Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P89a38v29e67l 16H45o13l72u13b 1156229779772

Tento krok vlády jsem po pravdě také vůbec nepochopil... Tak brutální zásah státu do soukromého podnikání, byť s přímou vazbou na kraje, je jak z dob komunismu tj. centrálně řízeného hospodářství... Jaká nestátní, neveřejná odvětví asi budou následovat? Kde že je tržní hospodářství? Toto je čistokrevný socialismus... ;-)

0/0
17.4.2017 16:00

M38a20r57t14i94n 80Š36i83k 6891731141677

Buď jsem nepochopil titulek článku, nebo jeho obsah. Vláda ohrozila autobusovou dopravu. Kterou prosím? Obecně autobusovou, nebo jen MHD? Pokud vím, ministr financí hovořil o tom, že úpravou rozpočtového určení daní se navýšily prostředky krajům a ty by proto měly mít na zvýšení mezd řidičů. Kraje ale řekly, že na zvýšení nemají a některé řidičům nepřidaly. Řidiči se logicky ozvali. Až pak přišla vláda s těmi asi 400 miliony. Myslím si, že jediné co bude voliče opravdu zajímat, je dopravní obslužnost. Pokud hrozilo její omezení, vláda zasáhla. Kdyby nezasáhla, stejní voliči jí to budou dávat za vinu. MHD je v kompetencích měst a jejich rozpočtů. Je proto možné, že i do městských rozpočtů spadly dodatečné vyšší zdroje po úpravě rozpočtového určení daní, nevím. Asi by nebylo logické, aby se úprava týkala jen krajů. Ale kdo ví. Obecně, veřejná hromadná doprava je klasická veřejná služba. Nemyslím si proto, že od ní má dávat stát úplně ruce pryč, ve smyslu, že ji přece zajišťují soukromé subjekty. Kromě toho, osobně preferuji vyklidněného a odpočinutého řidiče, než borce který bouchá 320-tou přesčasovou hodinu, usíná za volantem a odpoledne ho čeká skládání vagónů na nádraží. Dále bych uvítal, kdyby se přestalo hovořit jen o řidičích a začalo se veřejně mluvit i o technice a jejím stavu. Nedělám si iluze o kvalitách a technickém stavu autobusů. Zodpovědnost za to nese kdo? Máme možná nejrozvinutější síť veřejné dopravy na světě. Jasně, že to něco stojí. Pokud ji takovou nebudeme chtít, bude se na tom muset najít všeobecná shoda. A ta se bude hledat těžko, každý kraj má jiné potřeby.

0/0
17.4.2017 9:11
Foto

M69i23c76h61a25e13l 97L87ö16f76f66e26l62m10a14n65n 7928648607600

Ty "stávky" jsou absolutně směšné - jako ta poslední. V novinách se dělalo haló že bude stávka a nic nepojede, a večer před dnem D se napsalo, že tedy vlastně pojede všechno, a že si řidiči v některých krajích obléknou nějaké vesty či co. Vesta je zaměstnavateli absolutně ukradená, jediné co mu není ukradené je, jestli uděláte tu práci kterou po vás chce.

Ale to je u nás běžné, nemůžeme se domluvit na ničem, jelikož jsme zvyklí na to, že ostatní jsou lháři a podrazáci, a člověk je člověku vlkem. Super pro zaměstnavatele, špatné pro zaměstnance.

0/0
17.4.2017 8:22

A13n54t95o83n84í50n 10H48r32b76e32k 9688151904545

Když se vláda nemá míchat do záležitostí soukromých podniků, tak soukromé podniky nesmějí od vlády nic chtít. Třeba aby jim zajistila kvalifikované laciné zaměstnance. Pokud jako zaměstnavatel mám nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců, tak jim, podle zákonů tržního hospodářství musím zvýšit platy. A ne chtít od státu dotace.

0/0
17.4.2017 8:06

J29o10s73e24f 97C45h21ý61l75e19k 5537477119260

Stát by se do toho neměl vůbec míchat. Řidiči by se měli zorganizovat jako doktoři nebo učitelé.

+2/0
16.4.2017 17:18

R75a33d85i28m 18P82o84l71á75š23e92k 9356753299109

Podle mne největší vinu na tom mají řidiči jako zaměstnanci a odboráři jako zástupci zaměstnanců. Protože přestali sledovat vývoj mezd a přestali se hlásit o odpovídající pravidelné každoroční navyšování mezd.

Když už se probudili v době, kdy je mzda řidiče za to, co dělá, doslova ostudná, je už v podstatě pozdě. a navyšování se potom dělá s zbytečně velkým humbukem.

Kdyby se každý rok důrazně a klidně připomněli, docela určitě by si dopravci nechali ve vysoutěžených cenách dopravy nějakou rezervu na navyšování mezd zaměstnanců.

Vína vlády je až sekundární a v podstatě bych řekl, že situace už nemá dobré řešení.

0/0
16.4.2017 17:01

L84u21m95í61r 35V88i67t56h53a 2987847926102

Problém mezd řidičů linkové dopravy (meziměstské) spočívá paradoxně v tom, že se o ně soutěží, resp. že se soutěží o dlouhodobé licence.Jestliže platnost licence je 10 let, lze předpokládat, že vícerméně všechny náklady jsou zafixované na úrovni let, ve kterých probíhaly tendry. Tento problém u městské dopravy odpadá, tu většinou zajišťuje firma (spolu)vlastněná městem a ta nemusí náklady nijak uměle snižovat. prostě má jiný systém hospodaření, aniž bych to myslel jakkoli pejorativně.

Ergo - pokud rostou platy v ekonomice obecně, městské dopravní podniky na to mohou rozpočet od rozpočtu reagovat. Zatímco společnosti, které vysoutěžily licence, jsou vázány podmínkami smlouvy. Pro ně je daleko větší problém nechat si schválit jakoukoliv změnu. Navíc v situaci, kdy výběrová řízení vyhrává pouze výsledná cena, což ještě před cca 3 lety platilo prakticky bez výjimky, nelze si ani ponechat nějaký polštář. Až před třemi lety Jihomoravský kraj nevybral společnost s nejnižší cenou, právě proto, že tato společnost dlouhodobě nabídky podhodnocovala a domáhala se pak doplatků v řádech desítek milionů.

Státu tak nezbylo než řidičům doplatit potřebné peníze, protože hrozilo, že řidiči utečou, třeba na kamiony. Kraje to doplatit nemohly, protože to neměly v rozpočtu.

Poučení - nevypisovat tendry na licence s tak dlouhou platností.

Ano, zisky dopravních společností jsou z pohledu běžného smrtelníka obrovské. Členové představenstev si vyplácejí desítky milionů ročně na dividendách. Ale na druhou stranu - proto se to dělá, ne? nebo snad byste vy v dobách krize nosili do práce peníze, aby firma přežila?

0/−1
16.4.2017 15:20
Foto

M57i81r68o74s76l61a13v 67M49a82c42e25k 5411365730972

Dobře tedy. Nyní je autobusová doprava ohrožena. A co dál ?

+1/−1
16.4.2017 14:50

Z94b96y59n98ě64k 23H82l64á79s53n71ý 3764477925279

Myslím, že jedinné právnicky správné řešení je stavkovat, dokuď se zaměstnavatel a zaměstnanci nedomluví, nebo dokuď firmy, které jsou podle mne jasným viníkem, nezkrachujou. Co si páni špeditéři vysoutěžili, to dostávají. Že zapoměli na zaměstnance? Tak do konkurzu s nima. Příště ať si to pořádně rozmyslí. ;-€

Tohle je opravdu patová situace, stát nemůže někomu připlácet na zaměstnance.

+7/0
15.4.2017 17:28

R60u10d25o96l97f 60J88e66l35í45n67e69k 8793689869376

Horníkům platí.

0/0
16.4.2017 11:27

Z92b69y96n53ě43k 70H19l45á76s38n95ý 3974387685859

Taky pěkná sviňárna, měli platy kolem 30000, tak budou mít podporu větší než je minimální plat. Socani uplácej, aby nepykali za svoje privatizační hříchy. ;-€

+1/0
16.4.2017 18:53

J17o49s67e45f 26S79l47a16v71í59č39e88k 4283956356553

Pane Zieglere, je to asi poprvé, ale naprosto s Vámi souhlasím. Vláda nemá právo kecat do platů v soukromých společnostech. Platy řidičů sice považuji za ostudné, ale nalévaní peněz státu do těchto společností , údajně na platy, to je skutečně vrchol.

+11/0
15.4.2017 15:25
Foto

J70i20ř56í 27H42e76r83m81á82n71e29k 4976692912120

Jakmile autor opustí zavedené pole antirusismu a antiputinismu, jsem zmaten. Vláda dala asi 500 Mega na dorovnání mezd řidičů. To je špatně?

+4/−3
15.4.2017 13:23

J59o85s76e32f 53S98l30a79v64í42č39e18k 4343476456623

Pane Hermánku, špatné? Podle mě to je je vrchol dilentatismu. Vláda nemá co kecat do toho kolik kdo bere v soukromé společnosti. Nic jí nebrání v tom, aby založila státní podnik, který dopravu bez problémů zajistí a řidiči budou se svým platem spokojeni.

+9/0
15.4.2017 15:33
Foto

J73i65ř81í 77H64e61r83m13á33n76e47k 4466552872440

Jenomže to jsou soukromé subjekty plnící veřejné zakázky.

To není výroba šnapsu, piva nebo aut.

+2/−1
15.4.2017 22:33

Z56b85y81n17ě44k 29S74y54c89h38r80a 8486920944405

Já bych řekl, že za to nemůže Sobotka ale Putin

+7/−3
15.4.2017 12:45
Foto

D30a18l26i89b51o43r 17B17a98r36t18o39š 5854960207859

Souhlas s tím, že by výše mezd a platů měla být výsledkem jednání mezi vedením podniku a zaměstnanci..Jenže...existují podniky takové velikosti, že se skutečně vedení podniku nemůže starat o výši platů každého jednotlivého zaměstnance....a zaměstnanci by pak jen žádostmi o slyšení dokázali kompletně vyřadit z provozu všechny manažery...........zkuste si to vypočítat..........30 000 zaměstnanců, 15 minut na jednání s jedním....je 450 000 minut....pracovní doba je 8 x 60 minut..tedy 480 minut....a tak by takové jednání trvalo asi tak pět let a pak znovu...

Pro to existují odbory....jenže odbory jsou občas nefunkční..a tak musí zasáhnout vláda............

Je to složitější než se domníváte

U malých firem je skutečně možné se domlouvat na mzdě v podstatě každý den....i za cenu, že zaměstnance půjde šéfovi na nervy a ten ho vyhodí za někoho, kdo víc maká a méně vyjednává...

Stávka je naprosto legální zbraň za zvýšení mezd a platů.....nikdy není namířena proti ostatním lidem ale proti těm, kdo nejsou ochotni platit vyšší mzdy.....

+6/−3
15.4.2017 12:40

N33o78v60o32s72a15d 72M89i71r45o84s42l84a69v 9308639948169

...poprvé jsem se s názorem stávka setkal v r.1968 ve Francii a nemohl jsem pochopit její smysl jako nátlak na vedení firmy no a po letech je to i tady pro obyčejné lidi a,co dělají potom bossové z odborů....??!!

+3/−1
15.4.2017 13:42
Foto

D86a95l13i48b80o45r 29B76a52r31t46o18š 5874300217769

měli by dělat svou práci pořádně

+3/−1
15.4.2017 15:13
Foto

D57a74l86i31b49o57r 71B40a56r65t72o85š 5524130307309

tak tohle mne rozesmálo....nějaký Kindl mi dal mínus za větu......měli by dělat svou práci pořádně....tedy je pan Kindl asi zastáncem kultury...která říká...dělej si svou práci mizerně.....zvláštní.....

+2/0
15.4.2017 17:03

V58l39a49d14i11m18í11r 35H95r83u68b60ý 4677373664969

Ale ona přece ta individuální jednání existují. Podnik je při ní zastoupen personalistou. Jednají o podmínkách, podepíší o souhlasu obou stran (povinně) pracovní smlouvu.

Zrovna tak s personalistou může projednat i svůj odchod, pokud už mu podmínky nevyhovují. A odejít.

K r o m ě těchto individuálních jednání pak existují jednání skupinová - odborová.

+1/0
15.4.2017 16:28
Foto

D47a79l16i32b74o40r 39B39a61r37t41o98š 5564190487869

Ano existují ale jsou jen zástupní....nikdy neuvidíte šéfa Siemense u takovéhoto jednání s jedním vrátným .....

A o odborech jsem psal...a pokud by vás skutečně zajímalo jak takové odbory v evoluci fungují..doporučují film F.I.S.T.....kde hraje mladý Sylvester Stalone...a film je natočen podle skutečných událostí

0/0
15.4.2017 16:48

V78l48a26d20i68m56í49r 89H47r79u96b14ý 4137883674349

Jistě. Mistr je také jen zástupcem firmy. Ostatně on i generální ředitel je jen (statutárním) zástupce firmy. A ministr zahraničí jen zástupcem vlády, přesněji státu.

Ano - pokyny a příkazy pak těm zaměstnancům dává rovněž zástupce (řekněme mistr).

A ty zaměstnance pak nezastupuje "odborová organizace", ale zase jen její zástupce (na nějaké úrovni - tu celoodborové, tu oborové, tam místní a jindy závodní). V čem se ta zastupování liší?

0/0
15.4.2017 17:17



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.