Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P96a96v89e56l 89H47o24l47u57b 1946549609632

Tento krok vlády jsem po pravdě také vůbec nepochopil... Tak brutální zásah státu do soukromého podnikání, byť s přímou vazbou na kraje, je jak z dob komunismu tj. centrálně řízeného hospodářství... Jaká nestátní, neveřejná odvětví asi budou následovat? Kde že je tržní hospodářství? Toto je čistokrevný socialismus... ;-)

0/0
17.4.2017 16:00

M94a34r66t36i52n 72Š73i11k 6281711611147

Buď jsem nepochopil titulek článku, nebo jeho obsah. Vláda ohrozila autobusovou dopravu. Kterou prosím? Obecně autobusovou, nebo jen MHD? Pokud vím, ministr financí hovořil o tom, že úpravou rozpočtového určení daní se navýšily prostředky krajům a ty by proto měly mít na zvýšení mezd řidičů. Kraje ale řekly, že na zvýšení nemají a některé řidičům nepřidaly. Řidiči se logicky ozvali. Až pak přišla vláda s těmi asi 400 miliony. Myslím si, že jediné co bude voliče opravdu zajímat, je dopravní obslužnost. Pokud hrozilo její omezení, vláda zasáhla. Kdyby nezasáhla, stejní voliči jí to budou dávat za vinu. MHD je v kompetencích měst a jejich rozpočtů. Je proto možné, že i do městských rozpočtů spadly dodatečné vyšší zdroje po úpravě rozpočtového určení daní, nevím. Asi by nebylo logické, aby se úprava týkala jen krajů. Ale kdo ví. Obecně, veřejná hromadná doprava je klasická veřejná služba. Nemyslím si proto, že od ní má dávat stát úplně ruce pryč, ve smyslu, že ji přece zajišťují soukromé subjekty. Kromě toho, osobně preferuji vyklidněného a odpočinutého řidiče, než borce který bouchá 320-tou přesčasovou hodinu, usíná za volantem a odpoledne ho čeká skládání vagónů na nádraží. Dále bych uvítal, kdyby se přestalo hovořit jen o řidičích a začalo se veřejně mluvit i o technice a jejím stavu. Nedělám si iluze o kvalitách a technickém stavu autobusů. Zodpovědnost za to nese kdo? Máme možná nejrozvinutější síť veřejné dopravy na světě. Jasně, že to něco stojí. Pokud ji takovou nebudeme chtít, bude se na tom muset najít všeobecná shoda. A ta se bude hledat těžko, každý kraj má jiné potřeby.

0/0
17.4.2017 9:11
Foto

M31i70c58h98a15e76l 70L37ö35f68f84e87l89m24a89n58n 7938498917540

Ty "stávky" jsou absolutně směšné - jako ta poslední. V novinách se dělalo haló že bude stávka a nic nepojede, a večer před dnem D se napsalo, že tedy vlastně pojede všechno, a že si řidiči v některých krajích obléknou nějaké vesty či co. Vesta je zaměstnavateli absolutně ukradená, jediné co mu není ukradené je, jestli uděláte tu práci kterou po vás chce.

Ale to je u nás běžné, nemůžeme se domluvit na ničem, jelikož jsme zvyklí na to, že ostatní jsou lháři a podrazáci, a člověk je člověku vlkem. Super pro zaměstnavatele, špatné pro zaměstnance.

0/0
17.4.2017 8:22

A98n95t97o92n76í96n 16H88r49b16e34k 9448841344295

Když se vláda nemá míchat do záležitostí soukromých podniků, tak soukromé podniky nesmějí od vlády nic chtít. Třeba aby jim zajistila kvalifikované laciné zaměstnance. Pokud jako zaměstnavatel mám nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců, tak jim, podle zákonů tržního hospodářství musím zvýšit platy. A ne chtít od státu dotace.

0/0
17.4.2017 8:06

J87o25s42e80f 34C26h34ý93l20e46k 5767217619230

Stát by se do toho neměl vůbec míchat. Řidiči by se měli zorganizovat jako doktoři nebo učitelé.

+2/0
16.4.2017 17:18

R79a60d36i26m 62P17o32l76á80š12e98k 9866303319119

Podle mne největší vinu na tom mají řidiči jako zaměstnanci a odboráři jako zástupci zaměstnanců. Protože přestali sledovat vývoj mezd a přestali se hlásit o odpovídající pravidelné každoroční navyšování mezd.

Když už se probudili v době, kdy je mzda řidiče za to, co dělá, doslova ostudná, je už v podstatě pozdě. a navyšování se potom dělá s zbytečně velkým humbukem.

Kdyby se každý rok důrazně a klidně připomněli, docela určitě by si dopravci nechali ve vysoutěžených cenách dopravy nějakou rezervu na navyšování mezd zaměstnanců.

Vína vlády je až sekundární a v podstatě bych řekl, že situace už nemá dobré řešení.

0/0
16.4.2017 17:01

L34u98m63í70r 35V74i25t22h25a 2747307146852

Problém mezd řidičů linkové dopravy (meziměstské) spočívá paradoxně v tom, že se o ně soutěží, resp. že se soutěží o dlouhodobé licence.Jestliže platnost licence je 10 let, lze předpokládat, že vícerméně všechny náklady jsou zafixované na úrovni let, ve kterých probíhaly tendry. Tento problém u městské dopravy odpadá, tu většinou zajišťuje firma (spolu)vlastněná městem a ta nemusí náklady nijak uměle snižovat. prostě má jiný systém hospodaření, aniž bych to myslel jakkoli pejorativně.

Ergo - pokud rostou platy v ekonomice obecně, městské dopravní podniky na to mohou rozpočet od rozpočtu reagovat. Zatímco společnosti, které vysoutěžily licence, jsou vázány podmínkami smlouvy. Pro ně je daleko větší problém nechat si schválit jakoukoliv změnu. Navíc v situaci, kdy výběrová řízení vyhrává pouze výsledná cena, což ještě před cca 3 lety platilo prakticky bez výjimky, nelze si ani ponechat nějaký polštář. Až před třemi lety Jihomoravský kraj nevybral společnost s nejnižší cenou, právě proto, že tato společnost dlouhodobě nabídky podhodnocovala a domáhala se pak doplatků v řádech desítek milionů.

Státu tak nezbylo než řidičům doplatit potřebné peníze, protože hrozilo, že řidiči utečou, třeba na kamiony. Kraje to doplatit nemohly, protože to neměly v rozpočtu.

Poučení - nevypisovat tendry na licence s tak dlouhou platností.

Ano, zisky dopravních společností jsou z pohledu běžného smrtelníka obrovské. Členové představenstev si vyplácejí desítky milionů ročně na dividendách. Ale na druhou stranu - proto se to dělá, ne? nebo snad byste vy v dobách krize nosili do práce peníze, aby firma přežila?

0/−1
16.4.2017 15:20
Foto

M61i26r65o45s91l19a87v 79M17a81c77e11k 5511165230432

Dobře tedy. Nyní je autobusová doprava ohrožena. A co dál ?

+1/−1
16.4.2017 14:50

Z92b13y94n33ě69k 20H82l16á84s85n97ý 3664457605959

Myslím, že jedinné právnicky správné řešení je stavkovat, dokuď se zaměstnavatel a zaměstnanci nedomluví, nebo dokuď firmy, které jsou podle mne jasným viníkem, nezkrachujou. Co si páni špeditéři vysoutěžili, to dostávají. Že zapoměli na zaměstnance? Tak do konkurzu s nima. Příště ať si to pořádně rozmyslí. ;-€

Tohle je opravdu patová situace, stát nemůže někomu připlácet na zaměstnance.

+7/0
15.4.2017 17:28

R57u31d70o60l25f 65J17e77l42í50n92e51k 8313619289296

Horníkům platí.

0/0
16.4.2017 11:27

Z61b81y29n22ě79k 96H44l74á78s20n79ý 3584927515529

Taky pěkná sviňárna, měli platy kolem 30000, tak budou mít podporu větší než je minimální plat. Socani uplácej, aby nepykali za svoje privatizační hříchy. ;-€

+1/0
16.4.2017 18:53

J29o21s33e55f 40S90l90a56v36í25č69e53k 4403276886303

Pane Zieglere, je to asi poprvé, ale naprosto s Vámi souhlasím. Vláda nemá právo kecat do platů v soukromých společnostech. Platy řidičů sice považuji za ostudné, ale nalévaní peněz státu do těchto společností , údajně na platy, to je skutečně vrchol.

+11/0
15.4.2017 15:25
Foto

J86i65ř34í 26H47e32r79m98á23n56e90k 4506452162230

Jakmile autor opustí zavedené pole antirusismu a antiputinismu, jsem zmaten. Vláda dala asi 500 Mega na dorovnání mezd řidičů. To je špatně?

+4/−3
15.4.2017 13:23

J36o89s31e80f 27S74l30a37v38í15č54e13k 4513356666263

Pane Hermánku, špatné? Podle mě to je je vrchol dilentatismu. Vláda nemá co kecat do toho kolik kdo bere v soukromé společnosti. Nic jí nebrání v tom, aby založila státní podnik, který dopravu bez problémů zajistí a řidiči budou se svým platem spokojeni.

+9/0
15.4.2017 15:33
Foto

J84i58ř32í 24H34e76r14m29á48n22e20k 4986482502540

Jenomže to jsou soukromé subjekty plnící veřejné zakázky.

To není výroba šnapsu, piva nebo aut.

+2/−1
15.4.2017 22:33

Z49b23y88n79ě32k 58S98y23c98h59r37a 8296700434805

Já bych řekl, že za to nemůže Sobotka ale Putin

+7/−3
15.4.2017 12:45
Foto

D53a42l95i70b42o27r 30B81a45r31t69o82š 5684170757819

Souhlas s tím, že by výše mezd a platů měla být výsledkem jednání mezi vedením podniku a zaměstnanci..Jenže...existují podniky takové velikosti, že se skutečně vedení podniku nemůže starat o výši platů každého jednotlivého zaměstnance....a zaměstnanci by pak jen žádostmi o slyšení dokázali kompletně vyřadit z provozu všechny manažery...........zkuste si to vypočítat..........30 000 zaměstnanců, 15 minut na jednání s jedním....je 450 000 minut....pracovní doba je 8 x 60 minut..tedy 480 minut....a tak by takové jednání trvalo asi tak pět let a pak znovu...

Pro to existují odbory....jenže odbory jsou občas nefunkční..a tak musí zasáhnout vláda............

Je to složitější než se domníváte

U malých firem je skutečně možné se domlouvat na mzdě v podstatě každý den....i za cenu, že zaměstnance půjde šéfovi na nervy a ten ho vyhodí za někoho, kdo víc maká a méně vyjednává...

Stávka je naprosto legální zbraň za zvýšení mezd a platů.....nikdy není namířena proti ostatním lidem ale proti těm, kdo nejsou ochotni platit vyšší mzdy.....

+6/−3
15.4.2017 12:40

N86o82v64o41s24a70d 13M17i27r71o58s71l86a15v 9168699478939

...poprvé jsem se s názorem stávka setkal v r.1968 ve Francii a nemohl jsem pochopit její smysl jako nátlak na vedení firmy no a po letech je to i tady pro obyčejné lidi a,co dělají potom bossové z odborů....??!!

+3/−1
15.4.2017 13:42
Foto

D78a24l37i16b32o34r 67B76a66r19t48o88š 5914460277729

měli by dělat svou práci pořádně

+3/−1
15.4.2017 15:13
Foto

D53a63l38i28b19o49r 34B78a98r83t54o43š 5754380617319

tak tohle mne rozesmálo....nějaký Kindl mi dal mínus za větu......měli by dělat svou práci pořádně....tedy je pan Kindl asi zastáncem kultury...která říká...dělej si svou práci mizerně.....zvláštní.....

+2/0
15.4.2017 17:03

V87l88a91d47i74m63í58r 96H63r57u60b64ý 4287343344409

Ale ona přece ta individuální jednání existují. Podnik je při ní zastoupen personalistou. Jednají o podmínkách, podepíší o souhlasu obou stran (povinně) pracovní smlouvu.

Zrovna tak s personalistou může projednat i svůj odchod, pokud už mu podmínky nevyhovují. A odejít.

K r o m ě těchto individuálních jednání pak existují jednání skupinová - odborová.

+1/0
15.4.2017 16:28
Foto

D98a42l50i76b50o38r 53B54a45r38t32o76š 5894900477149

Ano existují ale jsou jen zástupní....nikdy neuvidíte šéfa Siemense u takovéhoto jednání s jedním vrátným .....

A o odborech jsem psal...a pokud by vás skutečně zajímalo jak takové odbory v evoluci fungují..doporučují film F.I.S.T.....kde hraje mladý Sylvester Stalone...a film je natočen podle skutečných událostí

0/0
15.4.2017 16:48

V87l60a10d98i97m52í18r 94H66r74u69b57ý 4847163534739

Jistě. Mistr je také jen zástupcem firmy. Ostatně on i generální ředitel je jen (statutárním) zástupce firmy. A ministr zahraničí jen zástupcem vlády, přesněji státu.

Ano - pokyny a příkazy pak těm zaměstnancům dává rovněž zástupce (řekněme mistr).

A ty zaměstnance pak nezastupuje "odborová organizace", ale zase jen její zástupce (na nějaké úrovni - tu celoodborové, tu oborové, tam místní a jindy závodní). V čem se ta zastupování liší?

0/0
15.4.2017 17:17



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.