Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Nezapomínejte, že tu dávno existuje celá řada jiných příkazů a nařízení, o kterých buď nevíme, nebo je chápeme jako rozumná.

Např. sjednocení řady norem, např. u elektrických spotřebičů. Dále zákaz používat některé zdraví škodlivé látky, např. v hračkách. Dopravní značky. ATD.

Tenhle nápad pramení z toho, že ve velkých evropských městech se stává atmosféra nedýchatelnou, což vede ke vzniku respiračních a jiných chorob. Např. benzpyreny, vzniklé při spalování PHM, jsou rakovinotvorné.

Jako pokus doporučuji postavit se asi na hodinu u Letenského tunelu (v Praze), když je špička. A hezky zhluboka dýchat.

Míchat do toho změnu klimatu je ovšem nesmysl, protože podíl zemí EU je na tomhle zanedbatelný. Ale Čína!

0 0
možnosti
JB

A pokud se zvedne poptávka po akumulátorech, Čína, na které si zvedneme závislost, začne hulit ještě víc. Ta ložiska vzácných kovů leží tedy většinou v Africe, ale fabriky jsou pořád na území Číny. Takže, jako "bonus" ještě přeprava.

1 0
možnosti
Foto

Dnes je významný den, dávám vám karmu a podepisuji.R^

0 0
možnosti
JB

Dnes souhlasím. Všechno, do čeho jsou lidé nuceni nátlakem nebo dokonce násilím, nemůže fungovat. Často slýchám argumenty, že na přelomu 19. a 20. století také ustupovala koňská doprava automobilům a také byly skupiny, co na to nadávali a podobně. Ale, koně nikdo nezakazoval, prostě, automobil byl tenkrát pokrok a řešení problému, stačí se podívat, co byla velká hnojová krize. kdežto teď se to EK snaží protlačit za každou cenu, pomocí nějakých nařízení, dokonce s přesně stanoveným datem. Třeba bychom se zbavili závislosti na ropě, tedy Rusku a pískovišti, ale za to si vypěstujeme závislost na Číně. Celé mi to vlastně připomíná Maův "Velký skok", kdy skočili, ale do propasti. Nejsem proti technickému pokroku, ani proti elektroautům. Ale tímhle způsobem to prostě nemůže fungovat. To je, jako když se v SSSR (několikrát) usnesli, že do deseti let nastane komunismus. Každý socialistický projekt dříve nebo později narazí na realitu. A čím dříve narazí tento zelený nesmysl, tím to bude méně bolestivé.

0 0
možnosti
JK

Máte pravdu. Je tu jedna paralela. Nadávali jsme na zákaz žárovek, který nás nutil používat ne příliš kvalitní zářivky. Ale pak přišla technologie LED a najednou si nikdo na původní žárovky ani nevzpomene. Dokonce je možné říci, že ten zákaz z EU byl asi zbytečný, protože technologie LED by se prosadila sama. Podobné to bude s těmi elektroauty. Je dost pravděpodobné, že se časem objeví nové technologie, které spalovací motory skutečně překonají. Třeba v délce dojezdu. Taková auta pak budou lidé chtít automaticky. Auta s dojezdem 2, 3, 5 tisíc km, která by dojela k moři a zpět bez dobití? Možné je přece všechno. I tento zákaz je proto asi zbytečný, pokrok si cestu najde sám.

0 0
možnosti
JK

Stejně jako u klasických žárovek pak spalovací motor zůstane jen tam, kde je z nějakého důvodu nenahraditelný. U speciálních strojů či u aut mimo civilizaci, třeba v polárních oblastech. Úředně ho zakazovat je proto nesmysl.

1 0
možnosti
JR

J64a66n 53R58á27ž

25. 7. 2021 19:20

Experiment s názvem "Green New Deal", který chce EU realizovat na relativně malém výběžku na západě euroasijského kontinentu, je opětovný pokus o vítězství ideologie nad zdravým rozumem. Srovnatelné s Maovým rovněž ideologicky založeným projektem "Velkého skoku" , který Čínu vrátil o století zpět.

Ve výsledku bude cesta k dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050 znamenat jen další snížení konkurenceschopnosti EU v globální ekonomice a skokové snížení životní úrovně Evropanů. Otázkou ovšem je, zda jsou na to Evropané připraveni!

Vzhledem k tomu, že se EU podílí na světové produkci oxidu uhličitého jen 10%, bude to mít na ozdravění ovzduší planety marginální vliv.

3 1
možnosti
MK

To chce klid. Takových závazků už jsem v životě zažil ... a kde je jim konec?

Drtivá většina emisí v silniční dopravě padá na vrub užitkových vozidel (kamiónů, autobusů, dodávek, pracovních videl aj.). Přitom v této kategorii elektromobily prakticky neexistují.

Bude potřeba je nejen vyvinout, ale i nakrmit. Že by i toto chtěli stihnout do roku 2035? Směji se tomu.

3 0
možnosti
JR

J66a78n 92R74á39ž

25. 7. 2021 19:25

Nevím, zda je to pravda, ale zní to logicky, že nejvíce emisí oxidu uhličitého v dopravě, produkují zaoceánské lodě. Nikde jsem neslyšel, že by EU chystala stanovit emisní limity pro námořní lodní dopravu, popřípadě chystala nějaké restrikce vůči majitelům lodí za nedodržení těchto limitů.;-D

1 0
možnosti
JV

J46i77r67i 25V54r79a11b38e24c

25. 7. 2021 17:47

No jo, ale ty auta jsou lepsi. Zatim ale drahe. Jako se vsim, cim vic sejich bude vyrabet, tim vic pujde cena dolu.

2 0
možnosti
VV

Jo vzpominam si, takovej autotelefon S2 stal v roce 1987 o 2000 DM vic nez nove na trh uvedeny Skoda Favorit. O par let pozdeji vam provider nabizeli pri prodlouzeni smlouvy nove telefony jako S10 za 1 DM.

1 0
možnosti
GH

G87e31o95r57g66e 11H86o25l18y

25. 7. 2021 17:11

Musel jsem si vzpomenout na tohle z meho mladi:

http://www.enviweb.cz/88351 ..o autech na drevoplyn

https://www.history.com/topics/industrial-revolution/industrial-revolution ...vzpominam z dejepisu na zakladni skole, ze tehdy delnici zamerne nicili tzv. perotinky

1 0
možnosti
LC

Podepisuju! Jednu připomínku ale tradičně mám ... nesmíme nekriticky přijímat. My ale nemáme na vybranou. My musíme nekriticky přijímat.

1 0
možnosti
  • Počet článků 3316
  • Celková karma 26,53
  • Průměrná čtenost 1810x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz