Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P54e19t12r 95B86u65r29i36a35n 2703910236

Počet obětí Poláků Hitlerovo-Stalinova paktu je přes 6 milionů. Z toho v bojích padla jen desetina z nich, tedy něco kol 640 000 (tedy srovnatelně s ruskými vojáky na území Polska). Ovšem naprostá většina, přes 5,5 milionů civilistů padlo za oběť teroru nacistů (Hitler) a komunistů (Stalin). Když si k tomu přičtete fakt, že tyto dvě zrůdy také II.sv. válku rozpoutaly a zrovna napadením Polska, měli by Rusové držet pysk a šoupat válenkama.

Karma článku.

+14/−1
2.8.2017 12:37

J70i31ř10í 43Ř62e18z43n95í71k 4282252983335

No vidíte a tomu všemu mohla zabránit ofenziva spojenců Polska na západní frontě. Nenese tedy primární odpovědnost za těch 6 milionů obětí Poláků pasivita Francie a Británie?

+1/−11
2.8.2017 12:48

M13i82l73a32n 36S59t13e46h56l56í12k 7970319953781

Francie a Británie nesou primární odpovědnost za více svých rozhodnutí, to však nijak nesnižuje vinu Hitlera a Stalina.

+11/0
2.8.2017 13:06

P58e91t24r 92B62u19r85i43a33n 2243800926

Ofenzíva spojenců na západní frontě se konala. O čem to tedy vlastně mluvíte?

+4/0
2.8.2017 13:52

S19i27d84n54e84y 98S22i23s43k91a 3757312332455

To nereste - to jsou rezjirovy blaboly.

0/0
2.8.2017 14:47

J65i68ř33í 78Ř47e83z58n50í81k 4772642153235

Můžete své tvrzení o ofenzivě upřesnit? Jak daleko při ní Francie a Británie postoupili? A proč po pádu Varšavy své jednotky stáhly zpět?

0/0
2.8.2017 20:05

P89e78t67r 91B38u27r41i28a91n 2703570896

Můžu, ovšem nejsem si jist, zda pro člověka vašeho uvažování budou fakta co k čemu. Jak jinak si vysvětlit, že vyhlášení války Francie a VB Německu dnem napadení Polska nepovažujete za "ofenzivu". Co víc asi mohly dělat?

A pokus o otevření západní fronty v 1942 Dieppe stál min. 6000 životů. Pro vás zřejmě nepodstatných.

Tedy nám řekněte co si predstavujete pod takým pojmom "ofenzíva spojencov"?

0/0
3.8.2017 0:59

J83i86ř13í 13Ř36e67z77n36í93k 4842172943495

Směr Berlín, v situaci, kdy hlavní síly protivníka jsou vázány na Východě.

Pokud na tyto údery Francie a Británie neměly, tak nikdy neměli jít do spojenectví s Polskem. Zavazuji se pouze k tomu, co mohu splnit.

0/−1
3.8.2017 4:36

D64u39š21a41n 62N78i40k94o30d53e30m 9155749434133

Máte pravdu pane Zieglere. Ovšem to by mělo platit i pro poláky. Proč ničí pomník Generála Šnejdárka v Nýdku a bojují za jeho odstranění?

+2/−2
2.8.2017 10:23

J41a73n 18Z77i48e90g44l79e32r 1821136501698

Tak to je samozřejmě špatně.

+3/0
2.8.2017 10:30

D30u16š93a38n 12N61i26k85o78d49e60m 9755369454633

Poláci vůči SSSR jsou oběť. Bezesporu. Ovšem sami Poláci se v minulosti nechovali vždy košer. Jejich tzv. "chonor" je často dohnán až k šovinistickému nacionalismu. Jen jsem tím chtěl říci, že nic na světě není černobílé.

+5/0
2.8.2017 10:35

J81i37ř68í 32Ř36e14z28n25í45k 4252602693425

Pokud někdo nesouhlasí s ničením pomníku Generála Šnejdárka, tak by měl trvat bezpodmínečně na zachování všech ostatních pomníčků na kohokoliv a cokoliv jiného. Vždy se jedná o historickou památku.

0/0
3.8.2017 7:03

J56o18s89e92f 57R34z10y90m50a67n 1882884645630

Proč ? Protože Poláci na Těšínsku (kterých bylo v roce 1920 v těšínských obcích víc než 90% - ve městech převažovali Němci) považovali Šnejdárka za „symbol pokoření polského národa“. Třinecký archivář Stanisław Zahradnik při této příležitosti uvedl, že „Josef Šnejdárek „osvobozoval“ polské těšínské Slezsko za pomoci bajonetů českých legionářů, pronásledování místního obyvatelstva a dokonce vraždění“.

+2/−1
2.8.2017 11:41

D79u97š80a42n 84N19i17k20o10d55e98m 9325539834893

Vy jste to vůbec, ale vůbec nepochopil. Pomineme teď rozdílnost pramenů (vím, že nemáte pravdu) a budeme se držet blogu pana Zieglera - Je to na území ČR a je to český hrdina. To by Poláci měli respektovat. Howg.

+1/0
2.8.2017 11:49

D43u68š69a15n 18N94i84k90o35d74e45m 9935959914473

PS: A byli to Poláci kdo nedodržel mezinárodní úmluvy po 1WW.

+1/0
2.8.2017 11:52

M14i67l56o15š 47Ř82e60h15á52k 8586418117195

Český hrdina? Snad československý?

0/0
2.8.2017 12:57

D67u48š73a44n 66N31i80k61o80d93e78m 9725539334453

Jééé. :-P Pardon, omlouvám se. R^

+1/0
2.8.2017 13:01

J48o87s26e68f 16R41z98y92m84a70n 1322834895200

Pravdu nemáte vy.

Žiji na tom území a mám i dokumenty o tom, že před sto lety byly všechny obce (kromě měst) od Bohumína po Jablunkov osídleny Poláky z více než 90 %. V některých obcích pod Beskydami to bylo dokonce 100 %. Zbytek byli většinou Němci. Po Češích ani památky.

To jsou ověřitelná fakta. Na hřbitovech nenajdete z této doby žádné české jméno.

+1/−1
2.8.2017 13:35

D38u14š97a37n 46N26i90k17o23d23e43m 9215539354943

Podle příjmení je mi jasné že tam žijete, ale já také. Četl kste kroniku obce Bystřice? Nevím jaké prameny máte Vy. Byla tam většina Poláků, ale ne 90%. V Haliči nebyla většina Poláků a přesto se tam angažovali. Takže jednou jo a jednou ne? Ale to je všechno jedno. Gro problému zůstává na tom, že poláci nedodrželi úmluvu a připravovali volby a prováděli odvody do armády. Pak až následovala reakce české strany.

+1/0
2.8.2017 13:42

J12o81s12e44f 71R88z82y52m10a11n 1252824775510

Mám mapu těšínska z roku 1910 s vyznačením katastrů obcí a vyznačením v každé obci procentního zastoupení Poláků. Pod 90% jich bylo pouze na okraji území směrem k Ostravě v obci tuším Šenov či Petřvald. Jinak všude více než 90%. V obci kde žiji já to bylo 95%.

Tak Polákům zde žijícím se nelíbilo, že vítězné mocnosti rozhodly o vedení hranice nově vzniklého Československa na řece Olši nikoliv podle složení obyvatelstva, ale podle jiných hledisek - např celistvosti košisko - bohumínské železnice, snahou, aby v Československu zůstalo také několik černoúhelných šachet z celého úhelného revíru.

+1/−1
2.8.2017 13:55

D59u75š21a51n 57N81i65k42o55d61e25m 9315349544143

A teď se ještě vyjádřete k tomu dalšímu. Do toho se Vám už nechce? Poláci argumentovali národnostní většinou, Češi historickým územním začleněním. Kdo má pravdu? Zpočátku chtěli Poláci plebiscit. Když došlo k tomu, že by plebiscit pro ně nemusel skončit dobře přišlo se s arbitráží. V té době bylo celé území plné bojůvek. Na české i polské straně existovaly polovojenské oddíly. Z hlediska historického kontextu byla celá situace nejednoznačná. Ale opakuji - první kdo oficiálně porušil mezinárodní dohody před uzavřením řešení byli Poláci.

+1/0
2.8.2017 14:08

O25t79a45k95a21r 82Š36p59a94č16e67k 5371122822549

O niceni pomniku generala Snejdarka Polakama v Nydku nic nevim a moc me to zajima. Muzete dodat zdroj? Kazdopadne, prirovnavat takovy lokalni incident k zakonnym opatrenim demokraticky zvolene polske vlady, mi pripada demagogicke.

0/0
2.8.2017 18:50

D67u74š41a41n 11N70i84k39o87d92e48m 9505659794193

Vy neumíte gůglovat? ;-) např. je toho jinak dost - https://www.mesto-bohumin.cz/pl/zpravodajstvi/novinove-clanky/25954-vandalove-znicili-pomnik-generala-ktery-porazil-polaky.html - nebo doporučuji - Kniha Generál Josef Šnejdárek opět na Těšínsku. A asi jste nepochopil co k čemu přirovnávám.:-/

0/0
2.8.2017 19:43

M27i83r67o71s63l15a13v 10Š51m90e64j68k53a24l 5553970201739

Je ostudou části národa, že nechápe, že SSSR měl podepsanou smlouvu s Hitlerem a krmil ho. Poté co je Hitler napadl, tak osvobozovali své území a v době, kdy již vznikla druhá fronta, chtěl Stalin za každou cenu ,,osvobodit", řadu států, aby je okupoval a vnutil jim komunismus, ty státy pak vysával a Maďary a pak nás vojensky napadl. To "osvobození" nás stálo ztrátu svobody, morálky. Stalinovi pohnutky byly pouze mocenské a obava, že vliv by na ty státy měl západ. Ani Prahu nedovolil osvobodit Patonovi a zachránit mnoho lidí padlých při Pražském povstání. Zločinec a masový vrah.

+9/0
2.8.2017 6:57

J80i30ř83í 29Ř63e69z74n37í86k 4952542543125

Zapomínáte na závazek Spojenců skončit válku až všeobecnou kapitulací Německa. Aby tento závazek Stalin splnil, musel dojít až do Berlína pro Hitlerův skalp.

A není pravdou, že SSSR krmil Hitlera, obchodní výměna mezi Německem a SSSR od roku 1933 podstatně klesala.

Záhadou pro mě zůstává, proč při svém vyhodnocování tehdejších událostí nerespektujete tato podstatná fakta. Co z toho máte?

+3/−10
2.8.2017 7:22

Z26d42e20n48e94k 73J95i78n54d26r82a 5766718570

Mají z toho pomlouvání Ruska a snahu logicky uvažujícím lidem vnutit Rusko jako toho zlého. Ještě dožívají generace , které si tuto protiruskou propagandu nedají vnutit. Ale generace mladé tomu uvěří neboť stokrát opakovaná lež se stává pravdou. A potom budou muset tyto generace projít novým válečným konfliktem aby pochopili kde vlastně to zlo leží.

+2/−9
2.8.2017 7:56

J56i39ř41í 76Ř28e67z30n81í59k 4552572193395

Co je lží? 1) Závazek spojenců skončit válku všeobecnou kapitulací Německa, 2) Klesající obchodní výměna SSSR s Německem po r. 1933?

0/0
2.8.2017 8:41

J83a66n 59Z57i96e34g58l53e29r 1581496581288

Právě starší generace se zkušenostmi z roku 1968 nemůže Rusy ani cítit.:-)

+2/−2
2.8.2017 12:11

V65l57a96d52i21m71í16r 39J42a60v68o38r34a 4720522706848

Pokud se na tom zasekla a motá se bezvýchodně v kruhu kolem pořád stejných frází, jako vy, pak ano. Já znám spoustu starších lidí s daleko rozsáhlejšími zkušenostmi. Dějiny pokračují, víte?

+3/0
2.8.2017 12:28

V11o19k20o16u45n 30V57l90a34d32i51m97i16r 8792228219708

A ti co se zasekli v roce 1939 jsou v poradku? Nezlobte se ze se tazi, ale zde je porad mnohem vic nenavistnych clanku ci diskusnich prispevku vuci Nemcum nez vuci Rusum. A to se Nemci zu nescetnekrat omluvili, bylo uzavreno mnoho dohod, zatimco Rusive nic. Naopak tvrdi, ze v osmasedesatem nas chranili.

No vlastne ano, pred svobodou.

+3/0
2.8.2017 14:30

M69i76l70o86š 48Ř27e75h78á25k 8376358847545

"Zkušenosti z roku 1968" jsou jen logickým důsledkem Jaltské smlouvy, která měla vypršet 12.2.1995. Do tohoto data nás totiž USA a GB pronajaly SSSR se vším všudy.

+2/0
2.8.2017 13:09
Foto

M63i73c52h20a47l 43G22r96e17š65l72i29k 9681726102586

Nič také v "Jaltskej zmluve" nie je. :-)

+1/−1
2.8.2017 13:42

M30i49l97o67š 57Ř11e64h31á66k 8346398937775

S tou výhradou, že byla sjednána na 50 let.

0/0
2.8.2017 14:19
Foto

M20i45c13h37a60l 79G40r60e72š67l24i13k 9141956562116

Čo sa tam píše o ČSR? :-)

0/0
2.8.2017 14:54

M23i47l67o55š 39Ř27e69h76á82k 8886418167285

Tam se nejednalo o detailech (např. ČSR, nebo sovětské Slovensko), tam byly jen stanoveny zóny zájmu a vlivu.

+1/0
3.8.2017 14:54
Foto

M79i52c64h12a61l 14G38r22e49š38l22i37k 9901166462926

Na to sa pýtam. kde je spomínané, do akej zóny spadá ČSR? :-)

0/0
3.8.2017 15:03

P70e10t10r 50B82u98r78i10a76n 2183420616

;-D Naprostý nesmysl!

Už jenom proto, že dva státy si nemohou vzájemně nabídnout jiný stát. Vlastně mohou, ale má to platnost sobolího prdu.

Za další: na Jaltě se o nás vůbec nejednalo!

0/−1
2.8.2017 13:56

M23i94l54o61š 59Ř17e18h64á61k 8976758837175

Jalta zabránila gen. Pattonovi v dalším postupu na východ.

0/0
2.8.2017 14:34

J72i11ř20í 76Ř49e91z34n97í76k 4822472573175

Jalta nikoliv, ale Moskva.

0/0
3.8.2017 7:05

M48i79l75o55š 68Ř10e90h42á67k 8876778147295

USA respektovala dohodnutou sféru vlivu, podobně i v r.1968.

0/0
3.8.2017 14:20
Foto

M35i53r48o27s86l92a37v 49M71a31c39e17k 5511205650782

Velmi schizofrenní. Bez Stalina by Polsko neexistovalo.

+4/−11
2.8.2017 6:38
Foto

M75i46c46h22a79l 40G61r94e61š16l42i25k 9291936952906

Existovalo stovky rokov ním. ;-)

+3/0
2.8.2017 10:15

J50i94ř53í 16Ř20e82z54n96í84k 4842192713335

A co trojí dělení Polska?

+1/0
2.8.2017 12:06

P44e13t31r 25B95u30r74i96a73n 2663400906

I okupovaná země je zemí, i ta pod cizí správou. Podle vaší logiky Česká země (republika), existovala v posledních 500 letech jen pár desetiletí.

+1/0
2.8.2017 12:26

J41i84ř70í 73Ř43e53z80n80í43k 4632442103825

Nešlo o okupaci, ale o anexi. Např. Knižectví varšavské. Polsko i Česko přestaly být subjekty mezinárodního práva.

0/−1
2.8.2017 12:36
Foto

M33i77c60h61a12l 18G16r26e91š40l90i46k 9941536962316

Ale existovať neprestalii. ;-)

Existujú krajiny, ktoré existovali a zanikli a existuje a nájde sa aj taká, ktorá existuje tisíce rokov.

+1/0
2.8.2017 12:42

J34i20ř13í 22Ř31e49z18n21í53k 4142142753175

Přečtěte si prosím heslo Polsko v Ottově encyklopedii, kde je uvedeno, že to neznamená žádný útvar státní a že to má pouze v nynější době toliko historický význam.

+1/0
2.8.2017 13:01
Foto

M87i44c30h96a47l 44G68r72e88š66l49i47k 9601496472756

Prestalo existovať ako subjekt medzinárodného práva. Ale inak nie.. čo umožnilo jeho obnovenie. :-)

+1/0
2.8.2017 13:13

J30i45ř31í 56Ř69e39z50n23í60k 4732222333565

Vzhledem k tomu, že vznik moderního státního práva se datuje až Vídeňským kongresem v r.1815, tak lze říci, že Polsko nikdy nebylo subjektem mezinárodního práva.

0/0
2.8.2017 23:58
Foto

M57i36c10h27a81l 71G42r53e11š36l80i18k 9641836712526

Neexistovalo pred moderným iné právo? Neupravovali sa vzťahy medzi štátmi?

+1/0
3.8.2017 8:22



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.