Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Za totáče, kdy průměrný plat byl 2.600,-, řidič MHD bral 4.000,-, tedy výrazně víc. Ten poměr se nedá s dneškem srovnat. Přesto v Dopravním podniku Praha byl neustálý boj s podstavem, který se často řešil tlakem na přesčasy. Na ranní službu být na palce ve čtyři, znamenalo vstávat kolem třetí. Odpolední pak končily po půlnoci. Ještě tam byly dělený služby (šejdry, posílení dopr. špiček) cca od čtyřech do devíti a pak od třinácti do devatenácti. K tomu hodně rozcuchanýmu život. rytmu, ještě pracovní soboty neděle, ale i velká odpovědnost. Většinou za volantem seděli mladí tátové, co časem přišli na to, že prachy nejsou všechno a utekli. Tedy nic novýho pod sluncem.

1 0
možnosti

J48a35n 74Z92i87e15g19l76e18r

22. 10. 2021 12:28

Takže jsem měl pravdu, když jsem níže napsal, že nedostatek řidičů v MHD byl i za totáče.

1 0
možnosti

Je to důsledek dlouhodobé sociální politiky státu. Než aby se pracovalo tak se studují různé pseudoobory, takže máme študované nemakačenky . další je sociální siť, kdy se nevyplatí pracovat. Dokud nebude zavedena povinnost pracovat, nebo prokázat zdroj příjmů, pokoj nebude. Panečku to by byly úspory v rozpočtu.

1 2
možnosti

Ne každý se hodí na řidiče - proti minulosti globalizace, on line prodeje a rozvozy atd. Zřejmě jich máme více než před 30 roky a nelze stavy do nekonečna navyšovat ...

2 0
možnosti

V UK to řeší armáda...

1 0
možnosti

P34a33v22e84l 22K26h33a41i75l

22. 10. 2021 11:25

Neřeší a to nejen u řidičů.

0 0
možnosti

M13a18r22t51i33n 93Š10u89l36c

21. 10. 2021 18:05

Nemám nic proti cizincům...nemám nic proti přirozené individuální pracovní imigraci ...

Ale pakliže by se nějaká společnost měla stát závislou na práci cizinců (kteří by představovali to "řešení"), pak je s danou společností něco zatraceně špatně..

Kde je problém? Příliš štědrý sociální systém umožňující lidem nepracovat? Neochota "domácích" vykonávat nedostatečně důstojné (obslužné a pomocné) práce? Falešná zaměstnanost v nafouknutém neziskovém sektoru? Neochota plodit děti?

Vítám výsledek voleb v tom, že alespoň teoreticky je to určitý posun doprava.

Jen se obávám, že i ta novodobá (euro)pravice je již příliš prodchnuta evropským socialismem, pseudokorekností a alibismem, kdy pod nejušlechtilejšími frázemi a neustálého ohánění se humanismem se sem budou dovážet v podstatě novodobí "otroci", aby zaopatřili odumírající společnost v profesích, které není daná společnost již schopna sama obstarávat. To by ovšem nebyla léčba příčin nýbrž jen záplatování následků.

Jsem rád, že byl eliminován vliv levicových stran a upozaděn vliv Pirátů. Bohužel bude upozaděno i odvolávání se na NORMÁLNÍ SVĚT Trikolory (jakkoli to ještě nebyla hotová a vyprofilovaná strana, tak už jen tento jejich slogan v tom dnešním světě by zasloužil být více na očích a v povědomí).

0 0
možnosti
Foto

R61o50m31a34n 32K10o69z31e29l

21. 10. 2021 18:20

Od pravice změny nečekejte, ke kapitalismu patří malá míra nezaměstnanosti. Nedávno jsem našel noviny z roku 1997, tedy z období pravicové vlády a v nich článek o tom, jak firmy nemůžou sehnat lidi.

Setkal jsem se s tím, že firmy dávají cizincům přednost, někde jich je plno a domácí je odmítnut. V blízkém zemědělském družstvu pracuje Ukrajinec a je ochotný dělat 14 a 16 hodin denně, včetně víkendů.

2 0
možnosti
Foto

Všude, kde se vyžaduje manuální práce, tak chybí pracovníci. Úřady, často zbytečné, takové starosti nemají. Sem jsme to dopracovali za třicet let nové doby a pod taktovkou EU. Zato plníme z Bruselu nadiktované kvóty maturantů a vysokoškolsky vzdělaných.

2 1
možnosti

J19a41n 55Z74i81e96g71l47e91r

21. 10. 2021 17:10

Svádět nedostatek řidičů na EU je hodně mimo. To je naše neschopnost a žádné nadiktované kvóty maturantů a vysokoškoláků z Bruselu nejsou. Mimochodem velký nedostatek některých profesí, například posunovačů u dráhy, byl i za komunistů. Kdo za to mohl tenkrát? Moskva.

0 0
možnosti

V Praze se jezdí od 65 zadarmo včetně trojkových autobusů (Poděbrady, Mělník, Kutná Hora apod.) Každé řešení má své plusy a mínusy ale jako super senior bych chápal abychom i my platili např. 2000 kč ročně.

Podle mne je pražská doprava příliš hustá i co do četnosti spojů. Osobně jsem neuměl pochopit, že taková aglomerace Dublin má přes milion obyvatel a jsou tam 2 linky tramvaje (teď už možná 3) a autobusy. Žádné metro.

2 0
možnosti
  • Počet článků 3313
  • Celková karma 26,70
  • Průměrná čtenost 1812x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz