Neděle 29. května 2022, svátek má Maxmilián, Maxim
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 29. května 2022 Maxmilián, Maxim

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M20i74l51a92n 60Š15ť83a20s47t45n43ý 8288742605747

R^ Pro začátek by úplně stačilo, kdyby MZ ČR vydalo ceník materiálů a výkonů, u kterých je možná finanční spoluúčast pacienta za účelem nadstandardu. Zjistilo by se, že v podstatě jde o pár položek, o které mají lidé zájem, protože asi nikdo netouží finančně se podílet na drahých vyšetřeních typu MR nebo CT. :-)

0/0
29.1.2022 12:49
Foto

R13i96c94h61a50r47d 98N21e47u94g47e70b55a84u32e11r 6158509676692

Plný souhlas. Regulace poptávky a transparentní (tedy ne skerytými úplatky) uspokojení rozličné poptávky je možné jen přímou spoluúčastí zákazníka.

+1/0
26.1.2022 9:39
Foto

E14v24a 59H53a32s81n72í45k44o55v91á 1614211166884

Možnost připlatit za materiál budiž, ale lepší péči? S aktuálním stavem zdravotnictví by totiž na chudáky žádná péče nemusela zbýt.

PS: tuhle jsem říkala zubařce, že si připlatím za kvalitnější výplň a hluboce se urazila, že plomby z Číny nemají. ;-D

0/0
26.1.2022 7:12
Foto

B15o52h31u46m44í21r 63Š14i97m23e44k 3371350254434

R^R^R^

Pane Zieglere, otevíráte problém, který obtížně chápou i lékaři a natož laici. Ale v podstatě ho otevíráte správně. Takových absurdit mezi VZP a lékaři je mnohem více! Základním problémem je, že komunisti a sociální demokrati a jistě i okamurovci trvají na komunistickém zdravotnictví, které je postaveno na iluzi, že může být kvalitní zdravotnictví dostupné a bezplatné. To už dnes většina z nás vnímá, že jde o komunistické lži, které dopadají na ty nejchudší! Přesto je tolik lidí, kterým to vyhovuje. Proč? Protože lépe se peníze na naše zdraví nedokáží ztrácet! Ale jde o mnoho lumpáren na všech úrovních! Psal jsem o tom asi dvacet let. Marně!

Po Listopadu bylo spočítáno, že třináct procent peněz pacienta musí téci přímo přes lékaře a zbytek přes pojišťovny. Jednoduchý manévr, který zvládne prakticky každý z nás, a množství lumpáren při komunistickém přístupu se tím odstraní.

Reforma Tomáše Julínka byla řešením pouze pseudopravicovým, protože řešil jen nedostatek peněz na výplaty zdravotníků, ale zachoval komunistický tok peněz! Babiš ve financování zdravotnictví udělal nepředstavitelný nepořádek a já jsem zvědavý, komu se to podaří dát do pořádku. Ale je pravda, že může být šance obnovit svobodné přirozené vztahy ve zdravotní péči. Uvidíme!

:-)

0/0
25.1.2022 21:44
Foto

A38n77t16o90n70í87n 46K51o38u67n73o63v76s90k13ý 9858580498948

Proč by si lidé měli připlácet jen za zdraví?

Ať si připlácejí i na důchod nebo školství.

Pryč s levičáctvím celým, ne?

+2/−2
25.1.2022 20:37
Foto

P26e58t82r 13B33u57r49i20a61n 4391866544478

Na důchod i na školství si připlácet už lze.

+1/0
25.1.2022 20:38
Foto

A29n10t27o23n54í30n 44K11o67u11n91o78v70s57k86ý 9228930378858

Tak chvála Bohu.

0/0
25.1.2022 20:50
Foto

D87a39n 98R84o54z73s82í42v30a76l 3840222500224

To už tady jednou bylo: https://zpravy.aktualne.cz/domaci/ustavni-soud-zrusil-nadstandardy-ve-zdravotnictvi/r~i:article:784094/

A opravdu jenom nepoučitelný pravicový hlupák opakuje stejnou chybu dvakrát.

0/−4
25.1.2022 20:21
Foto

P43e75t73r 88B40u37r14i93a57n 4561906344618

Podle informací ministerstva zdravotnictví se objem plateb v rámci nadstandardů pohyboval za loňský rok v řádu několika desítek milionů korun. Pacienti měli zájem hlavně o měkké čočky, které řeší více očních vad, za které dali přes 40 milionů. Další čtyři miliony si lidé připlatili za očkování a 1,5 milionu za lehčí sádru.

ÚS v minulosti připustil, že je možné vytvořit standardní a nadstandardní péči. Problém je nyní podle soudu v tom, jak to zákonodárci učinili; současná podoba zákona k nadstandardům není dostatečně srozumitelná. Zákon by totiž měl plně popisovat a upřesňovat pojem nadstandardní péče. Zatím tomu tak není. Nadstandard je vymezen ve vyhlášce k zákonu, což je špatně.

-------

Ten váš odkaz nevyvrátil vůbec nic. Chyba podle ÚS není v myšlence, ale v provedení.

+3/0
25.1.2022 20:44
Foto

B98o62h96u66m11í11r 66Š17i30m25e72k 3491710864244

Nadstandardy v našem postkomunistickém zdravotnictví je neřešitelný! Proč? Nemáme skutečné zdravotní pojišťovna (jen redistributorky naší zdravotní daně!), které by mohly tvořit různé pojistné produkty s různou spoluúčastí! Pak by to bylo řešitelné! :-)

+1/0
25.1.2022 21:49
Foto

D33a82n 88R51o65z43s24í20v48a15l 3960572820444

Tak to mají co dělat, aby to napravili že.

0/0
26.1.2022 7:50
Foto

J51a37n 62Z48i30e43g67l79e27r 1201496551288

Jen hlupáci nechápou, že tady nejde o nadstandrady ;-D

+1/0
25.1.2022 21:16
Foto

D23a59n 10R48o67z50s89í70v73a67l 3490682280844

Aha, připlácení není nadstandart. Tak to jo.

0/0
26.1.2022 7:52
Foto

J51a57n 60Z14i53e82g71l78e87r 1191116511538

oprava nadstandardy

0/0
26.1.2022 11:02
Foto

J52a64n 78Z11i19e25g10l60e48r 1661386171928

Viz dole, nejde o nadstandardy, ale o způsob provedení.

0/0
26.1.2022 11:03
Foto

F73r76a68n23t79i12š57e25k 31L66u15f94t 2723558448

Ano, není to vina jen Fischerové ale i Rychetského. Ať se máme všichni stejně špatně

+1/−1
25.1.2022 21:20
Foto

J71a90n 47Z26i96e43g27l18e88r 1471586121848

Levicoví hlupáci by se měli naučit číst

ÚS v minulosti připustil, že je možné vytvořit standardní a nadstandardní péči. Problém je nyní podle soudu v tom, jak to zákonodárci učinili; současná podoba zákona k nadstandardům není dostatečně srozumitelná. Zákon by totiž měl plně popisovat a upřesňovat pojem nadstandardní péče. Zatím tomu tak není. Nadstandard je vymezen ve vyhlášce k zákonu, což je špatně.

Takže problém nebyl v nadstandardech, ale ve způsobu, a to je rozdíl. ;-D

0/0
26.1.2022 10:37
Foto

Š90t19ě93p75á46n 88B97i11c28e94r31a 6499952408316

Jednou jsem se podobně zmínil před známým ortopedem, který se netajil tím, že bere úplatky. Striktně byl proti. Po úhradě lepší operace by na něj těžko něco zbylo.

0/0
25.1.2022 19:05
Foto

B97o72h16u46m69í65r 88Š57i29m22e19k 3591550674794

Úplatky? Když Vám dají lepší kloub, nesmíte ho zaplatit, ale hradí Vám ho lékař! Proč? Pak to bohužel musí nějak řešit! :-)

0/0
25.1.2022 21:51
Foto

J75a30n 98K72a34r21a71s39e58k 7823568428523

ja vim, ze to mnohym nejde do hlavy (ze zdravi neni stejna komodita jako bydleni nebo vecere v restauraci) ale to je zpusobene nekvalitnim vzdelanim minulych generaci.

To co autor popisuje je uplne stejne organizovano i v jinych vyspelych zemich - napr. v Nemecku. Smysl toho opatreni je, aby neexistovala 2 ruzna zdravotnictvi - jedno pro chude a jine pro bohate.

Proc se to zavedlo ma historicke koreny. Napr. pred rokem 1948 byly urednicke pojistovny a delnicke pojistovny. Deti delniku dostaly horsi zdravotni peci nez deti uredniku. A pocetna masa delniku se ptala, jak je to mozne a zda je to spravedlive. A protoze nelitostne elity si myslely, ze je mozno s obycejnymi lidmi vorat, tak se s tim nic nedelalo.

No a prisli komuniste a ti na to poukazovali a tvrdili, ze az budou vladnout, tak ze to zrusi. A v roce 1946 byli nejsilnejsi stranou - take proto, ze ti nemajetni uz te nespravedlnosti meli plne zuby.

A na tohle by si meli vzpomenout vsichni ti, kteri si mysli, ze je spravne, ze kdo chce, si prece muze priplat.

0/−1
25.1.2022 18:53
Foto

J94a25n 76R11á13ž 1959203254410

Jdete na to zcela špatným směrem.

Dám příklad: Rozsah havarijního pojištění auta mají v základu všechny pojišťovny stejné. Ale kdyby v tomto pojištění bylo zahrnuto standardně pojištění přepravovaných věcí nebo stejná výše pojistného plnění za poškození skel a stejný rozsah asistenčních služeb, bylo by pojištění výrazně dražší i pro ty, kdo takové pojištění nepotřebují.

Jinak:| Povinností našich zdravotníků je poskytovat bezplatně stejnou zdravotní péči z i těm, kdo se hloubkově potápí, kdo hrají profesionálně hokej, či rugby, zraní se při jumpu., či hazardují lyžováním v lavinových svazích A poměrně t u péči hazardérů nedobrovolně platí i ti, kdo o takových rizicích ohrožujících jejich zdraví, ani neuvažují. A díky tomu se také stane, že mnohá péče nemůže být potřebnému poskytnuta pro nedostatek peněz v systému, i když bezprostředně ohrožuje život.. Já zavedený systém bezplatného léčení všech, považuji za vysoce nespravedlivý k těm kdo se svým zdravím nehazardují, ale o své zdraví dobře pečují.

+3/0
25.1.2022 19:24
Foto

F22r42a28n12t61i74š62e36k 39L52u43f47t 2283108498

Bohatí si to stejně zaplatí, klidně celé. Tady se jedná o ty co jsou uprostřed, nedostanou to na co by měli nárok ze svého pojištění, za trest, že si chtějí ještě připlatit. Socanská zrůdnost

+1/0
25.1.2022 21:28
Foto

B32o15h19u35m43í56r 62Š22i33m45e61k 3131440184554

Pane Karásku, bohužel ty komunistické iluze, že zdravotní péče může být kvalitní, dostupná a bezplatná je pouhá komunistická iluze. Dnes už vnímá každý myslící člověk. A kdo ty komunistické iluze odnese nejvíce? Chudí! :-)

0/0
25.1.2022 23:14
Foto

O58n57d64r44e17j 66D53u32b59o96v75s32k52y 2140989149750

V zásadě správná myšlenka, ale máto jeden ryze český háček. Při známém cynizmu, zvlčilosti a hamižnosti českých lékařů je nutné velmi tvrdě a jednoznačně stanovit standard daný veřejným pojištěním, protože jinak časem vše, co je standardní, bude nadstandard. Změna musí přijít zvenku. Pokud jakoukoliv "reformu" necháte na lékařské lobby, pacient bude její obětí.

+3/−1
25.1.2022 18:52
Foto

J24a36n 77K96a86r83a81s83e59k 7293948658983

ja mam 40 let zkusenosti s nemeckym zdravotnictvim a ja vam garantuji, ze to co popisujete by se tam stalo zrovna tak.

Jak jsem to poznal, tak lekarum se dari vsude hrozne a jsou mizerne placeni. :-)

0/0
25.1.2022 18:57
Foto

B70o27h27u83m92í84r 82Š83i92m81e78k 3811590384664

Ano, německý systém je obdobně zrůdný! Ten systém, že si od lékaře vyžádáte zdravotní péči, a někdo jiný ji lékaři zaplatí nebo nezaplatí, vede k nepříjemným zrůdnostem. Vnímal jsem to, když jsem přebíral váženého pacienta ošetřovaného u vážených odborníků. Léčba neodpovídala standardům!:-)

0/0
25.1.2022 23:22
Foto

B33o20h18u33m40í84r 87Š18i40m58e71k 3721820594574

Je tomu právě naopak! Váš přístup je nebezpečný pro chudé! :-)

0/0
25.1.2022 23:18
Foto

J47a58n 65R59á35ž 1579153684210

Možnost připlácet si na zdravotnictví jakoukoliv formou, je systémově špatně pojatý problém. Vzpomínám si, že Julínek chtěl zavést minimální standard zdravotní péče pro léčení život ohrožujících nemocí a úrazů, který by musela mít ve svých pojistných podmínkách každá pojišťovna za státem určené maximální pojistné, ale jinak by si mohla každá pojišťovna sjednat se svým klientem rozsah tak zvané nadstandardní léčby za příplatek pojistného. Na druhé straně chtěl Julínek také umožnit pojišťovnám aby si mohly v pojistných podmínkách stanovit i výluku ze standardu úhrady léčení u zvláště rizikové činnosti, popřípadě za jak vysoké pojistné tyto činnosti zvláštním ujednáním připojistit.

Smetli to socialisté a Lidovci a zároveň se zrušením stabilizačního poplatku, který alespoň trochu reguloval u nás rozbujelé, mnohdy zcela zbytečné návštěvy lékařů, zabetonovali současný neblahý stav..

Když jde takový formát rozhodování o rozsahu pojištění , a tedy i o jeho ceně umožnit u cestovního pojištění, proč by to nešlo u běžného zdravotního pojištění?

Dnes je platba zdravotního pojištění skrytou daní a s pojištěním nemá v podstatě nic společného, což je pramenem většiny deformací našeho systému..

Opravdu nevidím důvod, proč musí mít za povinné pojistné stejný zdravotní standard občan vyhýbající se zdravotním rizikům jako hazardér, či profisportovec, kteří poškození svého zdraví vědomě riskují a proč by si nemohl pacient svobodně sjednat pojištění, které by mu zaručovalo úhradu např. jednolůžkového pokoje s televizorem do kterého by nemusel házet každou půlhodinu 10Kč, aby se mohl dívat třeba na fotbal., jak je to zcela ponižujícím způsobem zavedeno v mnoha nemocnicích.

Takže ne zavádět možnost připlatit si na zdraví, ale zřídit možnost uzavřít skutečné zdravotní pojištění, které každému umožní uzavřít pojištění léčení svého zdraví v souladu s vlastními potřebami.

+2/0
25.1.2022 18:24
Foto

J23a30n 91K31a53r97a24s36e55k 7243608488213

ja se obavam, ze to asi myslite vazne. 8-o

0/−1
25.1.2022 19:01
Foto

J70a34n 24R82á19ž 1859343304220

Naprosto vážně!

+2/0
25.1.2022 19:26
Foto

J33a45k44u30b 26K98n12e19c27h50t96o20v19s92k65ý 3630426431442

Kšeftovat se zdravím je proti etice ve zdravotnictví.

0/−2
25.1.2022 18:14
Foto

F27r68a98n18t36i86š40e45k 52K47š29í43r 2899116305

Zdravotnictví je třeba chápat jako jakoukoliv jinou službu. Čím míň regulací a čím víc konkurence, tím víc zdravotnických služeb, které uspokojí každého zákazníka.

+1/0
25.1.2022 18:18
Foto

J68a85n 18R77á97ž 1379523144420

V zásadě souhlas!

0/0
25.1.2022 18:25
Foto

A97n23t60o25n31í26n 55T53i90c84h93e41r33a 6366188423846

A čo si, Knechtovský, predstavujetě pod takým slovom "kšeftování se zdravím"?

0/0
25.1.2022 18:24
Foto

J63a59k70u97b 17K16n18e88c33h79t54o63v44s17k74ý 3630656201222

Např. koupi předražených přístrojů, které pak zůstaly nevyužity.

0/0
26.1.2022 19:40
Foto

P35e25t24r 35N91e75d52v15ě17d 5879450588107

Tak pokud má Kubek pravdu, stačí jen zrušit ty zákazy a mohlo by to fungovat. Možnost připojištění se na lepší péči snad zvládnou komerční pojišťovny v pohodě. Za blog a informace zasloužená karma jak občas píšeteR^

+2/0
25.1.2022 18:11
Foto

Š44t23ě72p92á43n 44B90i17c52e35r96a 6459102888556

Můj známý je majitelem cihelen a když bydlel v Mnichově, tak u jeho obvodního lékaře byly dvě čekárny. Jedna pro normální a druhá pro V.I.P. klienty. V té první se čekalo, v té druhé se šlo hned, jak se ordinace vyprázdnila. Nedovedu si představit virvál, který by nastal u nás, kdyby to chtěl někdo zavést.

+1/0
25.1.2022 17:35
Foto

M29a77r66e26k 95V17a68l49i33č77e31k 2631109114110

proc vyrval? nekdo ma na veceri v Kozlovne, jiny v Hiltonu a je jen na nich, kterou si vyberou

+2/−1
25.1.2022 17:48
Foto

V87o31k54o28u31n 44V81l29a31d29i14m82i89r 8262888919858

No, on pan Bicera vubec nevi o cem pise. Treba Rheumatolog ke kteremi chodila manzelka mel tech cekaren nekolik. Do jedne sli pacienti nez je pan doktor prijal. Pak sli do druhe kde jim Sprechstundenhilfe odebrala krev a nasledovne do dalsi kde cekali na Röntgen.

Nejaci VIP pacienti jsou nesmysl. nic takoveho konkretne v Mnichove neexistuje.

Pacienti se rozdeluji na pojistene ze zakona a soukrome pojistene. Rozdil je v cekacich dobach na odborne vysetreni a v predepsanych lecich.

Ti ze zakona pojisteni doplaceji na vydany lek zpravidla 5€, ti soukrome pojisteni nic.

Ovsem rozdil je ve vysce placene premie. Drive byvalo to soukrome pojisteni levnejsi, dnes uz je pro starsi lidi mnohem drazsi.

A to zamestnavatel plati obema stejnou castku. Teda u tech ze zakona pojistenejch je to polovina premie. U tech soukromej ne polovina ale stejkana castka jako by to bolo u AOK.

0/−1
25.1.2022 18:01
Foto

Š95t38ě87p19á77n 42B13i37c54e33r68a 6649222368176

Píšu, co mi ten známý říkal a neměl důvod lhát. Byl to obvoďák, žádný revmatolog. V běžné čekárně čekalo pár pacientů, on z chodby vešel do té jeho a šel přednostně na vyšetření. V životě jsem snad nepotkal takového, no jsem slušně vychován, jak se tu prezentuje tenhle děda Vševěd.

+2/0
25.1.2022 18:12
Foto

V50o34k19o24u54n 70V34l42a46d57i45m96i91r 8332788339448

Tak to jsou jen dve moznosti. Bud lze ten vas znamy, nebo vy.

Opakuji ze nejen v Mnichove, ale i po cele BRD zadny obvodak neexistuje.

A ja zase podotknu, protoze jsem opravdu slusne vychovan v nekomunisticke rodine cosi o pohadkarich mlady muzi.

+1/−2
25.1.2022 18:24
Foto

J84a45n 67K71a23r90a19s88e50k 7903768208223

rekl bych , ze pan Bicera referuje o lekari, kteremu v Nemecku rikaji Hausarzt, i kdyz se nejedna o nejaky 'obvod'

Specialista, ke ketermu jsem v Nemecku chodil objednaval privatni pacienty na jinou dobu nez ty od vseobecne pojistovny. Ze to nekdo resi ruznejma cekarnama si klidne dovedu predstavit.

0/0
25.1.2022 19:10
Foto

V63o18k91o96u41n 65V16l73a46d25i71m94i50r 8612418449218

Muze to tak byt.

Ale to ostatni je stejne nesmysl.

0/−2
25.1.2022 19:28
Foto

Š13t75ě10p34á78n 76B68i44c37e42r98a 6359142798576

Zapomněl jste už, co to vyvolalo, když s rozdílnou úrovní před léty ODS přišla?

0/0
25.1.2022 18:13
Foto

J31a34n 92R36á14ž 1939903224260

Julínkovy nápady byly velmi dobré, mohly zlepšit fungování zdravotní péče a nebylo v nich nic o zavedení rozdílné úrovně léčení.. Ovšem jednak nedostal prostor je pořádně vysvětlit a jednak socani s Lidovci způsobili řev, který vyvolal mezi lidmi paniku, že ODS chce zpoplatnit zdravotní péči a zrušit bezplatné léčení zdraví ohrožujících nemocí, v čemž jim tehdy notné pomáhala ČT.

Výsledkem bylo, že zrušení i toho relativně malého regulačního poplatku, který vyprázdnil čekárny ordinací od simulantů a lidí vyžadujících zcela zbytné lékařské ošetření, vyhrálo ČSSD volby, ale zdravotní systém díky tomu trpí chronickým nedostatkem peněz, a stát musí systém, aby byl funkční, dotovat stále většími částkami ze státního rozpočtu.

0/0
25.1.2022 18:36
Foto

Š69t48ě29p94á76n 72B39i76c53e39r86a 6109202878836

Hlas lidu, je prý hlas Boží, ale zřídka hlasem rozumu.

0/0
25.1.2022 19:02
Foto

J41a33n 61R14á32ž 1179483424450

R^;-D

0/0
25.1.2022 19:27
Foto

Š23t72ě25p67á15n 40B27i21c62e82r63a 6409562728676

proč ypsilon?

0/0
25.1.2022 18:51
Foto

V64o13k31o81u73n 91V56l21a46d18i93m79i41r 8862898199318

Sakra, jak takovy obvodni lekar v Mnichove vypada? Ted abyste se omlouval vy.

Ja priznavam, ze jsem u te prehrade nevedel, ale netusim proc bych se zrovna vam za to ze jsem neco nevedel mel omlouvat.

0/−2
25.1.2022 17:54
Foto

Š16t83ě81p13á56n 70B71i22c22e74r47a 6369332538836

To je zase událost. Co to mění na "jádru pudla"? Použil jsem český výraz pro lékaře - praktika. Nešlo o to, že jste to nevěděl, ale jak jste na mou informaci reagoval. Koukněte se do zrcadlo, abyste pochopil jak vypadá nevychovaný náfuka, který nemá na co být pyšný. ;-D So kann ich Sie leiden.

+2/0
25.1.2022 18:18

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz