i52n 27Š33i73k 6781111541427

Buď jsem nepochopil titulek článku, nebo jeho obsah. Vláda ohrozila autobusovou dopravu. Kterou prosím? Obecně autobusovou, nebo jen MHD? Pokud vím, ministr financí hovořil o tom, že úpravou rozpočtového určení daní se navýšily prostředky krajům a ty by proto měly mít na zvýšení mezd řidičů. Kraje ale řekly, že na zvýšení nemají a některé řidičům nepřidaly. Řidiči se logicky ozvali. Až pak přišla vláda s těmi asi 400 miliony. Myslím si, že jediné co bude voliče opravdu zajímat, je dopravní obslužnost. Pokud hrozilo její omezení, vláda zasáhla. Kdyby nezasáhla, stejní voliči jí to budou dávat za vinu. MHD je v kompetencích měst a jejich rozpočtů. Je proto možné, že i do městských rozpočtů spadly dodatečné vyšší zdroje po úpravě rozpočtového určení daní, nevím. Asi by nebylo logické, aby se úprava týkala jen krajů. Ale kdo ví. Obecně, veřejná hromadná doprava je klasická veřejná služba. Nemyslím si proto, že od ní má dávat stát úplně ruce pryč, ve smyslu, že ji přece zajišťují soukromé subjekty. Kromě toho, osobně preferuji vyklidněného a odpočinutého řidiče, než borce který bouchá 320-tou přesčasovou hodinu, usíná za volantem a odpoledne ho čeká skládání vagónů na nádraží. Dále bych uvítal, kdyby se přestalo hovořit jen o řidičích a začalo se veřejně mluvit i o technice a jejím stavu. Nedělám si iluze o kvalitách a technickém stavu autobusů. Zodpovědnost za to nese kdo? Máme možná nejrozvinutější síť veřejné dopravy na světě. Jasně, že to něco stojí. Pokud ji takovou nebudeme chtít, bude se na tom muset najít všeobecná shoda. A ta se bude hledat těžko, každý kraj má jiné potřeby.

0/0
17.4.2017 9:11
Foto

M53i33c27h24a14e52l 50L65ö61f84f13e79l23m75a21n44n 7318548537260

Ty "stávky" jsou absolutně směšné - jako ta poslední. V novinách se dělalo haló že bude stávka a nic nepojede, a večer před dnem D se napsalo, že tedy vlastně pojede všechno, a že si řidiči v některých krajích obléknou nějaké vesty či co. Vesta je zaměstnavateli absolutně ukradená, jediné co mu není ukradené je, jestli uděláte tu práci kterou po vás chce.

Ale to je u nás běžné, nemůžeme se domluvit na ničem, jelikož jsme zvyklí na to, že ostatní jsou lháři a podrazáci, a člověk je člověku vlkem. Super pro zaměstnavatele, špatné pro zaměstnance.

0/0
17.4.2017 8:22

A47n55t23o97n37í16n 62H42r44b77e37k 9628721104555

Když se vláda nemá míchat do záležitostí soukromých podniků, tak soukromé podniky nesmějí od vlády nic chtít. Třeba aby jim zajistila kvalifikované laciné zaměstnance. Pokud jako zaměstnavatel mám nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců, tak jim, podle zákonů tržního hospodářství musím zvýšit platy. A ne chtít od státu dotace.

0/0
17.4.2017 8:06

J64o96s11e90f 61C71h90ý67l42e12k 5657877629690

Stát by se do toho neměl vůbec míchat. Řidiči by se měli zorganizovat jako doktoři nebo učitelé.

+2/0
16.4.2017 17:18

R13a33d58i78m 19P52o68l81á62š58e15k 9536573199739

Podle mne největší vinu na tom mají řidiči jako zaměstnanci a odboráři jako zástupci zaměstnanců. Protože přestali sledovat vývoj mezd a přestali se hlásit o odpovídající pravidelné každoroční navyšování mezd.

Když už se probudili v době, kdy je mzda řidiče za to, co dělá, doslova ostudná, je už v podstatě pozdě. a navyšování se potom dělá s zbytečně velkým humbukem.

Kdyby se každý rok důrazně a klidně připomněli, docela určitě by si dopravci nechali ve vysoutěžených cenách dopravy nějakou rezervu na navyšování mezd zaměstnanců.

Vína vlády je až sekundární a v podstatě bych řekl, že situace už nemá dobré řešení.

0/0
16.4.2017 17:01

L46u57m90í24r 60V33i86t27h14a 2447137366912

Problém mezd řidičů linkové dopravy (meziměstské) spočívá paradoxně v tom, že se o ně soutěží, resp. že se soutěží o dlouhodobé licence.Jestliže platnost licence je 10 let, lze předpokládat, že vícerméně všechny náklady jsou zafixované na úrovni let, ve kterých probíhaly tendry. Tento problém u městské dopravy odpadá, tu většinou zajišťuje firma (spolu)vlastněná městem a ta nemusí náklady nijak uměle snižovat. prostě má jiný systém hospodaření, aniž bych to myslel jakkoli pejorativně.

Ergo - pokud rostou platy v ekonomice obecně, městské dopravní podniky na to mohou rozpočet od rozpočtu reagovat. Zatímco společnosti, které vysoutěžily licence, jsou vázány podmínkami smlouvy. Pro ně je daleko větší problém nechat si schválit jakoukoliv změnu. Navíc v situaci, kdy výběrová řízení vyhrává pouze výsledná cena, což ještě před cca 3 lety platilo prakticky bez výjimky, nelze si ani ponechat nějaký polštář. Až před třemi lety Jihomoravský kraj nevybral společnost s nejnižší cenou, právě proto, že tato společnost dlouhodobě nabídky podhodnocovala a domáhala se pak doplatků v řádech desítek milionů.

Státu tak nezbylo než řidičům doplatit potřebné peníze, protože hrozilo, že řidiči utečou, třeba na kamiony. Kraje to doplatit nemohly, protože to neměly v rozpočtu.

Poučení - nevypisovat tendry na licence s tak dlouhou platností.

Ano, zisky dopravních společností jsou z pohledu běžného smrtelníka obrovské. Členové představenstev si vyplácejí desítky milionů ročně na dividendách. Ale na druhou stranu - proto se to dělá, ne? nebo snad byste vy v dobách krize nosili do práce peníze, aby firma přežila?

0/−1
16.4.2017 15:20
Foto

M28i34r73o77s63l18a53v 85M77a20c10e32k 5861695210592

Dobře tedy. Nyní je autobusová doprava ohrožena. A co dál ?

+1/−1
16.4.2017 14:50

Z26b45y30n73ě13k 78H92l20á14s20n94ý 3974887545519

Myslím, že jedinné právnicky správné řešení je stavkovat, dokuď se zaměstnavatel a zaměstnanci nedomluví, nebo dokuď firmy, které jsou podle mne jasným viníkem, nezkrachujou. Co si páni špeditéři vysoutěžili, to dostávají. Že zapoměli na zaměstnance? Tak do konkurzu s nima. Příště ať si to pořádně rozmyslí. ;-€

Tohle je opravdu patová situace, stát nemůže někomu připlácet na zaměstnance.

+7/0
15.4.2017 17:28

R72u69d81o83l69f 10J56e98l18í29n62e82k 8643299979446

Horníkům platí.

0/0
16.4.2017 11:27

Z40b49y23n24ě28k 54H94l27á25s25n55ý 3114387755119

Taky pěkná sviňárna, měli platy kolem 30000, tak budou mít podporu větší než je minimální plat. Socani uplácej, aby nepykali za svoje privatizační hříchy. ;-€

+1/0
16.4.2017 18:53

J36o78s76e80f 19S11l78a33v23í24č76e27k 4423306816593

Pane Zieglere, je to asi poprvé, ale naprosto s Vámi souhlasím. Vláda nemá právo kecat do platů v soukromých společnostech. Platy řidičů sice považuji za ostudné, ale nalévaní peněz státu do těchto společností , údajně na platy, to je skutečně vrchol.

+11/0
15.4.2017 15:25
Foto

J46i87ř22í 69H50e11r52m48á43n70e49k 4686102462480

Jakmile autor opustí zavedené pole antirusismu a antiputinismu, jsem zmaten. Vláda dala asi 500 Mega na dorovnání mezd řidičů. To je špatně?

+4/−3
15.4.2017 13:23

J57o28s34e88f 55S68l72a69v46í27č34e45k 4963856336233

Pane Hermánku, špatné? Podle mě to je je vrchol dilentatismu. Vláda nemá co kecat do toho kolik kdo bere v soukromé společnosti. Nic jí nebrání v tom, aby založila státní podnik, který dopravu bez problémů zajistí a řidiči budou se svým platem spokojeni.

+9/0
15.4.2017 15:33
Foto

J95i52ř38í 85H61e18r89m98á70n86e34k 4526242292350

Jenomže to jsou soukromé subjekty plnící veřejné zakázky.

To není výroba šnapsu, piva nebo aut.

+2/−1
15.4.2017 22:33

Z24b27y25n40ě82k 21S65y66c64h55r70a 8436450614465

Já bych řekl, že za to nemůže Sobotka ale Putin

+7/−3
15.4.2017 12:45
Foto

D28a67l95i12b41o54r 50B95a70r37t23o38š 5374680257419

Souhlas s tím, že by výše mezd a platů měla být výsledkem jednání mezi vedením podniku a zaměstnanci..Jenže...existují podniky takové velikosti, že se skutečně vedení podniku nemůže starat o výši platů každého jednotlivého zaměstnance....a zaměstnanci by pak jen žádostmi o slyšení dokázali kompletně vyřadit z provozu všechny manažery...........zkuste si to vypočítat..........30 000 zaměstnanců, 15 minut na jednání s jedním....je 450 000 minut....pracovní doba je 8 x 60 minut..tedy 480 minut....a tak by takové jednání trvalo asi tak pět let a pak znovu...

Pro to existují odbory....jenže odbory jsou občas nefunkční..a tak musí zasáhnout vláda............

Je to složitější než se domníváte

U malých firem je skutečně možné se domlouvat na mzdě v podstatě každý den....i za cenu, že zaměstnance půjde šéfovi na nervy a ten ho vyhodí za někoho, kdo víc maká a méně vyjednává...

Stávka je naprosto legální zbraň za zvýšení mezd a platů.....nikdy není namířena proti ostatním lidem ale proti těm, kdo nejsou ochotni platit vyšší mzdy.....

+6/−3
15.4.2017 12:40

N57o95v73o60s45a81d 41M70i11r69o44s77l69a96v 9958889458879

...poprvé jsem se s názorem stávka setkal v r.1968 ve Francii a nemohl jsem pochopit její smysl jako nátlak na vedení firmy no a po letech je to i tady pro obyčejné lidi a,co dělají potom bossové z odborů....??!!

+3/−1
15.4.2017 13:42
Foto

D73a41l14i16b95o21r 86B14a69r85t29o60š 5814800987829

měli by dělat svou práci pořádně

+3/−1
15.4.2017 15:13
Foto

D45a46l19i68b89o58r 62B79a88r29t69o61š 5884170297189

tak tohle mne rozesmálo....nějaký Kindl mi dal mínus za větu......měli by dělat svou práci pořádně....tedy je pan Kindl asi zastáncem kultury...která říká...dělej si svou práci mizerně.....zvláštní.....

+2/0
15.4.2017 17:03

V45l62a73d29i70m28í34r 64H67r45u65b15ý 4727773334919

Ale ona přece ta individuální jednání existují. Podnik je při ní zastoupen personalistou. Jednají o podmínkách, podepíší o souhlasu obou stran (povinně) pracovní smlouvu.

Zrovna tak s personalistou může projednat i svůj odchod, pokud už mu podmínky nevyhovují. A odejít.

K r o m ě těchto individuálních jednání pak existují jednání skupinová - odborová.

+1/0
15.4.2017 16:28
Foto

D16a87l69i46b10o83r 88B30a84r81t68o77š 5524290287769

Ano existují ale jsou jen zástupní....nikdy neuvidíte šéfa Siemense u takovéhoto jednání s jedním vrátným .....

A o odborech jsem psal...a pokud by vás skutečně zajímalo jak takové odbory v evoluci fungují..doporučují film F.I.S.T.....kde hraje mladý Sylvester Stalone...a film je natočen podle skutečných událostí

0/0
15.4.2017 16:48

V58l26a12d40i32m18í48r 80H27r43u62b44ý 4457723174369

Jistě. Mistr je také jen zástupcem firmy. Ostatně on i generální ředitel je jen (statutárním) zástupce firmy. A ministr zahraničí jen zástupcem vlády, přesněji státu.

Ano - pokyny a příkazy pak těm zaměstnancům dává rovněž zástupce (řekněme mistr).

A ty zaměstnance pak nezastupuje "odborová organizace", ale zase jen její zástupce (na nějaké úrovni - tu celoodborové, tu oborové, tam místní a jindy závodní). V čem se ta zastupování liší?

0/0
15.4.2017 17:17



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.