Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Já mám rád lidi, kteří jsou aktivní a nefňukají. Jako důchodce Jirka od našeho stolu štamgastů. Je mu už přes sedmdesát a chodí také do práce. A pak si může dovolit pivo v Masných Krámech.

0 0
možnosti

Lidí pribývá, co když ti chudí sedí doma? Proto můźe být v ulicích stejně lidí....

0 0
možnosti
Foto

A co když doma nesedí? ;-D

1 0
možnosti

tak já si také v současné době žiju celkem normálně. Jsem v produktivním věku, sice nemám plat ve výši průměrného platu, ale jsem spokojená. Zajdu s dcerou občas do restaurace, kde máme čas si popovídat. Občas si zajdu s kamarádkou do kina. I ten větší nákup dělám. Takže nač si vlastně stěžovat, že ano? Ale ono to přijde. Nebojte. Na podzim mi přijde vyúčtování elektřiny a plynu, a to bude jízda, to mi věřte. Už na jaře jsem si raději zvedla zálohy, abych nebyla na podzim zaskočená, ale co bude v roce 2023, to fakt nevím a hodně se toho děsím. Například toho, že u plynu mi zvednou zálohy na 10tis. a na elektřinu na 5tis. Asi si budu muset najít druhou práci (jsem sama). Možná je to přehnané, ale spíš si myslím, že ne. Pak jsou tu ale další lidé, jako důchodci, invalidní důchodci a skuteční samoživitelé. Byla jsem také samoživitelka, tak vím o čem mluvím. Ale posuzovat současný stav podle plných restaurací, plných nákupních košíků apod. je hodně, a promiňte mi ten výraz, primitivní.

5 0
možnosti

Vaše oblíbená restaurace a Vaše oblíbené obchodní centrum zatím nemají nasmlouvané energie na příští rok. Dodavatelé spoléhají na to, že Nord Stream II se na konec otevře. A v skrytu duše na to spoléhá i autor článku, tedy pokud někdy slyšel něco o hoření.

0 0
možnosti

Hezký napsáno, Jane. Dávám karmu a podotýkám, že normální člověk si dá s chutí kávu, pivo, nebo třeba ten Hamburger.

A ti ostatní? No tak ti si půjdou rozsévat hněv na demonstrace s vřelým potleskem docentu Flákancovi. Ten jediný totiž prozřel.

2 3
možnosti

Promiňte, vy jste exot. Ono to přijde, a brzy. Co pak budete psát?

1 4
možnosti

To víš že jo Heřmane. Všechno bude. Jen s tou denacifikaci moc nepočítej. Hitlerovu nástupci dochází dech.

1 1
možnosti

Přál bych vám a hlavně sobě, abyste tenhle blog mohl zkopírovat a publikovat v únoru.

7 0
možnosti

Ano termín je to dobrý, takový tradiční i vítězný! Únor bílý, pole sílí - Na bezpráví a majetky se cílí. Vzpomínám a vidím, i bez brýlí ... :-)

1 0
možnosti

1) Jsem realista. Současnou dobu beru jako připomínku zřejmého. Vše je v cyklech. Navíc znásobeno Covidem - bývale státní politikou, výdaji a válkou. Lépe být nemůže, žel jde o stav přirozenosti. Doba trvání? 1-3 roky. Co s tím? No co by, jako vždy čelit tomu a nepanikařit. Rozšířil jsem svou sbírku konzerv, ohnivých vod, potravin i svíček. "Syslím", podobně jako mí rodičové. Vzpomínám na otce, kterak nadával, že se mu cukr ve sklepě proměnil vlhkostí v kámen. (Po r.1968, podobně sůl) ...

2) Jsem důchodce, raduji se, z chráněného statusu. Tvrdím, že lépe ochraňovaná skupina v ČR není. Na výši důchodu nenadávám. Nejde totiž o Sociální dávku. Mám jej takový, jaký jsem chtěl - Formoval jej celý život. Veřejně spílat jeho výši? Princip jako jít do banky a vybrat si prachy. Úřednice by sdělila, že tam nemám vklad. Nespořil jsem. Zvolal bych nevadí - Žádám, vydejte mi ...?

3) Sepsal jsem 100 let naší rodiny. Dojmy? I očekávaně jsem se odhalil. Přikládám si větší důležitost, než tomu je. Logiku to má, jde o můj život, další už nebude. Nicméně potvrzuji, že pojem "Chudoba neznám". Podobně, my všichni. Dobře to vystihla mladá dcerka známého. "p. Buček, naše generace? Vždyť kromě Covidu, my vlastně nic nezažili". Skutečnou válku, krizi, řádění komunistů ap> Říkám nic se neděje, budete mít ČÁSTEČNOU možnost. K panice není důvod. Tato zima, ani má generace - Není poslední ... :-)

1 0
možnosti

Kdyby tady někdo něco mlel o chudobě, tak bych ho nechal odvézt do Egypta, Dominikánské republiky nebo i na ruský venkov, aby poznal, co to je skutečná bída.

Zdroj: https://ziegler.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=791628

Opravdu? Chjo, s vámi je stále potíž, že vy to berete z pozice člověka v produktivním věku.

Jsem opravdu zvědav, jak by jste důchodci (žijícímu samostatně), který má důchod třeba i pod hranicí chudoby (jinak příjmová chudoba je dle Českého statistického úřadu definována 14 782 korun na osobu na měsíc.) vysvětloval, že je vlastně bohatý a že ho odvezete na ruský venkov, nebo někam jinam.

Popravdě bych se nedivil tomu, kdyby dotyčný o vás přelámal hůl.

Stejně bych mohl argumentovat u spousty samoživitelů, kteří sice jsou nad hranicí chudoby, ale i tak pro ně není v mnoha případech situace nikterak růžová.

Podívejte pane Zieglere, to že si vy (koneckonců i já) můžeme říci, že si žijeme relativně dobře fakt neznamená, že si tak žijí všichni.

P.S. Mimochodem, ten, komu se fakt žije špatně, toho asi těžko budete potkávat v luxusnější restauraci, či vůbec v restauraci. Takový člověk si v první řadě vaří sám doma, protože ho to vyjde daleko levněji.

11 0
možnosti
Foto

Já se důchodem pohybuji lehce nad onou hranicí chudoby, a přitom nepozoruji, že by mi něco chybělo. Protože jsem se už dávno zabezpečil, takže teď nemusím pozdě honit bycha. :-)

0 0
možnosti
Foto

Souhlas, háček je ovšem v tom, že ti, kteří na to nemají, tam prostě jaksi nejsou moc vidět. Otázka zní, kolik jich je, a kolik z nich si za to může svojí neschopností.

6 0
možnosti
Foto

Náš známý právě zavřel oblíbený stánek s občerstvením. Víte proč? Nesehnal prodavačku!

Podobně málem dopadla další prodejna, kde dvě prodavačky už nevládly silami, blížila se sedmdesátka. Naštěstí se po značném úsilí podařilo dvě jiné sehnat. Podobných příležitostí tu je - vizme inzeráty. Nejsou lidi?

Obecně se uvádí, že asi 2% lidí patří k tzv. nezaměstnatelným. A co s tím?

Zase připomínám 50. léta. To kdyby na naše občany dopadlo! Poněkud jsme se stali princátky, představte si, že si některé rodiny ani nemohou dopřát dovolenou u moře! :-)

0 0
možnosti
Foto

V podstatě s Vaším článkem souhlasím.

V Nizozemsku je to podobné. Přesto tu však stále přibývá lidí a rodin, kteří se dostávají do finančních problémů. Je to vidět v takzvaných "potravinových bankách" (voedselbank), kam chodí stále více lidí. Dokonce i lidi, kteří pracují. Viděl jsem to "na vlastní oči" ;-) v televizním zpravodajství. Stát se to snaží alespoň trochu kompenzovat, od 1.1.23 bude zvýšena minimální mzda, na některé věci se snižuje DPH, bude snížena daň z příjmu atd.

Hysterie však skutečně ničemu nepomůže.

0 0
možnosti
  • Počet článků 3311
  • Celková karma 26,99
  • Průměrná čtenost 1813x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz