Děkujeme za pochopení.
Z67d47e10n28ě92k 51K33l22o87b77o24u90č54n87í63k
Za totáče, kdy průměrný plat byl 2.600,-, řidič MHD bral 4.000,-, tedy výrazně víc. Ten poměr se nedá s dneškem srovnat. Přesto v Dopravním podniku Praha byl neustálý boj s podstavem, který se často řešil tlakem na přesčasy. Na ranní službu být na palce ve čtyři, znamenalo vstávat kolem třetí. Odpolední pak končily po půlnoci. Ještě tam byly dělený služby (šejdry, posílení dopr. špiček) cca od čtyřech do devíti a pak od třinácti do devatenácti. K tomu hodně rozcuchanýmu život. rytmu, ještě pracovní soboty neděle, ale i velká odpovědnost. Většinou za volantem seděli mladí tátové, co časem přišli na to, že prachy nejsou všechno a utekli. Tedy nic novýho pod sluncem.
J21a17n 29Z63i28e13g43l85e53r
Takže jsem měl pravdu, když jsem níže napsal, že nedostatek řidičů v MHD byl i za totáče.
J32o16s17e76f 94S22o63u70k20u29p
Je to důsledek dlouhodobé sociální politiky státu. Než aby se pracovalo tak se studují různé pseudoobory, takže máme študované nemakačenky . další je sociální siť, kdy se nevyplatí pracovat. Dokud nebude zavedena povinnost pracovat, nebo prokázat zdroj příjmů, pokoj nebude. Panečku to by byly úspory v rozpočtu.
P73a73v55e42l 19K39u15c30h31t89a
Ne každý se hodí na řidiče - proti minulosti globalizace, on line prodeje a rozvozy atd. Zřejmě jich máme více než před 30 roky a nelze stavy do nekonečna navyšovat ...
P93e81t24r 83K15o21r23e90c51k92y
V UK to řeší armáda...
P33a60v56e85l 69K44h25a44i92l
Neřeší a to nejen u řidičů.
M64a60r30t44i68n 88Š46u61l86c
Nemám nic proti cizincům...nemám nic proti přirozené individuální pracovní imigraci ...
Ale pakliže by se nějaká společnost měla stát závislou na práci cizinců (kteří by představovali to "řešení"), pak je s danou společností něco zatraceně špatně..
Kde je problém? Příliš štědrý sociální systém umožňující lidem nepracovat? Neochota "domácích" vykonávat nedostatečně důstojné (obslužné a pomocné) práce? Falešná zaměstnanost v nafouknutém neziskovém sektoru? Neochota plodit děti?
Vítám výsledek voleb v tom, že alespoň teoreticky je to určitý posun doprava.
Jen se obávám, že i ta novodobá (euro)pravice je již příliš prodchnuta evropským socialismem, pseudokorekností a alibismem, kdy pod nejušlechtilejšími frázemi a neustálého ohánění se humanismem se sem budou dovážet v podstatě novodobí "otroci", aby zaopatřili odumírající společnost v profesích, které není daná společnost již schopna sama obstarávat. To by ovšem nebyla léčba příčin nýbrž jen záplatování následků.
Jsem rád, že byl eliminován vliv levicových stran a upozaděn vliv Pirátů. Bohužel bude upozaděno i odvolávání se na NORMÁLNÍ SVĚT Trikolory (jakkoli to ještě nebyla hotová a vyprofilovaná strana, tak už jen tento jejich slogan v tom dnešním světě by zasloužil být více na očích a v povědomí).
R53o87m97a22n 63K63o47z50e91l
Od pravice změny nečekejte, ke kapitalismu patří malá míra nezaměstnanosti. Nedávno jsem našel noviny z roku 1997, tedy z období pravicové vlády a v nich článek o tom, jak firmy nemůžou sehnat lidi.
Setkal jsem se s tím, že firmy dávají cizincům přednost, někde jich je plno a domácí je odmítnut. V blízkém zemědělském družstvu pracuje Ukrajinec a je ochotný dělat 14 a 16 hodin denně, včetně víkendů.
Š32t71ě83p98á71n 28B26i94c23e27r68a
Všude, kde se vyžaduje manuální práce, tak chybí pracovníci. Úřady, často zbytečné, takové starosti nemají. Sem jsme to dopracovali za třicet let nové doby a pod taktovkou EU. Zato plníme z Bruselu nadiktované kvóty maturantů a vysokoškolsky vzdělaných.
J72a73n 23Z70i37e65g38l73e47r
Svádět nedostatek řidičů na EU je hodně mimo. To je naše neschopnost a žádné nadiktované kvóty maturantů a vysokoškoláků z Bruselu nejsou. Mimochodem velký nedostatek některých profesí, například posunovačů u dráhy, byl i za komunistů. Kdo za to mohl tenkrát? Moskva.
P54a94v67e58l 36K47u63c94h21t96a
V Praze se jezdí od 65 zadarmo včetně trojkových autobusů (Poděbrady, Mělník, Kutná Hora apod.) Každé řešení má své plusy a mínusy ale jako super senior bych chápal abychom i my platili např. 2000 kč ročně.
Podle mne je pražská doprava příliš hustá i co do četnosti spojů. Osobně jsem neuměl pochopit, že taková aglomerace Dublin má přes milion obyvatel a jsou tam 2 linky tramvaje (teď už možná 3) a autobusy. Žádné metro.
- Počet článků 3316
- Celková karma 26,53
- Průměrná čtenost 1810x
Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz