Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DR

Kdyby jste do toho zase úplně nesmyslně nezatáhl Ukrajinu, tak to mohl být velmi dobrý blog.

3 0
možnosti
LT

Tak že bude pan Ziegler oslavovat obránce Alama, to jsem nečekal. Je to to samé, jako by oslavoval separatisty z Doněcké oblasti a oslavoval jejich vítězství nad početnější ukrajinskou armádou (kdyby k němu došlo).

Ujasníme si pár věcí. Ano, Mexičané umožnili americkým občanům možnost přistěhovat se do Texasu (a zakládat plantáže), ovšem za předem daných podmínek. Jednou z těchto podmínek bylo například to, že otroctví není povoleno. Samozřejmě je na tomto místě třeba podotknout, že se přistěhovalci opravdu "snažili" otroky nemít. Na místo toho zavedli institut doživotního sluhy. Přistěhovalci porušovali dohody a zákony kde mohli. A když se to Mexičanům (celkem po právu) přestalo líbit, tak měli tu drzost, že se chtěli odtrhnout. A tyhle rebely tu máme oslavovat? No krása.

A samotná bitva? Doporučuji pro začátek tento článek:

http://napoleon-knihy.blogspot.com/2016/09/bitva-o-alamo-tak-jak-ji-mozna-jeste.html

4 1
možnosti
JZ

Blog je o něčem jiném. :-)

1 0
možnosti
LH

300 bitva u Thermopyl - moc pěkná pohádka;-D

1 0
možnosti
JH

Ohledně Alama, zajisté se jednalo vojensky o hrdinský čin, o tom žádná.

Ale mexická armáda tam v podstatě hájila územní integritu svého státu, protože Texas byl součástí Mexika a američtí kolonisté se tam přistěhovali. A když se někam přistěhuji, měl bych daný stát respektovat.

4 0
možnosti
JZ

Čekal jsem, že někdo přijde s tímto argumentem. Děkuji Vám za něj pane Hrdličko. Já ovšem posuzoval jiné aspekty.

1 0
možnosti
ŠM

kdybyste vynechal tu Ukrajinu, mělo by to větší koule!

4 0
možnosti
Foto

:-)Pane autore. Žádný film ani mýtus se nikdy nemůže rovnat realitě. A obdivovat ona díla, resp. jejich hrdiny je asi tak na úrovni filmu o sedmi statečných, který se i mně líbil, ač jsem jej shlédl v Blavě někdy v r. 66. ;-)

9 1
možnosti
JZ

Film o sedmi statečných je fikce. Alamo a Thermopyly byly skutečně události a oba filmy je docela věrně popisuji. Vaše srovnání neobstojí. :-)

1 3
možnosti
Foto

KarmaR^, věděli za co bojují, Rusové to neví.

2 0
možnosti
Foto

Je rozdíl mezi tzv.,,službou vlasti" A SLUŽBOU REŽIMU!

2 0
možnosti
  • Počet článků 3314
  • Celková karma 26,49
  • Průměrná čtenost 1812x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz