Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A47d84a77m 21R49y50c42h57l70ý

19. 10. 2017 12:16

TOPka balancuje na hraně volitelnosti tak kydá špínu na ostatní...

0 0
možnosti

Tak jste mě přesvědčil, že ho budu volit. lepší reklama není.

5 1
možnosti

Jedna pruvodkyne tu pise I blogy ... a "kvalita" tomu odpovida.

3 0
možnosti
Foto

Částečně možná mimo diskusi... Přiznávám, že díky mimořádné oduševnělosti některých Vašich příspěvků jsem byl docela zvědavý, kdo že tak zdáli promlouvá až k nám. Poslali mi fotku z dalekého Toronta - bohužel "kvalita" tomu odpovídá. Tak nevím...

1 1
možnosti

Okamura určitě český cestovní ruch nezdevastoval.

I kdybychom hodně hypoteticky připustili, že zavinil snížení kvality služeb průvodců, tak ale z pohledu komerčního to snížení nemá žádný negativní dopad.

Jestliže průvodci říkají úplné nesmysly, jako jsem jednou i v češtině slyšel, že Karel V. byl českým králem (českým králem byli Karel IV. a o čtyři stal let později Karel VI., ale rozhodně ne Karel V.), tak je to sice poskytnutí nekvalitní služby, ale určitě kvůli tomu nepoklesne počet japonských nebo korejských turistů.

8 3
možnosti

Rv ani nemusím číst Rv

2 2
možnosti
Foto

Já se pokusím přispět svou osobní zkušeností. Sloužil jsem, jako student, tři roky u CKM a to ve třech jazycích. Moje francouzština byla bída s nouzí, ve zbývajících dvou jazycích jsme byl hbitý.

Zkoušky na průvodce CKM byly hlavně jazykové a samozřejmě také chování, vystupování, organizační schopnosti a podobně.

Co ale od nás nikdo nechtěl, to byly znalosti umělecko-historické. Ty byly doménouu tzv. "Pisáků" neboli průvodců PIS. Takový průvodce si skupinu vyzvedl buď v hotelu nebo dle dohody a 4 nebo 8 (to zřídka) ji mořil.

Nebo, samozřejmě, na Karlštejně byl zase místní průvodce hradem a já mezitím vesele popíjel pivko U Pepíka. Nebo Strahovský klášter - tam bylo zase nejblíž k Černému Volovi.

Vůbec nevím, jestli je nějaká povinnost, aby v ČR byl u skupiny český a třeba v Paříži francouzský průvodce. Podle mě to zkušení vedoucí zájezdů, kteří notabene znají i příslušný orientální jazyk, bez problémů zvládnou sami.

2 0
možnosti
Foto

Fakt ho zdevastovaL? WOW! Tak to je učiněný ďábel! ;-D

13 2
možnosti

Předpokládám, že i v činnosti jako je cestovní ruch existuje systém. Jestli jedinec může svévolně udělat takovou "svi.árnu" jak píše pan Ziegler, tak ten systém je špatný. A nevím, že by to v minulosti hýbalo republikou. Existovala přece různá meziřešení - např. udělat vyjímku pro vybrané jazyky - japonština, korejština. A třeba dočasně, ne "na furt". Bez toho, že zde není stanovisko druhé strany, považuji blog za nekorektní.

10 1
možnosti

Jen si tak vzpomínám - byl jsem několikrát např. v Paříži a naši průvodci byli také diletanti a především sledovali aby to neprasklo, že tam provádějí.

2 0
možnosti

O59t83a 70K56i62n60c

18. 10. 2017 19:14

I když Tomia Okamuru nemám vůbec rád, dokonce by se dalo říci, že ho přímo nesnáším, devastaci českého turistického ruchu bych mu za vinu nekladl. To už se mi zdá poněkud přitažené za vlasy.

11 0
možnosti

On totiž ve svých někdejších mimopolitických ekonomických aktivitách musel schválně odradit tisíce solventních japonských turistů ;-D Když z toho bussinesu měl žil ;-D

4 0
možnosti

J62a66n 52Č21i83n55č93u97r77a

18. 10. 2017 18:56

Hlavní důvod byl nejspíš ten, že se Okamurovi prostě nedostávalo českých průvodců, kt by uměli japonsky nebo korejsky. Takových moc není a pokud tyto řeči někdo umí, dělá něco prestižnějšího, např. v diplomatických službách apod.

10 0
možnosti

Přesně tak. Ostatně i Okamura se živil v ČR podřadnými pracemi za mizerný plat, dokud nebyl náhodně objeven nově vznikajícím turistickým průmyslem - v té době byl někdo unikátní. Čeština a japonština. Oboje na úrovni rodilého mluvčího. Pamatuji na nějaký pořad (už je to nějaký pátek), kdy na to sám vzpomíná. To co jsem vydělal za měsíc, jsem měl za den... A vzhledem k solventnosti japonských turistů to lze těžko zpochybňovat.

Ten nadpis je mimo ještě více než samotný text blogu.

12 0
možnosti
  • Počet článků 3316
  • Celková karma 26,45
  • Průměrná čtenost 1810x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz