Děkujeme za pochopení.
P95a22v72e88l 90D61v65o66ř61á37k
Nezapomínejte, že tu dávno existuje celá řada jiných příkazů a nařízení, o kterých buď nevíme, nebo je chápeme jako rozumná.
Např. sjednocení řady norem, např. u elektrických spotřebičů. Dále zákaz používat některé zdraví škodlivé látky, např. v hračkách. Dopravní značky. ATD.
Tenhle nápad pramení z toho, že ve velkých evropských městech se stává atmosféra nedýchatelnou, což vede ke vzniku respiračních a jiných chorob. Např. benzpyreny, vzniklé při spalování PHM, jsou rakovinotvorné.
Jako pokus doporučuji postavit se asi na hodinu u Letenského tunelu (v Praze), když je špička. A hezky zhluboka dýchat.
Míchat do toho změnu klimatu je ovšem nesmysl, protože podíl zemí EU je na tomhle zanedbatelný. Ale Čína!
J90a60r60o90s66l56a70v 19B73á68r72t26a
A pokud se zvedne poptávka po akumulátorech, Čína, na které si zvedneme závislost, začne hulit ještě víc. Ta ložiska vzácných kovů leží tedy většinou v Africe, ale fabriky jsou pořád na území Číny. Takže, jako "bonus" ještě přeprava.
V64l10a73d96i10m53í53r 29Š26ť85a35s92t16n41ý
Dnes je významný den, dávám vám karmu a podepisuji.
J48a67r46o96s97l84a21v 89B36á66r53t39a
Dnes souhlasím. Všechno, do čeho jsou lidé nuceni nátlakem nebo dokonce násilím, nemůže fungovat. Často slýchám argumenty, že na přelomu 19. a 20. století také ustupovala koňská doprava automobilům a také byly skupiny, co na to nadávali a podobně. Ale, koně nikdo nezakazoval, prostě, automobil byl tenkrát pokrok a řešení problému, stačí se podívat, co byla velká hnojová krize. kdežto teď se to EK snaží protlačit za každou cenu, pomocí nějakých nařízení, dokonce s přesně stanoveným datem. Třeba bychom se zbavili závislosti na ropě, tedy Rusku a pískovišti, ale za to si vypěstujeme závislost na Číně. Celé mi to vlastně připomíná Maův "Velký skok", kdy skočili, ale do propasti. Nejsem proti technickému pokroku, ani proti elektroautům. Ale tímhle způsobem to prostě nemůže fungovat. To je, jako když se v SSSR (několikrát) usnesli, že do deseti let nastane komunismus. Každý socialistický projekt dříve nebo později narazí na realitu. A čím dříve narazí tento zelený nesmysl, tím to bude méně bolestivé.
J59i78ř89í 36K49u56n34e90š
Máte pravdu. Je tu jedna paralela. Nadávali jsme na zákaz žárovek, který nás nutil používat ne příliš kvalitní zářivky. Ale pak přišla technologie LED a najednou si nikdo na původní žárovky ani nevzpomene. Dokonce je možné říci, že ten zákaz z EU byl asi zbytečný, protože technologie LED by se prosadila sama. Podobné to bude s těmi elektroauty. Je dost pravděpodobné, že se časem objeví nové technologie, které spalovací motory skutečně překonají. Třeba v délce dojezdu. Taková auta pak budou lidé chtít automaticky. Auta s dojezdem 2, 3, 5 tisíc km, která by dojela k moři a zpět bez dobití? Možné je přece všechno. I tento zákaz je proto asi zbytečný, pokrok si cestu najde sám.
J86i67ř65í 18K82u13n47e80š
Stejně jako u klasických žárovek pak spalovací motor zůstane jen tam, kde je z nějakého důvodu nenahraditelný. U speciálních strojů či u aut mimo civilizaci, třeba v polárních oblastech. Úředně ho zakazovat je proto nesmysl.
J64a66n 53R58á27ž
Experiment s názvem "Green New Deal", který chce EU realizovat na relativně malém výběžku na západě euroasijského kontinentu, je opětovný pokus o vítězství ideologie nad zdravým rozumem. Srovnatelné s Maovým rovněž ideologicky založeným projektem "Velkého skoku" , který Čínu vrátil o století zpět.
Ve výsledku bude cesta k dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050 znamenat jen další snížení konkurenceschopnosti EU v globální ekonomice a skokové snížení životní úrovně Evropanů. Otázkou ovšem je, zda jsou na to Evropané připraveni!
Vzhledem k tomu, že se EU podílí na světové produkci oxidu uhličitého jen 10%, bude to mít na ozdravění ovzduší planety marginální vliv.
M87i33c21h74a82l 61K35a37n42d30a
To chce klid. Takových závazků už jsem v životě zažil ... a kde je jim konec?
Drtivá většina emisí v silniční dopravě padá na vrub užitkových vozidel (kamiónů, autobusů, dodávek, pracovních videl aj.). Přitom v této kategorii elektromobily prakticky neexistují.
Bude potřeba je nejen vyvinout, ale i nakrmit. Že by i toto chtěli stihnout do roku 2035? Směji se tomu.
J66a78n 92R74á39ž
Nevím, zda je to pravda, ale zní to logicky, že nejvíce emisí oxidu uhličitého v dopravě, produkují zaoceánské lodě. Nikde jsem neslyšel, že by EU chystala stanovit emisní limity pro námořní lodní dopravu, popřípadě chystala nějaké restrikce vůči majitelům lodí za nedodržení těchto limitů.
J46i77r67i 25V54r79a11b38e24c
No jo, ale ty auta jsou lepsi. Zatim ale drahe. Jako se vsim, cim vic sejich bude vyrabet, tim vic pujde cena dolu.
V94o47k40o35u68n 22V94l22a42d35i67m24i53r
Jo vzpominam si, takovej autotelefon S2 stal v roce 1987 o 2000 DM vic nez nove na trh uvedeny Skoda Favorit. O par let pozdeji vam provider nabizeli pri prodlouzeni smlouvy nove telefony jako S10 za 1 DM.
G87e31o95r57g66e 11H86o25l18y
Musel jsem si vzpomenout na tohle z meho mladi:
http://www.enviweb.cz/88351 ..o autech na drevoplyn
https://www.history.com/topics/industrial-revolution/industrial-revolution ...vzpominam z dejepisu na zakladni skole, ze tehdy delnici zamerne nicili tzv. perotinky
L73u58b44o85š 97C38h14l47u85m94s96k79ý
Podepisuju! Jednu připomínku ale tradičně mám ... nesmíme nekriticky přijímat. My ale nemáme na vybranou. My musíme nekriticky přijímat.
- Počet článků 3316
- Celková karma 26,53
- Průměrná čtenost 1810x
Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz