Děkujeme za pochopení.
Z95d20e94n65ě28k 45K16l47o25b10o34u15č15n48í60k
Za totáče, kdy průměrný plat byl 2.600,-, řidič MHD bral 4.000,-, tedy výrazně víc. Ten poměr se nedá s dneškem srovnat. Přesto v Dopravním podniku Praha byl neustálý boj s podstavem, který se často řešil tlakem na přesčasy. Na ranní službu být na palce ve čtyři, znamenalo vstávat kolem třetí. Odpolední pak končily po půlnoci. Ještě tam byly dělený služby (šejdry, posílení dopr. špiček) cca od čtyřech do devíti a pak od třinácti do devatenácti. K tomu hodně rozcuchanýmu život. rytmu, ještě pracovní soboty neděle, ale i velká odpovědnost. Většinou za volantem seděli mladí tátové, co časem přišli na to, že prachy nejsou všechno a utekli. Tedy nic novýho pod sluncem.
J63a24n 51Z52i28e55g91l48e46r
Takže jsem měl pravdu, když jsem níže napsal, že nedostatek řidičů v MHD byl i za totáče.
J79o84s51e72f 69S31o53u76k33u24p
Je to důsledek dlouhodobé sociální politiky státu. Než aby se pracovalo tak se studují různé pseudoobory, takže máme študované nemakačenky . další je sociální siť, kdy se nevyplatí pracovat. Dokud nebude zavedena povinnost pracovat, nebo prokázat zdroj příjmů, pokoj nebude. Panečku to by byly úspory v rozpočtu.
P47a55v11e29l 87K95u69c14h35t54a
Ne každý se hodí na řidiče - proti minulosti globalizace, on line prodeje a rozvozy atd. Zřejmě jich máme více než před 30 roky a nelze stavy do nekonečna navyšovat ...
P89e89t68r 64K42o64r77e91c29k14y
V UK to řeší armáda...
P70a58v74e88l 64K30h94a51i39l
Neřeší a to nejen u řidičů.
M12a60r37t24i46n 26Š68u50l32c
Nemám nic proti cizincům...nemám nic proti přirozené individuální pracovní imigraci ...
Ale pakliže by se nějaká společnost měla stát závislou na práci cizinců (kteří by představovali to "řešení"), pak je s danou společností něco zatraceně špatně..
Kde je problém? Příliš štědrý sociální systém umožňující lidem nepracovat? Neochota "domácích" vykonávat nedostatečně důstojné (obslužné a pomocné) práce? Falešná zaměstnanost v nafouknutém neziskovém sektoru? Neochota plodit děti?
Vítám výsledek voleb v tom, že alespoň teoreticky je to určitý posun doprava.
Jen se obávám, že i ta novodobá (euro)pravice je již příliš prodchnuta evropským socialismem, pseudokorekností a alibismem, kdy pod nejušlechtilejšími frázemi a neustálého ohánění se humanismem se sem budou dovážet v podstatě novodobí "otroci", aby zaopatřili odumírající společnost v profesích, které není daná společnost již schopna sama obstarávat. To by ovšem nebyla léčba příčin nýbrž jen záplatování následků.
Jsem rád, že byl eliminován vliv levicových stran a upozaděn vliv Pirátů. Bohužel bude upozaděno i odvolávání se na NORMÁLNÍ SVĚT Trikolory (jakkoli to ještě nebyla hotová a vyprofilovaná strana, tak už jen tento jejich slogan v tom dnešním světě by zasloužil být více na očích a v povědomí).
R39o59m31a44n 20K45o48z88e26l
Od pravice změny nečekejte, ke kapitalismu patří malá míra nezaměstnanosti. Nedávno jsem našel noviny z roku 1997, tedy z období pravicové vlády a v nich článek o tom, jak firmy nemůžou sehnat lidi.
Setkal jsem se s tím, že firmy dávají cizincům přednost, někde jich je plno a domácí je odmítnut. V blízkém zemědělském družstvu pracuje Ukrajinec a je ochotný dělat 14 a 16 hodin denně, včetně víkendů.
Š86t39ě14p53á60n 57B29i52c87e80r22a
Všude, kde se vyžaduje manuální práce, tak chybí pracovníci. Úřady, často zbytečné, takové starosti nemají. Sem jsme to dopracovali za třicet let nové doby a pod taktovkou EU. Zato plníme z Bruselu nadiktované kvóty maturantů a vysokoškolsky vzdělaných.
J64a66n 11Z27i74e32g93l61e75r
Svádět nedostatek řidičů na EU je hodně mimo. To je naše neschopnost a žádné nadiktované kvóty maturantů a vysokoškoláků z Bruselu nejsou. Mimochodem velký nedostatek některých profesí, například posunovačů u dráhy, byl i za komunistů. Kdo za to mohl tenkrát? Moskva.
P31a47v73e24l 54K62u69c81h36t47a
V Praze se jezdí od 65 zadarmo včetně trojkových autobusů (Poděbrady, Mělník, Kutná Hora apod.) Každé řešení má své plusy a mínusy ale jako super senior bych chápal abychom i my platili např. 2000 kč ročně.
Podle mne je pražská doprava příliš hustá i co do četnosti spojů. Osobně jsem neuměl pochopit, že taková aglomerace Dublin má přes milion obyvatel a jsou tam 2 linky tramvaje (teď už možná 3) a autobusy. Žádné metro.
- Počet článků 3316
- Celková karma 26,51
- Průměrná čtenost 1810x
Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz