Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Důvodů proč tomu tak je, je několik.

Zejména privatizace státního majetku tam byla jen za peníze vyšší nabídce než byla účetní cena a nikoliv za sliby či na úvěr v polské bance, který nebylo nutné splatit.

40 milionový trh byl pro investory mnohem zajímavější, než malé ČR.

Existence přístavů a velkých letišť napomohly atraktivitě pro výrobce.

Dotace tam nejdou na měkké projekty jako u nás, ale zejména na dopravní infrastrukturu a zemědělství.

Polsko do 5/2022 využívalo naplno výhod levného Ruského plynu.

;-)

0 0
možnosti

To je divné. Já myslel, že je Polsko potrefená flastenecká díra s nedostatkem "evropských hodnot"

1 1
možnosti

No vidíte, a to Churchill nechtěl dát Slezsko Polsku, že se prý tím polská husa

udáví. Přesně ten Churchill, kterého tak obdivujete. Velký přítel Polska, ale i Česka. Jalta........ :-(

0 0
možnosti

Afrykarium, máte pravdu;-(

V ZOO ve Wroclawi jsem poprvé viděl kapibaru, kterou tak miloval Hugo Chaves / na talíři /.

1 0
možnosti

R^ Polsko mám rád a souhlasím. Nicméně asi tam jezdíte jako turista. Já služebně, navštívil jsem řadu strojírenských firem po celé zemi s cílem implementovat je jako dodavatele pro německé zákazníky. Hodně se zlepšují, ale u nás je v průměru tento sektor určitě na o dost vyšší úrovni.

2 0
možnosti

Tak uznávám, polský strojírenský průmysl neznám. Nicméně, do Dolnoslezského vojvodství jsem jel jako novinář s exkurzí, navštívili jsme několik IT firem, Milické rybnikářství, výrobu vánočních ozdob, boleslawieckou keramiku a pivovar ve Lwówku. Setkali jsme se i s vicemaršálkem Dolnoslezského vojvodství atd. A také jsme byli v onom Afrykáriu.

0 0
možnosti
Foto

Z České republiky se pomalu ale jistě stává největší skanzen v Evropě. Za chvíli se k nám budou ze sousedních zemí jezdit dívat jako do rezervace...(železnice z 19. století, historické domy ze středověku, atd. a do toho nas.ané obyvatelstvo jak za totáče)...:-(

0 0
možnosti

Proč to tak ale je? Systém je shodný, obdobný. V lidech? Ve zdravém nacionalismu?

1 0
možnosti
Foto

Dobré zprávy z Polska, rodiště mého otce, dědečka a dalších, vždy potěší. Děkuji.

4 0
možnosti

SouhlasR^ Absolvoval jsem několik cest na letiště do Krakova a jejich dálnice jsou fakt na úrovni. Jediné, co jim moc nešlo, byly restaurace (hlavně jich měli málo). Žiji v polském příhraničí a mám zkušenost, že hodně Poláků k nám před covidem jezdilo s celou rodinou na oběd, nebo večeři. Teď už nemají bohužel kam, protože dobrá polovina dobrých restaurací u nás v době covidu skončila. Nakonec budeme možná jezdit my tam, protože ani to pivo nemají tak špatné.:-)

2 0
možnosti

Karma, neboť Polsko mě poslední dobou docela fascinuje taky. Ve zmíněné Wroclawi to v roce 2003 vypadalo, jako kdyby zrovna skončila válka. To jsme tehdy jeli poprvé do Litvy, jež nám učarovala a tak tam od té doby jezdíme téměř každý rok. Tím můžeme pozorovat, jak se mění Polsko. Nejdřív strašné silnice i ty první třídy a najednou z roku na rok dálnice od Wroclawi až po Bialy stok, jaká nemá snad nikde v Evropě obdoby....Ovšem Litva - to je ještě vyšší level:))

6 0
možnosti

Souhlas, až na ty dálnice. Polsko je čtyřikrát větší než Česko a také má čtyřikrát tolik obyvatel. Takže by mělo mít i čtyřikrát větší síť dálnic než Česko. Ale to nemá.

V Česku je nyní 1350km dálnic (vřetně přeznačených rychlostních silnic). Čtyřnásobek této hodnoty je 5400km. Ale to Poláci nemají. Nyní mají 1700km dálnic a cca 2900km rychlostních silnic. Ještě mají co dohánět.

0 0
možnosti
  • Počet článků 3314
  • Celková karma 26,48
  • Průměrná čtenost 1812x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz