Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

J45a43n 95M59a10r74e35k

24. 3. 2021 22:18

Ono v té USA to není všude stejné. Arizona, Texas, Oklahoma, Idaho a jiné státy to mají jinak, nž státy třeba s nimi sousedící. Kdysi ve státě Idaho jsem si k benzinové pumpě dojel natankovat. Naplnil jsem nádrž a viděl jsem za sebou dlouhou frontu. Tak jsem od pumpy zajel na parkovací plac, který byl od pumpy jen asi 5 metrů daleko, a že pak půjdu zaplatit. Jenomže už na mně pan pumpař mířil scatter-gunem (brokovnice) a mně zachránila jen moje kanadská Licenceplate na autě. Pan pumpař mi vysvětli, že auto musí zůstat na místě i kdyby tam byla fronta deset mil, mám zaplatit a pak odjet.

0 0
možnosti
JF

K tomu panu Zikmundovi v Austrálii pane Zieglere - on ho při té zastávce zaujal za drátem označující hranici pozemku zaujal nějaký neobvyklý strom, takže podlezl a šel se podívat. Tam k němu přišel ten majitel a proběhl ten hovor tak, jak píšete. Jinak se k rozsahu institutu nutné obrany v této věci vyjadřuji výše pod článkem pana Turnera. Mějte se! :-)

0 0
možnosti
JF

P.S. Ano, měl právo se bránit!

0 0
možnosti
Foto

Nutná obrana: čin jinak trestný, kterým někdo odvrací přímo hrozící, nebo trvající útok na zájem chráněný tímto zákonem, není trestným činem. Nejde o nutnou obranu, byla-li zcela zjevně nepřiměřená způsobu útoku. Nutnou obranou osoba chrání svůj život a zdraví, případně život a zdraví jiného člověka, proti fyzickému útoku. Pozor proti fyzickému útoku. Obrana ale nesmí být zcela zjevně nepřiměřená způsobu útoku. Přiměřenost obrany je třeba hodnotit především se zřetelem k intenzitě útoku a vlastní obrany, přičemž je zjevné, že obrana musí být, má-li být způsobilá k jistému odvrácení útoku bez rizika pro napadeného, silnější než útok. Nesmí být však zcela zjevně přehnaná.

0 0
možnosti
Foto

Souhlas. Pokud někdo vnikne do cizího domu, musí počítat s tím, že na sebe bere riziko následků. Vždy se to lépe hodnotí zpětně "co by kdyby", ale v tu chvíli člověk neví, kdo proti němu stojí, co má v úmyslu. Nachází se v situaci, kterou nezavinil a možná mu a jeho blízkým jde o život. Karma.

0 0
možnosti
DR

Tak v tomto jsme naprosto zajedno. Čili dnes jasná karma. R^

0 0
možnosti
MB

Případ pro střelce zřejmě dopadne dobře. Bránil se, dokonce společnost zbavil zločince, OK. Svět, situace nejsou černobílé ! Připomínám opilého nájemníka z paneláku, dobrý člověk. Pomateně chodil po patrech a cvakal na kliky - šel domů! Jistě, "Koule na mých dveřích mu zachránila život" ...

Nechci vyvolávat umělé problémy. Střelba na člověka, to už se sama o sobě síla. Chápu Západ, souboj, čelem proti sobě. Zbytek, je složitý. Ochotný táta leze do mé zahrady dítěti pro míč ? Kdokoliv se v noci objeví v mém domku neohlášeně, babka s dědou na návštěvu ? Střílet ihned, nebo s dialogem, vítej - Čeho žádáš ? Střelba kam, do lustru a poté do nohy ? Ke všemu, stres, strach, tma ? Střílet možno je, nicméně následuje přezkum - "Nutné obrany". Opravdu nevím zažít bych nechtěl - ani nechci žádnou zbraň vlastnit ! Samozřejmě, ideální je zazvonit a sdelit - "Dobrý den" ... :-)

0 0
možnosti
MS

Tady by spíš, než o střelbu a usmrcení, mělo jít o uvědomění rizik.

Půjde například normální člověk a vyleze na stožár vysokého napětí? Pojede autem nepřipoutaný? Skočí z letadla bez padáku? Proč by noční vloupání mělo být bezpečnější?

Ve všech případech, které jsem uvedl, bude diskuze v případě usmrcení jasná. Neměl na ten stožár lézt, měl se připoutat, měl si vzít padák.

1 0
možnosti
Foto

Ani v Americe nemůžete bez dalšího zastřelit narušitele vašeho pozemku jen proto, že na váš pozemek vešel.

0 0
možnosti
PK

Já bych asi konal stejně,

ale náš právní systém mj. rce....Obrana ale nesmí být zcela zjevně nepřiměřená způsobu útoku, jinak o nutnou obranu nepůjde......

Před časem se pokoušela skupina občanů změnit paragraf o NO změnit ve prospěch atakovaného, nepovedlo se a vždy je to kauza na několik let...a vysvětlování a vysvětlování....

0 0
možnosti
PK

Já naprosto souhlasím s vašim blogem, ALE právníci mají své kličky a zdá se, že se z jejich pohledu dostane majitel do velkých problémů....btw. ani ve státech to není zas tak jednoduché....

0 0
možnosti
JZ

Takže dotyčný byl propuštěný vrah, který zavraždil seniora kvůli penězům na drogy. Není mně ho vůbec líto.

5 0
možnosti
PD

Skoro bych se přimlouval za nějaké ocenění, třeba hodinky od vnitra či spravedlnosti, vážně.

0 0
možnosti
  • Počet článků 3313
  • Celková karma 26,67
  • Průměrná čtenost 1812x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz