Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jste si jistý, že Peroutka při výslechu nikoho neudal?

Proč nepřežila Milena Jesenská, Peroutkova redaktorka?

0 1
možnosti

Milena Jesenská nepřežila v koncentráku proto, že ji uštvala k smrti komunistka Gusta Fučíková, což je historicky doložitelné.

0 0
možnosti
Foto

J29a87n 41P92e28c80h22a

28. 4. 2015 23:19

To je málo. Ovčáček je jen věrný nohsled, plnící věrně zadání svého pána. Kdyby nakrásně skončil, Zeman si tam vezme někoho ještě horšího. Čili - ryba smrdí od hlavy a problém je jednoznačně v Zemanovi. Jenže ten sám neodejde.

1 0
možnosti
Foto

Já bych vás chtěl jenom upozornit, že z dnešního hlediska stojí Peroutka více nalevo než Zeman, že dnes by mohli i ti naprosto ultraleví komunisté alá Štěpán udělat program z vhodně sestavených citátů z článků pana Peroutky.

Takže by si měli všichni dávat pozor, koho to vlastně hájí.

1 1
možnosti

..s obsahem titulku souhlasím....R^

0 0
možnosti

... oslavu padesátých narozenin nacistického vůdce Adolfa Hitlera musela v dubnu 1939 připomenout všechna česká média v Protektorátu Čechy a Morava... To jo, ale napsat to co napsal, k tomu se musel propůjčit. Napadá mě analogie. Já do té KSČ musel vstoupit, když jsem chtěl dělat ředitele fabriky ... já to musel napsat, když jsem chtěl dělat novináře v celostátním deníku ... já musel podepsat tu antichartu, když jsem chtěl hrát, vystupovat ... atd.

5 0
možnosti

P37e12t32r 36K51o95l76á15ř

28. 4. 2015 22:33

Hele autore to ta sám nebo jsi to zase někomu vyčóroval jako minule?

1 1
možnosti
Foto

No a bude s podivem, když pan Ziegler odpustí panu Peroutkovi tyto omyly "Až dnešní iluze o obratu napravo (!), vzbuzené vítězství fašismu (!) v některých zemích definitivně dodýchají, přijde důkladný obrat nalevo (!), jak ani není jinak možno v světadíle, na který bude míti čím dál větší vliv rostoucí nový řád v zemi sovětů" (Ferdinand Peroutka v Přítomnosti v říjmu 1934, citováno podle Ivan Klíma "Moje šílené století", s.260-261)

Olze Scheinpflugové měl Ferdinand Peroutka navrhnout po únoru 1948, aby se dala ke komunistům (tamtéž, s.374), kteří mu dovolili, aby psal knížku o Havlíčkovi.

Tedy k lopatě ho na rozdíl od Tigrida ti komunisti nevyhnali.

2 1
možnosti

Ten Ferdinand Peroutka vam soudruhu docente pije krev, co? Asi ze Vadim rodicum na vlnach Svobodne Evropy rikal pravdu.

3 1
možnosti

J32i68r51i 32V66r53a83b52e85c

28. 4. 2015 20:19

Ja myslim ,ze on i jeho nadrizeny meli skoncit.

1 0
možnosti
Foto

Lze pouze napjatě očekávat, co se bude dít, až se pan Ovčáček dopídí v těch míst v Pamětech Václava Černého, jak ten "Mont Blanc zneuznané dokonalosti, která se stykem se smrtelníky jen špiní" (s. 190) to dal Pavlu Tigridovi "trpce pocítit, dokonce i existenčně, musel se živit jako číšník" (s.502)

Bude mu stačit projít jmenný rejstřík.

2 1
možnosti
Foto

A pokud jsem se díval do Tigridova Průvodce inteligentní ženy, nevybaveného jmenným rejstříkem, zběžně, tak ten se mu pěkně asi pomstil, vůbec ho nejmenuje.

Je to s tou výhradou, že jsem se mohl tedy přehlédnout, za což se tedy dopředu omlouvám.

0 0
možnosti

lepe je napsat neco o Havlovi , jak to bylo za valky a jak je mozne , ze zid , ktery vlastni Barandov prezije bez uhony

1 1
možnosti
Foto

Myslím, že Peroutka nic psát nemusel. Mohl pověsit propagandu na hřebík a dělat něco jiného.

4 4
možnosti
Foto

Například co? Točit se na řetízkáči? Jeden to zkusil a vidíme všichni jak to dopadlo.

5 0
možnosti
  • Počet článků 3317
  • Celková karma 26,16
  • Průměrná čtenost 1810x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz