Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a31r17o78s74l13a95v 79V73a64v92ř49í67n59e33k 8200350123627

Vy ovšem budete emeritní volič. Některá strana vás zafinancuje ;-D.

0/0
6.5.2017 23:08
Foto

H26a81n93a 63V43l50k35o44v49á 9705354582454

Téměř karma, pane Zieglere - ovšem co s volebním právem lidí, kteří své účty nadstandardně platí, ovšem na daních ani floka, protože optimalizují a kupují dluhopisy?

+1/0
6.5.2017 6:09
Foto

H31a10n62a 53V13l98k76o57v42á 9565224892844

A co s těmi, kteří svůj příjem zakládají na dotacích ať už ze státního nebo EU rozpočtu?

+2/0
6.5.2017 6:11

J25a47r63o78s90l24a48v 93P43r64o93c36h52á44z34k76a 3610394124384

Možná není problém ve volebním právu, ale spíš ve volebním systému, který tu máme.

0/0
4.5.2017 22:04

J43a13r46o59m69i65r 31H12o84b67l49i47k 1515537645

selekce podle zaplacených daní nebo lépe podle toho, zda dotyčný do státu přispívá (=volí) nebo z něj víc bere (=nevolí) sice odporuje principu demokracie, na druhou stranu ti, co by volit mohli, by byli neovlivnitelní sliby typu "přidáme na důchodech", " přidáme policistům", "zvedneme dávky",...... A politici by byli najednou hodnoceni podle toho, co opravdu dělají. A z těch co tam jsou dnes by zbyla kdo ví jestli třetina. Vím, že je to utopie 1)kdo by vyhodnocoval kdo může a nemůže volit, 2) kapři si svůj rybník nevypustí.

0/0
3.5.2017 17:42

J19a95k85u90b 44K44n95e37c65h96t59o76v56s42k33ý 3640936811872

Jsou lidé, kteří mají zdr. problémy, tak nemohou do systému nic platit.

0/0
4.5.2017 19:26

V55á80c43l26a29v 30K58o27h90l58í96č54e87k 1107900

no, tak by nevolili. neprosadili by tak politiky, kteří by jejich zájmy mohli hájit a rychleji by tak odešli ze světa. eugenika uvedená do praxe. je to mírně zjednodušené, ale tímto směrem by to jednoznačně tendovalo.

0/0
5.5.2017 20:55

J69a66k64u53b 20K93n98e16c18h92t71o16v54s55k52ý 3440836521682

Ziegler by tím završil úplnou degradaci lidských práv.

+3/0
3.5.2017 17:40

P64a18v38e62l 68L71i23p85r78t 4460175101145

Také názor, ale dívám se na věci trochu jinak.

0/0
3.5.2017 17:03

M87a55r51t63i97n 39Š38i76k 6611811371187

Áááá, pán bude asi elitář.....Rv

+1/0
3.5.2017 15:07

J35a57n 51R72i44c15h61t69e44r 5412352603385

A co lidé, kteří daně neplatí? Třeba tělesně postižení? Nebo důchodci?

A co vás vlastně vede k myšlence, že ten, kdo platí daně, je schopen rozhodovat o veřejných věcech? Znám chlapíka - zvláštní škola, zahradnické učiliště, mentálně velmi slabý - pracuje jako poštovní doručovatel. Vážně chcete, aby takový člověk rozhodoval o vaší budoucnosti, zatímco vzdělaný a inteligentní (není to totéž) člověk, který po úraze dočasně nepracuje a tedy dočasně daně neplatí, ne?

+1/0
3.5.2017 14:44

M12i83l48a80n 23S36t71e85h71l11í65k 7100109803851

To je stejné, jako kdybyste napsal, že referenda o setrvání ČR v EU by se mohli zúčastnit jen eurohujerové. :-)

+1/0
3.5.2017 13:15

Z23d39e87n56ě55k 34Ž60í46k64o43v16e11c11k48ý 7430528230266

Volby jsou ve své podstatě nekrvavou simulací občanské války - když nedostanu dost svých přívrženců k volebním urnám, tak bych je nedostal ani na barikády a nemá tudíž smysl pokoušet se zvrátit nepříznivý výsledek voleb nedemokratickou cestou. Proto musí mít volební právo všichni bojeschopní jedinci, jinak by to nefungovalo.

+1/0
3.5.2017 13:12

D12o68m36i53n38i80k 68B10ř45e48z85n50ý 1168441154807

Nemyslím si, že by vzdělání určovalo inteligenci člověka. I ten Lojza z hospody by měl mít právo na to vyjádřit se k tomu, jak chce žít. Mnohdy si naopak říkám, že právě ti rektoři a studenti vysokých škol jsou úplně odstřižení od reality života v té nejpočetnější třídě. V hlavě jen tabulky, praxe nulová, zejména ta životní, úplně nulová.

0/0
3.5.2017 12:28

F83r31a11n46t14i82š77e33k 11P25e79t30r69í84k 6325661224851

Pokud ten univerzitní profesor přednáší gender studies na Sorosově univerzitě, taky to nebude žádná výhra.

+4/0
3.5.2017 9:02

Z83d77e27n86e85k 59J75i86n33d24r96a 5776928980

Už po přečtení prvních řádků bych volební právo vzal Vám!

+9/−2
3.5.2017 6:12
Foto

J66i95ř66í 59H31e22r78m97á85n58e30k 4366642882790

Já souhlasím, i když s výhradami.

0/0
3.5.2017 5:35

J75i63ř62í 82Ř92e57z30n13í66k 4432252863385

Aby bylo možné zrušit všeobecné volební právo, tak by bylo nutné zrušit veškeré nepřímé daně.

+1/0
3.5.2017 3:27

P94e53t18r 14L46a85n31g12e87r 6655175900732

Uvědomujete si, že defacto navrhujete návrat do předlistopadové ery? Ve výsledku by nastala vlád ajedné strany,

+1/0
2.5.2017 23:36

V15l79a40d37i64m32í20r 97H53r48u42b25ý 4197153194759

Ale nenastala.

0/−1
3.5.2017 10:39

A63n91t86o95n91í69n 89R15e22č32e28k 9125572726740

Jen doplním, že hned na počátku 19. století byla Vídní umožněna volba i ženám.

+3/0
2.5.2017 22:53
Foto

J96i74ř12í 82Š24v32e35j16d59a 6633276967985

Někdo se Vám (zdá se) naboural do adresy a (aby Vás patrně zkompromitoval) naflákal v textu spoustu chyb. Vy přece obvykle píšete bravurně...

+2/0
2.5.2017 22:46
Foto

J68a70r31o76s26l91a22v 12H24a13l77u23z20a 2506324529108

Vaše myšlenka je tak krásná, že s ní nelze než nesouhlasit. Začne to ořezáním dle placení daní, následovat bude IQ, počet titulů, ... . Jak by asi dopadly volby, kdyby se neplatiči nezúčastnili voleb? Rádobypravicové strany by možná měly o nějaké procento víc, ale když se podíváte na ten materiál v těchto stranách, není o moc lepší než jinde. ODS má spoustu oživlých kostlivců. KDU a TOP09 - koalice ideální k vládnutí. KSČM - odepřete i volební právo důchodcům, kteří ač někteří nechtěli, pracovat museli? Jakékoliv omezení nic dobrého nepřinese, když nebude s čeho brát.

+2/0
2.5.2017 22:29

P90a94v95e74l 66K27u44c12h35t60a 4406661807454

Ve volbách 2013 volilo 59% lidí a Lojzové byli spíš v těch 41%. Volební výsledky by byly obdobné, volební systém Ziegler by byl rovněž okamžitě napaden a propadl u evropského soudu. A koho by volili ti co tzv. přispívají - hodně z nich Babiše. Chválil ho třeba s výhradami Jančura, ředitel Juty, Jablotronu. Podstata je ale v tom, že klasické politické strany - nalevo i napravo - propadly. Není to jen u nás ale ve Španělsku, Francii, Itálii atd.

+3/0
2.5.2017 22:12

J37a51n 91Š15e52s61t96á35k 3418799629944

Když pominu, že je to jedno, protože od listopadu 1989 je tady asi stejně malej výběr jak za bolševika /tak jako dřív tam jdou všichni jen aby si nahrabali/, tak by to hlavně krachlo administrativně, protože možná pár set tisíc lidí by se odvolávalo proti vyloučení z voleb:-)

+1/−1
2.5.2017 21:17

P60a98v15e11l 22K83u82c17h62t36a 4116131927134

R^

0/0
2.5.2017 22:13
Foto

M13i42r23o66s60l70a57v 31M41a84c68e57k 5271985480932

V současném systému jsou demokratické principy na vyšší úrovni než v režimu, který navrhujete. Šlo by tedy o výrazný krok zpět k vládě bařtipánů a papalášů, která byla odsunuta na smetiště dějin.

+2/−3
2.5.2017 21:15

Z69b63y94n14ě32k 83H13l29á59s28n81ý 3964387735249

Vy jeden kolotočáři. Tady pracuje 5 200 000 lidí. To nejsou žádní bařtipáni a už vůbec né papaláši. Jsou to daňový poplatníci. :-/

+4/0
2.5.2017 21:29
Foto

M89i11l59o58š 92F92. 27P23e11c33h12a76r 3733251530355

Nekrmit!

+4/0
2.5.2017 21:42

Z65b17y24n41ě40k 48H97l97á80s57n20ý 3464117525749

Ok;-D

0/0
3.5.2017 0:53
Foto

M33i13r20o53s66l26a49v 89M11a76c46e80k 5131975800352

Kdo nepracuje ať nejí, v tomto případě ať nevolí ? Tento stachanovský přístup nelze v demokracii tolerovat.

+1/0
2.5.2017 22:00

J55a44r74o55s41l30a59v 82N59á61p60r59s21t44e16k 6765106

On by pan Ziegler rád zbavil volebního práva podstatnou část těch pracujících daňových poplatníků.

+1/0
3.5.2017 8:09

R80a37d52e70k 14J98a67r49o67š 4347408630126

Mělo - souhlas. R^

Ale marxistům a neomarxistům by to "šáhlo" na voliče, takže budou zuby nehty proti...

0/−1
2.5.2017 21:03

J27a94r81o76s83l89a66v 77N28á91p81r60s69t17e63k 6875396

Tak se vzdejte práva volby. Nikdo vám nebrání.

+6/−3
2.5.2017 21:03

D88u42š39a14n 13N27i52k82o84d39e74m 9865919624353

V moderních demokraciích je za normu považováno volební právo

všeobecné – každý svéprávný občan od určitého věku smí volit, bez ohledu na původ, pohlaví, náboženské přesvědčení, rasu a podobně;

rovné – každý hlas váží stejně, neexistují privilegovaní voliči s větším vlivem na výsledek voleb;

tajné – volič nemusí zveřejnit, komu odevzdal hlas

+5/0
2.5.2017 20:57

D52u95š58a43n 63N39i66k32o85d42e13m 9185609874533

Jste v zásadě proti hlavním principům demokracie.

+10/−1
2.5.2017 20:58

J39a60r84o78s93l50a30v 71P22r91o64c33h11á15z36k12a 3400984294354

Co si pod tím pojmem představujete?

0/0
4.5.2017 21:59

M27i21c14h54a75l 59S75v17o27b69o23d44a 5328968856451

Trochu si to protireci s vasi protiruskou filozofii,kterou nas denne na Idnesu krmite a pak to cele shodite stejnym omezovanim demokracie?

+7/−3
2.5.2017 20:53

O36t16a 82K40i11n74c 6869308712736

Celkem zajímavý názor, ale obával bych se možného zneužívání. V podstatě by mohlo dojít k tomu, že rozhodnutím státního úředníka by mohl být zbaven volebního práva i bezúhonný občan.

0/0
2.5.2017 20:48
Foto

T42o30m80á15š 10F76l60a67š27k21a 5485795346281

Již delší dobu si pohrávám s podobnou myšlenkou. Měli bychom mít dvě komory parlamentu jako dnes. Do jedné by se volilo podle zaplacených daní. Čím více odvádíš, tím máš větší hlas. Někde by ale byl stanoven strop, aby to neovládlo pár oligarchů. A tato komora by rozhodovala výhradně o rozpočtu, financích a zákonech čerpajících peníze státu. A samozřejmě zákony daňové.

Druhá komora by měla normální poměrné zastoupení jako dnes. A ta by zase výhradně řešila zákony o životě - zbrojní pasy, dopravní předpisy, mezinárodní smlouvy ... .

Pokud by zákon měl přesah do působnosti obou komor, musely by ho odhlasovat obě. Je to jen syrová počáteční myšlenka, bude tam fůra háčků, ale určitě by se dala rozpracovat, domyslet a dovést do praktického života.

Jinak za článek ode mě karma.

+7/−9
2.5.2017 20:36

O90n54d64ř94e32j 51N88ý78č 6188505667133

Takže stát oligarchů. Vás bych netipoval na příznivce Babiše.

+5/−1
2.5.2017 20:40
Foto

T91o46m93á25š 46F27l33a14š84k42a 5855455636221

Příznivec Babiše fakt nejsem. Ale o těch oligarších se přeci ve svém příspěvku zmiňuji a nemyslím si že ve smyslu, že by to měl být jejich stát.

+2/0
2.5.2017 20:42

O66n70d38ř67e33j 87N36ý58č 6228205307313

Ale v důsledku by byl. O tom nepochybuji. Stejně by se o tom nápadu muselo hlasovat a pokud by bylo víc Lojzů neprošel by a kdyby jich bylo málo bylo by to zbytečné ale to že nevyhrál něčí kandidát tak kvůli tomu nemůžeme měnit volební právo nebo ústavu. Vše se v demokracii pohybuje na sinusoidě. Tento druh návrhu se nebezpečně podobá Madurovi ve Venezuele. Tím myslím udržet se u moci nebo ve vašem případě dostat někoho k moci.

+2/0
2.5.2017 20:50

D34u49š32a52n 51N72i63k43o73d67e31m 9335949114623

Naštěstí pro nás si s tou "myšlenkou" můžete pohrávat jek je vám libo a snít o své "variantě pseudodemokracie", nikoho to moc nezajímá. ;-)

+1/−3
2.5.2017 21:01

Z10b24y16n21ě77k 58H67l38á32s17n78ý 3814437255659

Když necháte o daních rozhodovat miliardáře, vznikne státní dluh jako v Americe. Jenom s tím rozdílem, že koruna není dolar a dopadli by jsme jako Řekové. :-/

+1/0
2.5.2017 21:33

P86e81t15r 26B94ü97r63g61e89r 4447726987780

Také mne to už delší dobu zajímá. Vžyť co jsou volby? Svým hlasem vybíráme svého zástupce, který bude určovat tok peněz, vybraných z našich daní. Proč má mít právo tento proces ovlivnit člověk, který do tohoto systému nikdy nepřispěl, nepřispívá a nepřispěje? Takže: ponechal bych volební právo starobním důchodcům - ti už odpracovali. Studentům, připravujícím se na budoucí povolání. A omezil bych je lidem v aktivním věku, kteří poslední volební období jen "čerpali". Že se tím stanou nemocní a invalidní lidé nezajímavými pro zvolené zástupce? To si nemyslím. Zafunguje tady určitě jistá solidarita, požadavek společenské stability.. Nemyslím si, že to celé jde proti základním principům moderní demokracie - která ostatně svým zdůrazňováním práv a potlačováním povinností je poněkud sebedestruktivní....To rozdělení dvou komor je pěkný nápad!

0/0
5.5.2017 12:42

O92n12d16ř44e37j 85N72ý58č 6978135187533

S tím nesouhlasím. Pokud bude Lojzů víc jak polovina těžko jim může vládnout génius. A to že ten kdo platí daně bude mít volební právo neznamená že to taky není Lojza. A možná takový Lojza platí na daních víc než podnikatel. Hlas vysokoškoláka a hlas Lojzy má stejnou váhu a tak je to dobře. Není vysokoškolák jako vysokoškolák. I mezi nimi je hodně Lojzů. Takové lustrování se do demokracie nehodí.

+15/−1
2.5.2017 20:35

D75a80n93i29e44l 92K80r98a57u12s 1444500899841

A co s těmi, kdo platí činži, plyn a elektřinu z našich daní ?

+5/0
2.5.2017 20:30

M66i11l59e54n31a 43N85o67v58a39n14s72k47a 4152387919389

Pan Ziegler nikdy nezklame pokud jde o vyslovovabou hloupost. Především by měl být zbaven volebního práva on.

+7/−6
2.5.2017 20:28

O82n11d17ř51e32j 82N66ý69č 6988785277783

Víte že s ním vlastně souhlasíte? Pouze se lišíte v kritériích kdo by mohl volit.;-D

+4/0
2.5.2017 20:36



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.