Takové lživé komunistické bláboly Petra Hanniga
Jsou to takové ty nostalgické komunistické řeči o tom, jak je nyní všechno špatně, země je vytunelovaná apod. A pan Hannig si jako příklad vybral železnici. „Takže jak to rozděl a znič funguje. Ukáži to na příkladu Českých drah. Nejdřív se oddělila část, která se stará o infrastrukturu, to znamená tratě a vše kolem, to, co je nevýdělečné. Část provozu se zprivatizovala a to na výdělečných tratích. Však také právě proto byly úspěšné ve volbách v roce 2010 Věci veřejné, které získaly Ministerstvo dopravy a mohly se pak štědře odvděčit svému největšímu předvolebnímu sponzorovi. O výdělečné spojení velkých měst je zájem privátních provozovatelů na dráze, malé, nerentabilní spoje jsou postupně rušeny,“ napsal Petr Hannig na svém blogu.
Celá záležitost je o hodně složitější. Podle nové koncepce železniční dopravy došlo v roce 2003 k rozdělení Českých drah na Správu železniční dopravní cesty (současná Správa železnic), která má na starosti dopravní infrastrukturu, a České dráhy, jež zajišťují vlastní osobní a nákladní vlakovou dopravu. Již v roce 1995 Parlament přijal zákon, který umožnil konkurenci na železnici a vznik soukromých dopravců.
Takže koleje a nádraží a veškerá potřebná infrastruktura zůstaly v majetku, ale provoz mohou kromě Českých drah zajišťovat i další dopravci. Myslím si, že každá konkurence je ku prospěchu. Stačí si vzpomenout na hnusné pomalé špinavé vlaky za socialismu pod značkou monopolních ČSD, kde často netekla voda, a mýdla, toaletní papíry a ručníky se vyskytovaly jen výjimečně. Každý, kdo jezdí vlaky a není zaslepený, musí uznat, že kvalita vlaků se v současnosti proti komunistickým dobám výrazně zlepšila.
Jsou tratě, na nichž stát větší část provozu nedotuje (výjimkou jsou vlaky zajišťující základní dopravní obslužnost) a dopravci jezdí na vlastní riziko. To se týká například úseku Praha – Ostrava. Na většině tratí to však funguje tak, že stát v rámci zajištění dopravní obslužnosti objednává rychlíky a expresy a kraje pak osobní a spěšné vlaky.
Provoz na jednotlivých tratích se zajišťuje buď přidělením konkrétnímu vybranému dopravci anebo, což je spravedlivější forma, pomocí výběrového řízení. Například ministerstvo dopravy vypíše konkurs na provozování rychlíků na trati Plzeň – Most. A ten, kdo nabídne nejlepší podmínky, vyhraje zakázku. A stejně tak postupují i kraje v případě osobních vlaků. Zadají si, kolik musí dopravce na konkrétní trati zajistit spojů, v jaké kvalitě a za jakou cenu. Ony rozhodují o tom, kdo a kde bude jezdit. A opět je to na každém zájemci, jaké nabídne podmínky. Není to tedy tak, jak tvrdí Petr Hannig, že se provoz na hlavních tazích zprivatizoval. To je hloupost! Na výdělečných tratí jezdí i vlaky Českých drah, např. Pendolína, a na lokálkách na základě objednávky příslušných krajů působí i soukromí dopravci. Pan Hannig tedy buď neví, co píše, nebo vědomě šíří lži.
https://hannig.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=771058
Jan Ziegler
Jako první zavedl pětidenní pracovní týden Tomáš Baťa, nikoliv komunisté
Ano, geniální zlínský podnikatel se v roce 1930 rozhodl, že jeden den volna týdně je málo a ve své světově proslulé výrobě obuvi zavedl ve výrobních provozech volné soboty. Dokonce údajně jako první v celé v Evropě.
Jan Ziegler
Agresivní ruské akce proti ČR ohrožují lidské životy
Nejedná se pouze o Vrbětice. Ty jsou jen špičkou ledovce. Kreml se chová vůči Evropě dlouhodobě silně nepřátelsky. Rusové se nezastaví před ničím, hackersky útočí na nemocnice, železnice a letadla. Na lidech jim nezáleží.
Jan Ziegler
Česká pošta se řítila do propasti, Babiš a spol. jen přihlíželi
Tato špatně fungující státní instituce vyžadovala radikální řez, který předchozí koaliční vláda ANO – ČSSD s podporou KSČM neprovedla. Vinou její nečinnosti tak ztráta České pošty vyšplhala na téměř 6 miliard korun.
Jan Ziegler
Slováci by v roce 1918 nejspíš dali Maďarům přednost před Čechy
Tuto možnost připustil historik profesor Jan Rychlík v knize Historie, Mýty, Jízdní řády. kterou napsal s publicistou Vladimírem Kučerou. A to z toho důvodu, že většina Slováků tenkrát po radikální změně moc netoužila.
Jan Ziegler
Československo se mělo v roce 1938 bránit německé agresi
Měli jsme tenkrát válčit či bylo správné ustoupit? Zastánci odporu argumentují zachováním si páteře, odpůrci nemožnosti účinné obrany. Je ovšem možné, že naše kapitulace zabránila ve svržení Hitlera.
Další články autora |
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další
Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Odvolací soud potvrdil osvobození učitelky, která popírala válečné zločiny
Pražská učitelka Martina Bednářová, která čelila obžalobě z popírání ruských válečných zločinů na...
Přijdou bouřky s vydatným deštěm, do zítřka naprší i přes 50 milimetrů
Při bouřkách a dešti může od pondělí do úterního rána místy v Česku napršet v úhrnu přes 50 mm,...
Ve Vatikánu zadrželi českého faráře s pistolí, noži a šroubovákem
Při vstupu do Vatikánu policie o víkendu zadržela faráře z České republiky, který měl u sebe v...
Začátek týdne bude oblačný s bouřkami. Slunce se vrátí ve středu
Zataženo až oblačno vydrží na většině míst v Česku až do poloviny týdne. Česku se nevyhne ani déšť,...
- Počet článků 3320
- Celková karma 25,88
- Průměrná čtenost 1808x
Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz