Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L25i92b48o71r 63B66a21š33t40ý74ř 9169601277115

Moje žena pracovala za komančů v Brně Heršpicích v pekárně a každé ráno se rozváželo čerstvé pečivo po Brně,to že vedoucí sámošky na Lesné ,mezi paneláky,byl dobytek je taky známo...pamětníku ;-D

+2/0
9.8.2017 22:30
Foto

V98ě44r44a 61R37a17m78b69o68u45s65k90o83v55á 3105761920717

Pane Zieglere, ten chleba Vám nezplesniví, protože obsahuje látky, které do něj byly za tímto účelem přidány a v chlebu z mouky, vody a kvásku se nenacházejí. Zatím co za komančů byl jenom upečený.

+4/0
9.8.2017 17:38

M23i50r49e65k 49M22a80j67z28l73e95r 6853537974732

pamatuju, jak autor před časem v jednom svém blogu napsal, že by zbavil svéprávnosti každého, kdo není schopen nakoupit si zdravě na farmářských trzích a místo toho nakupuje v supermarketu - a vida, rok se s rokem sešel a najednou tu vesele velebí Alberty a Globusy, jaké tam mají mňamky ;-D

+6/−1
9.8.2017 15:05

K73u36t28a10l 39M94i21r70e54k 7345139160729

Dovolím si nesouhlasit. Při mé práci projíždím Evropou a stravuji se a nakupuji většinou v zahraničí.Kvalita potravin (např.podíl masa, tuku v jogurtech) je s výrobky prodávaných v našem Babišistánu nesrovnatelná.

+2/0
9.8.2017 13:40

V82i65k33t62o81r 43N46á75r60o42ž94n32ý 3809692888

Víte co by mne zajímalo ? Když v takovém českém Lidlu koupíte párky Dulano , které obsahují 85% masa , kolik pak mají procent párky v té Evropě , kterou projíždíte. 110 % masa , nebo snad 120% masa ;-D

0/−2
9.8.2017 14:52

R14a73d82i90m 67K26a19l28a80s 2760626762121

Ledacos by šlo jistě vysvětlit rozdílnou chutí, ale pokud se podíváme na jiné výrobky, jako jsou např. dobře známé prací prášky s nižším obsahem účinné látky, pak je nutné dospět k jedinému závěru a sice, že v zemích bývalého sovětského bloku se prádlo špiní méně...

A to je rozhodně pozoruhodné, patrně v těchto krajích cosi ze známého poručíme větru dešti přeci jen zakořenilo. Abych použil panu Zieglerovi akceptovatelné připodobnění, protože srovnávat dnešní potraviny s těmi z dob komunismu nemá žádné opodstatnění a hlavně nikterak neřeší zmíněný problém. Ona i dnešní česká potravina totiž vypadá jinak, než ta z před r. 89.

Ale jednu poznámku bych k tomu přeci jen měl. Určitě bych nejásal nad stoletou trvanlivostí jakékoliv potraviny. Protože je spíše na místě položit si otázku, co v té potravině asi je (a co v ní naopak není), že nám ta "holka jedna" tak dlouho vydrží...? Nebo jinak, co to vlastně konzumujeme?

0/0
9.8.2017 13:13

V79í93t 41O45d15l17o83ž62i50l42í13k 8196603967227

Docela by mě zajímalo, jak to vlastně ti výrobci organizují. To mají jednu fabriku pro východní trh a druhou pro západní? Nebo v rámci jedné fabriky jednu linku pro východ a druhou pro západ? Nebo možná vyrábí v liché týdny pro východ a v sudé pro západ? Sklady asi taky musí mít oddvojené, aby se to nepomíchalo. Každopádně to musí být fuška:-).

0/−1
9.8.2017 12:52

V92i33k77t58o34r 32N65á80r50o21ž48n56ý 3729462518

Ona každá fabrika má pouze jednoho zákazníka ?

0/0
9.8.2017 14:39

V85í28t 65O44d95l66o11ž58i26l72í84k 8366633407787

Popisují situaci stejný výrobce, "stejný" výrobek, různá kvalita pro různé trhy.

+1/0
9.8.2017 15:00

M81i16r28e96k 35M57a97j14z52l79e23r 6223897344652

není to vůbec fuška - myslíte, že třeba když výrobce polévek dělá víc druhů, že má pro každou polívku extra fabriku nebo extra linku ? ;-D Akorát se změní poměr surovin do směsi, případně se nějaká surovina nahradí jinou,,, pokud se rozměrově nemění obal, je to otázka pár minut. A samozřejmě se to praktikuje i u nás...

0/0
9.8.2017 14:56

V60í21t 25O97d55l84o53ž25i11l54í91k 8736603847487

Pokud se to dělá ve velkém, určitě nebudou měnit složení příliš často, protože by v tom měli totální guláš. Musejí si vybrat jedno ze systémových řešení, která jsem nastínil (nebo nějaké ještě lepší :-)).

0/0
9.8.2017 15:06

V94i12k50t71o39r 41N37á74r20o93ž87n24ý 3239642828

Vidíte problém tam , kde žádný není.

Apropo... jakou máte trvanlivost u takové konzervy ? Je to tak 2-4 roky. A proč tedy nefungovat systémem tím , že jednou za tři měsíce vyhradíte na týden /dva týdny x linek pro výrobu produktů na český trh ?

0/0
9.8.2017 15:48

V53í20t 34O59d21l73o20ž65i84l93í37k 8906273517427

To je docela možné, tuto možnost jsem do svých variant zahrnul.

0/0
9.8.2017 16:53

V82o47k28o13u83n 21V71l28a93d34i33m45i14r 8132678699398

Zajdete se nekdy podivat do nejake automobilky. Na jednom pasu tam montuji nekolik modelu.

0/0
9.8.2017 16:46
Foto

K59a27r10e81l 49C10a73c74h 8849454645774

Nevím jak to je, ale Hamé má asi na ty masové konzervy dvě paralelní linky. Kvalitní výřez masa jde na linku č.1 a odřezky jdou na linku č. 2. Obojí jde do konzerv a na lince č. 1 to dostane nálepku v němčině a na lince č. 2 tu samou, ale v češtině. Jinak si nedovedu představit ono srovnání , které bylo zde na internetu předvedeno - konzerva Hamé koupena v Rakousku a ta samá koupena v Čechách. Tedy fabrika může mít třeba dvě výrobní linky, které takto šikovně ekonomicky zpracují všechno.

0/0
9.8.2017 17:10

R11a50d19i33m 77P21o49l94á19š80e71k 9816903399359

Konečně něco, s čím můžu aspoň částečně s autorem souhlasit.

Pokud je složení potraviny vytištěné na obalu pravdivé, tak je všechno v pořádku.

Komu nestačí ani to složení vytištěné na obalu k tomu, aby nekupoval levné šunty a přitom nadával na nekvalitní potraviny, tak tomu ani "ručka" bruselského úředníka od kupování nekvalitních potravin nepomůže.

Co se týká těch potravin za komunistů, ti sice dosáhli, že formálně stejný výrobek byl všude k dostání za jednotné ceny, ale už nemohli dosáhnout toho, aby byl všude stejný. bylo to pak různé od kraje ke kraji, podle toho, kdo v těch velkovýrobnách pracoval. Jestli v jednom kraji třeba na kabanosu pracoval Franta, co byl každý druhý den totálně ožralý a pomlel tam i kosti a kůže s chlupama a koření naházel bajočko lopatou a v druhém Tonda, co todělal pořádně a uměl to, tak potom to byly za stejnou cenu úplně nesrovnatelné výrobky.

Chleba za socíku v pondělí, co do "druhého dne" zplesnivěl, byl ten, co se napekl už v pátek (aby se lidi neobtěžovali směnami v sobotu a neděli)( nebo hůř, formálně měli ty směny zapsány a dostali za ně peníze, ale ve skutečnosti byli přes víkend doma a ten chleba nadělali šizením technologie a rychlejší výrobou už v pátek) a skladoval někde v chladnějších prostorech s vyšší vlhkostí.

A ráno v pondělí ho jen rozvezli.....

+1/−2
9.8.2017 12:12

V86l37a15d61i26s33l97a40v 98B50u60r42y46š54e38k 1979742167504

lidi preferují cenu před kvalitou, tak se to na té kvalitě musí projevit a čím víc to budou preferovat, tím víc se to bude projevovat a žádnej Fico na tom nic změnit nemůže

+1/0
9.8.2017 11:54

D91a83n23i22e36l 91K27r74o29n78e55r 7284894196747

Kvalitni zbozi v supermarketu? Zrejme mate latku nasazenou proklate nizko. Ale tak od demagoga vaseho typu nelze cekat nic jineho.

+4/−5
9.8.2017 11:40

V85i46k79t83o48r 53N13á19r19o81ž27n77ý 3139502808

Proč ne ? Třeba v Lidlu kvalitního zboží najdete docela dost a troufnu si říci , že složení masných výrobků je totožné s tím , co se prodává v Německu.

Třeba v takovém COOPu nakupuji kvalitní výrobky , pocházející z mého regionu..

+3/0
9.8.2017 11:59

D81a95n74i50e47l 51K73r25o77n68e97r 7584774616537

COOP nebo Globusu budiz...v Albertu smula. Co se tyce kvality potravin...za komunistu byla obycejna sunka tou, co je dnes povazovano za vyberovou, neco tak strasneho, jako je dnes prodavano pod nazven Niva, vubec neexistovalo a klasicka Niva byla na urovni dnesni zlate Nivy a to jeste ne te od Madety, ktera je nic moc. Dnesni klasicka veprova konzerva se jist neda vubec. To je vylozene jidlo pro psy. Za komunistu byla modro-bilo-cervena konzerva veprove ve vlastni stave na urovni toho, co je dnes prodavano pod nazvem Prazska sunka od Hame, coz je taky asi jediny chutny produkt teto firmy...Ja nejsem zadny fanda do komunismu (ba naopak), ale lhari typu Ziegler jsou mi sympatictejsi jeste o dost min...

+4/0
9.8.2017 12:37

V32i69k33t71o67r 90N28á89r67o95ž88n73ý 3149402198

Jenže ta "komunistická šunka" stála 100 Kč/kg...při platu 3000 Kč/měsíc..

Dnes se pohybuje někde mezi 150-260 Kč/kg při platu 30000 Kč/měsíc.

Analogicky můžeme porovnat i další potraviny. Takže ty potraviny byly o hodně a hodně dražší... Jediné potraviny , které jsou dnes na cca stejné úrovni je chléb a mléko. Všechno ostatní je mnohem a mnohem levnější.

Otázkou je , kdyby nějaká super , super , super špičková šunka stála 1000 Kč/kg...kdo by ji kupoval...

+1/0
9.8.2017 13:12

P24e23t33r 48S95k58á52l48a 2717324220310

Super špičkovou šunku a jiné luxusní delikatesy zkoušeli nabízet v prodejně Julius Meinl v Praze na Můstku. Po pár měsících to museli pro nezájem zavřít.

0/0
9.8.2017 15:42

P11e24t49r 94P35o57l65á59k 1567535416818

Nejsem zadny milovnik bolseviku, ale vy jste si je vzal jen jako rukojmi k tomu, abyste napsal manipulativni clanek a mohl si kopnout do "Cechacku". Problem je v tom, ze v CR se ve stejnem( nebo jen lehce pozmenenem ) obalu prodavaji za ceny casto vyssi nez treba v Nemecku, sizene potraviny. A rozhodne se nejedna o levne sunty! Kdo chce koupit levny sunt, koupi a nema smysl se jim zabyvat, ale pokud renomovana znacka prodava svuj vyrobek ve stejnem obalu a pod stejnym oznacenim, za stejnou nebo vyssi cenu, pak je to jasne klamani spotrebitele. Kdyz se pak pri konfrontaci vymlouva na to, ze k sizeni je vedou lokalni chute zakazniku, tak je to uz jen trapne. Rikate, ze lide si muzou vybrat a verim, ze to casto delaji, protoze kvalita potravin je u nas velke tema, ale kdyz si nekdo chce koupit Coca Colu nebo pizzu Dr. Oetker, tak moznost volby nema a musi koupit sizeny, predrazeny sunt. A to je ten problem, vy Cehcackobijce! Bohuzel v realu plnite jen roli uzitecneho idiota sidicim potravinarskym koncernum! Rv

+9/−1
9.8.2017 11:38

V88i63k16t17o54r 57N76á68r84o68ž53n83ý 3349382648

Ano , v zásadě máte pravdu.

Nicméně vše je třeba brát s rezervou. Třeba taková Coca Cola. Pil jste někdy americký originál ? Já ano a byl jsem dost překvapen. Ta limonáda byla mnohem sladší , než Coca Cola vyrobená v Německu nebo v Čechách. A nikdy jsem neslyšel o tom , že by si Němci stěžovali v USA , že mají šizenou Colu.

Třeba taková Fanta má ve světě desítky různých možností.. Někde je zákon o tom , že musí obsahovat tolik a tolik procent ovocné šťávy...tak výrobci nic jiného nezbývá , než prodávat limonádu s předepsanými procenty ovocné šťávy.

A když si koupíte v Německu vyrobený kvalitní hotové jídlo na ohřátí v mikrovlnce , často jste šokován...protože Čech ty chutě má opravdu nastaveny trochu jinak. Když se řekne karbanátek..tak vás napadne kombinace s bramborovou kaší a okurkou..V Německu je oblíbená kombinace s bramoborovým pyré a omáčkou. Ale ano..v zásadě máte pravdu..

+1/0
9.8.2017 11:55

P93e78t30r 60P48o55l69á27k 1747275106638

Pane Narozny, Coca Cola v USA ma vetsi obsah cukru, v Nemecku nizsi. ANo, to je o lokalni chuti. U nas zadny cukr neobsahuje, ale jen levna sladidla. Za stejnou cenu jako v Nemecku. A to uz je sizeni zakaznika, protoze vyrobce vic vydela! Takze to k Vasi poznamce cislo 1.

A Nemecko - vybral jste si spatny priklad, protoze ja delam pro nemeckou firmu a jezdim tam pomerne casto. Ano, Nemci maji jina jidla a chutove kombinace, ale znova se vracim k tomu, ze se bavime o "stejnych" vyrobcich s jinym, sizenym slozenim!

Takze asi tak k tom, co jste napsal.

0/0
9.8.2017 14:00

V26i47k80t62o69r 81N50á58r42o52ž45n93ý 3239552528

Vidíte...a kdyby český dav tu českou Coca Colu nekupoval , co by se stalo ? Donutil by výrobce ji nešidit. Apropo..Coca Cola není životně důležitým nápojem , bez něhož nelze žít.

Tolik asi k tomu , co jste napsal..

0/0
9.8.2017 14:38

V46i42k70t64o70r 95N92á70r79o35ž92n92ý 3369282468

Jo , a cena Coca Coly je v Německu o něco vyšší než v Čechách. Nikoliv o moc , ale je ..

Příklad...dnešní cena v akci... Tesco..lahev 1,75 ltr za 17,90 Kč..tudíž 1 ltr.10,20 Kč...

..............dnešní cena v akci Kaufland Cham... 12 litrových láhví za 7,44€... tudíž cena za litr 16,12 Kč...

0/0
9.8.2017 14:51
Foto

T40o89m53á93š 60V30o13d16v83á12ř82k78a 3313501437364

Jasná karma, pane Zieglere.

+2/−5
9.8.2017 11:10

Z46d91e12n33ě84k 14B61á39r66t32a 6769102367760

Karma.Spousta lidí nakupuje laciné šunty,aby se mohli pořádně "naprat" a pak si stěžují.Chtít za pár korun kvalitu muže jen hlupák,je to jako se vším jiným.Za kvalitu si prostě musím připlatit.Není snad lepší jíst méně,ale kvalitněji...?Ano,problém je v tom,že prodejci a výrobci vycházejí vstříc tomu,co lidé nejvíc chtějí.Pokud chtějí laciné šunty,tak je mají...

0/−2
9.8.2017 10:58

J87o24s39e95f 22Č54i50h29á93k 7311429350866

Zřejmě jste měl hloupé rodiče, když neuměli uložit pečivo, aby neplesnivělo.

+4/−3
9.8.2017 10:47

V62i86k26t70o30r 46N98á55r10o33ž94n61ý 3359382238

Tady s Vámi musím souhlasit. Kdo chce kvalitní zboží , může jej mít. Ale musí si připlatit. Možnosti jsou.

Apropo..a ten dnešní výběr. U nás ve městě je na ploše 5 kilometrů čtverečních Lidl,Albert,Tesco a Kaufland. V každém obchodu je na výběr cca 5-10 druhů chleba. Celkem tedy na ploše 5 km čtverečných lze koupit nějakých 25 druhů chlebů od všech možných výrobců. Za komančů byla v našem městě jedna velká pekárna , která pekla pouze jeden druh chleba , který byl k mání ve všech obchodech ve městě. Ten , kdo chtěl jiný-lepší chléb , musel si zajet do vedlejšího města.

Taktéž se směju pohádkám o nekvalitních potravinách z dovozu. Zase , je to o cenách. Když nákupčí českého obchodního řetězce rozjede poptávkové řízení s tím , že chce nakoupit za rok 1000 tun vídeňských párků v ceně 40 kč/kg...tak se nelze divit , že za tyto peníze nakoupí pouze šunt. A že v ČR mu to třeba nikdo nevyrobí , ale v Polsku se díky nižším nákladům chytí...

+4/0
9.8.2017 8:37

J37i37ř53í 13K78i16n23d67l 2498347383877

Když nakoupí vídeňské párků za 40 Kč kilo tak se u nás po nich jenom zapráší. Koupí je proto, že naši zákazníci jdou po ceně a ne po kvalitě.

+2/−1
9.8.2017 9:16

V84i27k97t80o90r 58N27á97r51o49ž60n56ý 3629372308

Přesně tak.

0/0
9.8.2017 9:52
Foto

K87a89r44e44l 85C26a37c90h 8659774385564

Hloupý je hlavně nadpis článku. Pokud zde byla v minulých dnech diskuse o kvalitě potravin, tak to bylo přesně o tom, co zmiňujete ve druhém odstavci. A to je prostý fakt a ne hloupá pohádka. Prodávat u nás potravinu ve stejném obchodním řetězci, ve stejném balení se stejným názvem ale v horší kvalitě než v Německu, je stejné klamání spotřebitele, jako když na vietnamské tržnici prodávají tričko Adidas. Rozdíl tu však je. Tričko Adidas z té tržnice je padělek, který nevyrobila firma Adidas a vzhledem k ceně, za kterou to trhovci prodávají, to musí být každému jasné. Když přijde kontrola z celní správy, tak ta trička bez náhrady zabaví a jako padělky je nechá zničit. Ta potravina prodávaná v Lidlu, či Kauflandu či jiném nadnárodním obchodním řetězci, stejně označená logem i designem balení, která se tedy tváří že je táž jako v Německu, je pro český trh v nižší kvalitě záměrně vyrobena stejným výrobcem. Není tedy ve smyslu zákona padělkem a tak ji žádná celní správa ani nebude vyhledávat a tedy ji nezabaví a nezničí. Je to ale klamání spotřebitele a musí se to zarazit. Není to možné přejít argumentem, že si dnes mohu koupit dobrý chléb z místních pekáren, který vydrží déle než ze socialistických velkopekáren a tak je vlastně všechno v pořádku.

+6/−2
9.8.2017 8:21

J79i48ř28í 76K46i90n58d23l 2388127523147

Nejde o klamání spotřebitele, protože každý má možnost přečíst co výrobek obsahuje a to naše zákazníky nezajímá. Oni jdou po ceně. Také se řetězce předhání, který ma nižší ceny.

+4/−2
9.8.2017 9:21

V12i18k39t70o86r 76N96á50r50o85ž35n77ý 3149892518

Ty řetězce se cenově předhání všude na světě. Jde o to , že v zahraničí si nedovolí to , co u nás. Jsou pod mnohem větším tlakem .Kdyby bylo něco levné a nekvalitní , nikdo by takové zboží nekupoval..

0/0
9.8.2017 9:56

J70o57s35e41f 13P61i11b47i59l 2322724244

Aha. Tak to si mám zajet do Německa přečíst obsah výrobku na plechovce a porovnávat ho s tím naším? To je ale kravina...

0/0
9.8.2017 14:47
Foto

K64a14r23e91l 85C47a40c41h 8779864655144

Jde o klamání spotřebitele. Hloupá je výmluva, kterou uvádíte. Jde o to, že si koupím výrobek s tímto obalem v Kauflandu v Německu, otevřu ho, ochutnám a říkám si - je to skvělé to budu kupovat. Koupím si potom stejně označený, stejně zabalený výrobek v Kauflandu v Čechách a ejhle po kvalitě a chuti se slehla zem. A mnohdy byl v přepočtu i dražší než v tom Německu. Už tomu rozumíte pane Kindle? Průšvih je, že se do této špinavé hry zapojily i podniky v Čechách. Viděl jsem zde na internetu dvě konzervy vyrobené firmou Hamé (je možné, že dnes ji vlastní nějaký cizák ?). Jedna vyrobená pro Rakousko a jedna pro český trh. Stejný design, stejné označení výrobku (jediný rozdíl - čeština němčina), obsah pro Rakouský trh o pár gramů vyšší a cena v Rakousku v přepočtu nižší než v Čechách. Už na pohled bylo vidět, že v konzervě pro Rakousko je kvalitní maso a v konzervě pro Čechy spíše odpad. To prostě nějakou možností studia složení výrobku neokecáte. Je to podvod na českého zákazníka. A koneckonců i na cizince, když si v obchodě z nadnárodního řetězce v Čechách koupí podle názvu a obalu co mu doma chutná.

0/0
9.8.2017 16:52

Z88d79e87n15e93k 23J50i71n55d49r86a 5656128690

Asi nenapíši nic nového, ale i v minulém režimu existovali i na dnešní dobu EU velmi přísné normy. Mám zkušenost z kuchyně v mateřské škole. Tyto normy se musely! dodržovat jinak inspektorka dala pokutu nebo vyhodila vedoucí kuchyně, kontroly byly časté a nepředvídané. Dnes ve stejné mateřské škole servírují dětem takové potraviny, které dříve nebylo možné dětem vůbec dát. Nikomu to nevadí.

+7/−1
9.8.2017 5:52

J49o51s11e69f 79N48i23k61l 7428454371927

..pro pana Kindla: Školní atlas dnešního světa vydaný v roce 2001 uvádí ještě ...Nový Zéland 741kg na hektar, Irsko 741, Japonsko 414, Francie 319....Česko 91...

0/−2
8.8.2017 23:47
Foto

J49i40ř73í 57H72e83r90m31á52n32e73k 4946532452810

Ode mě, pane Zieglere, karma. Ale 169,- Kč za kilo špekáčků tak trochu přesahuje můj obzor.

Nikoli, že bych na ně neměl, ale často kupuji krkovici pod 100,- Kč/kilo.

+1/0
8.8.2017 23:42

J10o68s24e26f 56N89i25k96l 7878404171167

a co taková Ečka, která jsou jako přísady ve většině potravin, třeba takové E210 nebo E123, ty jsou vůbec pro rakovinu nejlepší...zato má ale šunka pěknou barvu, nesmrdí po 24 hodinách...viděl jste jak pro nás Italové z 10 kg masa vyrobí 20 kg šunky...hlavně, že má svěží barvu...

+2/−2
8.8.2017 21:37
Foto

T27o89m37á47š 51F77l10a73š20k97a 5975765126731

No vidíte, máte své informace a nemusíte to jíst. Dříve jsme nevěděli nic a průměrný věk dožití byl skoro o 10 let nižší. Vážně se vám po tom stýská?

+11/−2
8.8.2017 21:40

J79o27s26e76f 15N26i43k66l 7228924281297

já jsem nezačal hloupé pohádky pro hloupé lidi o špatných potravinách...příčinou každého třetího úmrtí je rokovina a je jedno jestli v 70. nebo 80. letech..

+1/−4
8.8.2017 21:51
Foto

T79o13m33á42š 84F27l64a77š73k40a 5245845326271

S tou rakovinou máte pravdu. Akorát dnes si svou daň vybere o zhruba 10 let později průměrného věku dožití. Tak proč tak nostalgicky obhajujete socialistické potravinářství?

+9/−1
8.8.2017 22:03
Foto

J52i71ř70í 12H70e47r24m82á19n97e79k 4216352902720

Za socialismu si kvalitu víc hlídali. Tak třeba držťkovka na Tyláku. Co bych za ní dnes dal.

Dnes se to více šidí. Dřív tak nehlídali ani náklady a ani zisk. A očekávám hodnocení třeba "rusofilní rudý mok".

+3/−7
8.8.2017 23:44

V60i76k44t29o32r 96N95á49r77o22ž79n21ý 3349102498

Myslím si pravý opak. Jestli nějaký obor šel za posledních 30 let obrovsky nahoru , tak je to právě restauratérství. Dříve všechny hospody ve městě řídil nějaký podnik RaJ , který vedl nějaký soudruh Paroubek. Nikdo si s nikým nekonkuroval. Jestli daná hospoda vydělávala či nevydělávala bylo každému jedno.

Dnes co hospoda to majitel. Konkurenční boj obrovský. A hlavně , každá hospoda je úplně jiná. Dříve to bylo všude stejné....

+4/0
9.8.2017 8:42

R12a41d54i86m 73P71o94l19á31š79e14k 9966933349619

Receptury byly za socialismu mnohem poctivější než dnes. Ale to taky částečně proto, že tehdy neznali tolik náhražek.

Ale na druhé straně se kašlalo na kvalitu výroby. Jestli v nějaké provozovně, která vyráběla třeba tlačenku pro půl kraje, pracoval nějaký Franta, který byl každý druhý den opilý a pomlel do té tlačenky kosti a kůže i s chlupama, mohl tam klidně pracovat 20 let, pokud neudělal nějaký velký průšvih a půl kraje 20 let konzumovalo nebo nechávalo v regálech tu chlupatou tlačenku.

Dnes by se ozvali 1 - 2 -3 zákazníci, do týdne, 14 dnů by Franta schytl pokutu za nekvalitu nebo nafoukal alkohol a další měsíc by na jeho místě už dělal někdo jiný a ta tlačenka by byla bez chlupů a bez kostí.:-)

0/0
9.8.2017 12:21

V73i91k73t14o23r 62N78á65r98o29ž56n31ý 3929892898

Technologie i hygienické předpisy jsou dnes jinde. Vzpomínám , jak jsem chodil nakupovat lahvové pivo. Každou láhev bylo třeba otočit a prohlédnout proti světlu , protože dost velké procento jich bylo kalných. V masokombinátech se dlabalo na úklid , na čištění technologií. Takže přes noc se vypnula linka na mletí masa , nechala se tak , jak byla. Nečistila se. Přes noc do ní nalezli potkani a ranní směna vedle obvyklého masa i rozemlela spoustu potkanů... lidi to sežrali.

+1/0
9.8.2017 13:18

P35e89t81r 69S94k48á65l47a 2267114640670

"Všechna aditiva s E kódy prošla přísnými testy možných negativních účinků na zdraví. Při testování se z dostupných toxikologických dat, pozorováních na zvířecích i lidských modelech a studií zaměřených na sledování příjmu potravy během života, se stanoví maximální přípustná hladina aditiva, která nemá zaznamenatelný toxický efekt - tzv. NOAEL (No-Observed-Adverse-Efect Level). Je to množství aditiva, které nezpůsobí žádnou zdravotní újmu při dlouhodobém podávání pokusným zvířatům v krmné dávce. Následně se hodnota NOAEL vydělí tzv. bezpečnostním faktorem, který má většinou hodnotu 100. Smyslem bezpečnostního faktoru je postihnout individuální rozdíly mezi lidmi, např. ve věku, zdravotním stavu, výživě; dále možností, že metabolismus člověka se může lišit od metabolismu pokusného zvířete. V úvahu bere i to, že člověk je zároveň vystaven celé řadě potravinářských aditiv a jiných nepříznivých faktorů z okolí."

Tolik Wikipedie

+3/0
8.8.2017 21:47



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.