Chcete czexit, tak poletíte jako první

Chytří lidé berou vážně názory renomovaných odborníků. Takže když je Hospodářská komora ČR je zásadně proti czexitu, zajímá mě proč. Jistý východočeský podnikatel se s touto hrozbou vypořádal originálně.

Nikdo rozumný nepopírá, že Evropská unie má své chyby a já jsem o nich také psal. Štvou mě například unijní vztah k Izraeli a také někdy zabývání se nepodstatnými záležitostmi.  Nedávno však naše možné vystoupení z Evropské unie označili za sebevraždu zástupci Hospodářské komory České republiky a Svazu průmyslu a dopravy. Ve stejném duchu se k nim přidal i šéf Asociace malých a středních podniků a živnostníků Karel Havlíček.

Prví dvě instituce soustřeďují špičkové české a moravské podnikatelské hráče, kteří zaměstnávají statisíce lidí a uzavírají miliardové obchody. A když tito lidé říkají, pozor, odchod z Evropské unie by pro nás byl katastrofální a důsledkem by byly statisíce nezaměstnaných, odliv mnoha továren za hranice a ekonomický pád někam na úroveň Běloruska, tak je musím brát vážně. Naopak amatéři, kteří v životě neřídili ani dvoreček, nic nedokázali, o ekonomice nemají ani ponětí a jenom vykřikuji czexit, czexit, mě nezajímají ani v nejmenším. Už z toho důvodu by obecné referendum o našem vystoupení z Evropské unie bylo totálním nesmyslem.

Jistý podnikatel z východních Čech má továrnu s asi pěti sty zaměstnanci a 70% produkce vyváží do unijních zemí má v tom jasno. Svým lidem rozeslal email, ve kterém je upozornil na to, že czexit je totálním nesmyslem, jenž by jeho firmu položil na lopatky. A on dobře ví, kdo z nich jej podporuje. A kdyby se náhodou czexit povedl, a on byl nucen propouštět, tak oni poletí jako první. „Já samozřejmě vím, o koho jde, na malém městě se nic neutají a hospody mají uši. A také to nejsou žádné pracovní hvězdy, bez kterých bych se neobešel,“ dal jasně najevo pan továrník. A podle mého názoru je to muž na svém místě..          

https://www.w4t.cz/czexit-by-byl-pro-ceskou-ekonomiku-sebevrazda-varuji-hospodarska-komora-a-svaz-prumyslu-a-dopravy-69513/

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/2385292-czexit-mel-fatalni-nasledky-rika-havlicek-s-referendem-o-eu-si-nezahraval

 

Autor: Jan Ziegler | pátek 9.2.2018 18:04 | karma článku: 43,46 | přečteno: 11723x
  • Další články autora
  • Počet článků 3314
  • Celková karma 26,50
  • Průměrná čtenost 1812x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz