Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Kšeftovat se zdravím je proti etice ve zdravotnictví.

0 2
možnosti
Foto

Zdravotnictví je třeba chápat jako jakoukoliv jinou službu. Čím míň regulací a čím víc konkurence, tím víc zdravotnických služeb, které uspokojí každého zákazníka.

1 0
možnosti
PN

P22e19t88r 71N30e92d81v55ě42d

25. 1. 2022 18:11

Tak pokud má Kubek pravdu, stačí jen zrušit ty zákazy a mohlo by to fungovat. Možnost připojištění se na lepší péči snad zvládnou komerční pojišťovny v pohodě. Za blog a informace zasloužená karma jak občas píšeteR^

2 0
možnosti
Foto

Můj známý je majitelem cihelen a když bydlel v Mnichově, tak u jeho obvodního lékaře byly dvě čekárny. Jedna pro normální a druhá pro V.I.P. klienty. V té první se čekalo, v té druhé se šlo hned, jak se ordinace vyprázdnila. Nedovedu si představit virvál, který by nastal u nás, kdyby to chtěl někdo zavést.

1 0
možnosti
MV

proc vyrval? nekdo ma na veceri v Kozlovne, jiny v Hiltonu a je jen na nich, kterou si vyberou

2 1
možnosti
Foto

Jsou lidé chudí a jsou bohatí. Jedni jezdí ojetou popelnicí, jiní auty za miliony. Jedni o sebe zakopávají v malém bytě v paneláku a jiní mají sausforky. Jedni počíají dny do výplaty a jiní jezdí párkrát do roka na vzdálené ostrovy. Když si jeden může poručit v restauraci "koňská vejce" a druhý jen "tři vejce do skla", pak nechápu, proč ve zdravotnictví si musíme být rovni.

0 0
možnosti
JK

Zdravéí je to nejcenější. Proto by v něm měl mít každý stejný přístup-

0 0
možnosti
Foto

Ano je to zločin, když si ten, kdo na to má, nemůže vybrat. Asi by to chtělo komplexní reorganizaci ve zdravotním pojištění. Něco na způsob havarijního pojištění aut a především zrušení kapitačních plateb.

1 0
možnosti
JR

J92a51n 76R86á32ž

25. 1. 2022 18:46

R^

Toto je naprosto správné řešení. Naprostou nezbytností je systémová změna zdravotního pojištění, aby se stalo skutečným pojištěním a tak zvané zdravotní pojišťovny přestaly být jen přerozdělovačem povinné zdravotní daně a občané jen nuceně pasivními účastníky tohoto přerozdělování.

PS. Cestovní pojištění tak ke vší spokojenosti funguje a není důvod, proč by obdobným způsobem nemohlo fungovat i "normální" zdravotní pojištění občanů.

0 0
možnosti
JN

J68o15s16e98f 31N15i78k31l

25. 1. 2022 16:46

Jedna na celý život: V Brně vyvinuli unikátní endoprotézu

https://www.novinky.cz/veda-skoly/clanek/nova-endoproteza-vrati-pohyb-na-cely-zivot-40337315

Nevím jestli příklad s endoprotézou je zrovna ten nejlepší, který jste ve svém článku použil

1 0
možnosti
SB

Já jsem musel v roce 2001 na operaci kýly. Protože jsem měl již zkušenosti s tím, jak po operaci bolí ta řezná rána (v roce 1974 jsem měl operaci slepého střeva), řekl jsem, že jsem ochoten si zaplatit nadstandard - jeden nebo dva dny umělého spánku, během kteréžto doby by ta první fáze hojení rány uplynula, aniž bych cokoli vnímal (byl bych v tom spánku), a až bych se probudil, už by ta nejhorší bolest neudeřila, protože rána by byla už částečně zahojená.

Bylo mi řečeno, že to nejde. Kdyby mi řekli, že na to není v nemocnici kapacita, tak bych to vysvětlení přijal. Ale vysvětlení znělo, že ne každý má na takovou nepotřebnou službu (a ona ve skutečnosti doopravdy byla nepotřebná, protože na proces uzdravování neměla vliv, pouze na to, zda první dva dny prospím, nebo zda je strávím v utrpení z bolesti), takže ji nelze nabízet. Prostě za své peníze bych tehdy mohl mít třeba pokoj pro jednoho s televizí (na to jsem se vykašlal, to doopravdy nepotřebuji), ale nikoli úlevu od bolesti. Mohl jsem si zaplatit luxus (což jsem neudělal, ale byl bych to mohl udělat), avšak nikoli lékařský úkon navíc. A udržování v umělém spánku je lékařský úkon.

Tehdy jsem si řekl, proč tedy překládám ty stovky a stovky stránek textů a proč tlumočím ty desítky a desítky hodin obchodních jednání, když si za takto vydělané nemohu pak uhradit to, co bych chtěl.

Nevím, zda tento můj příspěvek odpovídá tomu, co autor blogu měl na mysli, ale já si myslím, že možná ano.

8 0
možnosti
Foto

Kýla.....slepák..... umělý spánek.... ;-D;-D;-D

Ale tu možnost byste mít měl, samozřejmě. Na vyndání zadřené třísky by stačilo zaplatit si narkózu, to byste ušetřil.:-)

0 0
možnosti
PB

P19e22t19r 52B76u42r38i40a13n

25. 1. 2022 16:21

Uznávám, že největší problém by byl ve stanovení standardu objemu zdravotní péče plně hrazeného ze zdravotního pojištění. Ano, ale není to neřešitelná záležitost.

Tohle myslím, že už stanoveno je. Takže žádný problém.

2 0
možnosti
Foto

Asi jste tu úhradu ve stomatologii špatně pochopil. Žádná částečná úhrada neexistuje, stomatologické výkony jsou buď plně hrazené, anebo nehrazené ze zdravotního pojištění.

Takže si buď vyberet úkon plně hrazený pojišťvnou, pokud to lze, nebo celý úkon platíte ze svého. Ted bez možnosti doplatit si rozdíl mezi cenou hrazenou pojišťovnou a cenou nadstandardní.

Je to zkrátka buď a nebo, nic mezi tím.

2 0
možnosti
JZ

Máte pravdu, omlouvám se. ale není to podstata blogu. Tou je umožnit pacientům dobrovolně si připlácet za zdravotní péči, buď hotově nebo prostřednictvím doplňkového zdravotního pojištění. A tak by to mělo být všude, i ve stomatologii.

Ono připlácení na lepší zdravotní péči se děje už nyní. V horším případě pomocí úplatků, v lepším poskytnutím finančních darů zdravotnickým zařízením.

3 0
možnosti
  • Počet článků 3316
  • Celková karma 26,53
  • Průměrná čtenost 1810x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz