Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Opět vedle...

Nemíchejte dohromady strojvedoucí a řidiče. Je to jiná liga. Strojvedoucí na českých kolejích potřebuje zkoušky od drážního úřadu .Tyto zkoušky se konají v češtině a i čeští strojvedoucí s nimi často mají problém.Navíc máme zákony , kde se nařizují další nutnosti , které musí člověk splnit , aby se stal strojvedoucím (vzdělání,praxe atd.) Takže strojvedoucí z Ukrajiny nedovezete.Myslím , že nikdo nemá problém s tím , že do Českých Budějovic přijde ukrajinský řidič autobusu , který dostane průměrnou mzdu ve výši 26000 Kč. Všichni se spíše obávají , že díky dovozu zaměstnanců z východu nebude průměrná mzda řidiče 26.000 , ale třeba 20.000 Kč.

2 0
možnosti

P21e32t13r 19L21a16n17g69e46r

21. 9. 2017 14:39

Autore, pasujete se tady na odborníka na dopravu, ale ustřelil jste řádně. Strašíte kolapsem, ke kterému nedojde, maximálně půjde o racionalizaci linek. A 26.000 hrubého není slušný příjem za tak namáhavou a zodpovědnou práci. Řešit to dovozem levné pracovní síly je nesmysl, který by se nám ve výsledku vymstil. A jinak každý dopravce je podnikatelským subjektem a je jeho zodpovědností výše mezd a ne státu, jak se vy domníváte.

A co se mi nelíbí, je ta nálepka v titulku. I když jistě účelová, pak můžete každého názorového oponenta onálepkovat - jenomže to je právě komunistická metoda pane Ziegler, tak dejte pozor, at se tem komoušům nepodobáte.

2 1
možnosti

Tak je třeba říci, kde ty peníze na platy vzít. Není to jen o penězích, lidé zkrátka nejsou.

0 1
možnosti

ano, stejné názory jako vy zastává podnikatelská loby už 20 let...a proto nikdy se v životní úrovni nepřiblížíme vyspělým západním zemím, furt budeme tvrdit, že to prostě nejde a budeme si tu "chudobu" sami pěstovat. Své polínko přiloží i centrální banka podhodnoceným kurzem měny a vesele přihlížíme, jak nás v životní úrovni dohání a co nevidět předhání Balkán

5 0
možnosti

Podle mne stávající systém způsobuje takový nárůst dopravy, že potom řidiči nejsou.

Platy podstatu nevyřeší. V každé prodejně mají 20 druhů chlebů, polovina tvrdá, a to všechno se musí dopravovat. S pivem to samé. Zboží se tahá po celé Evropě sem tam, volání po regionalizaci asi moc nezabírá. Jen perličku - v Praze koupíte obyčejnou cibuli ne ze Všetat ale Nového Zélandu či Argentiny. Kolem mne jezdí motoráky Praha - Hostivice - Rudná. Sedí tam tak 2 lidé.

Jen vozte Ukrajince, Praha už je střední ukrajinské město. Vždyť tam Porošenkovi už nezbydou žádní pracanti. Když nejde průmysl za pracovní silou, i Amazon musí být v Praze a chtěli v Počernicích další, tak nároky na dopravu musí být šílené.

4 0
možnosti

E-shopy a jejich raketový růst jsou dobrá věc, ale ...vozíme, vozíme, vozíme.

0 0
možnosti
Foto

Současný ekonomický systém funguje na základě tržních mechanismů. Proto čím více řidičů z chudých a rozvojových zemí bude řídit dopravní prostředky v Česku za symbolický plat, tím menší peníze budou také pobírat řidiči tuzemští a naopak. Tak tomu je přirozeně ve všech odvětvích ekonomiky. Proto příliv takovýchto nuzáků snižuje mzdy všem ostatním, a dělá z nich rovněž bezprizorní nuzáky, kteří si sice mohou během neplacených přesčasů broukat, že se mají nejlépe v historii, je jim to však platné jako mrtvému zimník. Aby tomu tak nebylo, je nutné zastropovat příval cizinců a postarat se tak o postupný růst mezd. Proto je třeba rozumné návrhy některých politických stran spíše uvítat, pokud jsou promyšléné, koncepční a řeší dlouhodobé problémy ekonomiky.

2 1
možnosti
Foto

Nechte toho strašení a Vámi oblíbeného hledání viníků. Vlaky a autobusy budou jezdit i nadále. Jen jejich managementy by měly pochopit, že pokud chci mít kvalitní lidi, musím je taky umět zaplatit. Proč nedopřát svému kvalitnímu člověku Oktávku když sám si jezdím v Maserati? Díval jste se na aktuální nabídky pozic které se někteří zaměstnavatelé i dnes v době nedostatku lidí snaží vážně nabízet? Tak se podívejte. Měsíční odměna 12 - 15 tisíc hrubého, švarcsystémy apod nejsou ani dnes vůbec žádnou výjimkou...

13 3
možnosti

Já ovšem píši o něčem jiném. Platy strojvedoucích jsou nadprůměrné, platy řidičů busů 26 000 a více Kč měsíčně také nejsou k zahození. Dopravní podniky však jsou většinou městskými společnostmi dotovanými městy, takže nějaké horentní zvýšení platů by pěkně pustilo žilou městským rozpočtům.

4 0
možnosti

Léta jsem strávil v DPO - dnes, prostým náhledem na web - Nejsou řidiči - náborový příspěvek 15 000 Kč - měsíční mzda 28 000 Kč + benefity, dále chybí - traťový dělníci, automechanici ,provozní elektrikáři ... Celá doprava byla postavena na přesčasové práci - v socialismu i přes 800 hod á rok - (nocležny na provoznách), , dnes po dohodě - 416 hod - bez 150 hod, viz ZP. Řidiči nebyli nikdy - to ještě dobová výhoda 2 leté VS, dnes nejsou a ani nebudou ! Tvrdá - šílená práce + množství dalších příležitostí + stále nějaké nové zóny ! Nový jev - je sranda pozhorovat, že linku osbluhují - R směna ing - předá vodidlo O - Dis. a N jede dr, (umazal si RSDr). Opravdu - vysokoškoláci - za volanty - běžný jev ! Kdo tvrdí, že situaci spraví zvýšení mezd - pravdu nemá, (jistěže potřebné - děje se, jinak přechod ke konkurenci). Lidi, prostě nejsou a nebudou ! Podnik nepadne - omezí se četnost linek ... :-)

4 0
možnosti

Spocital jste si pane odborniku kolik je he to na hodinu? Pak se o tom můžeme bavit.

5 0
možnosti

Na hodinu u strojvedoucích za běžnou pracovní dobu je to slušné. :-)

0 0
možnosti
Foto

Mezi průměrným platem 26 000 a čistým platem 30 000 je jistý rozdíl, který spočívá v tom, že jde o příjem po zdanění, tedy to, co přistane strojvůdci na účtu.

4 0
možnosti
  • Počet článků 3317
  • Celková karma 26,28
  • Průměrná čtenost 1810x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz