Děkujeme za pochopení.
P63e66t98r 47S95k40á20c16e51l
Kdyby jen tohle, ale našemu vynálezci nebyly v roce 1987 vytvořeny podmínky k zavedení výroby jeho psacího stroje - bezhlučný, mohlo se na něm psát ve 12. typech písma, kopíroval uložený text na požádání. Prostě malý počítač a přesto se nevyráběl kvůli neschopnosti tří ministerstev. Alespoň morálně by měli býti oni nezodpovědní odsouzeni před národem...
Z94d93e70n33ě27k 59Z77a14v72a48d48i77l
V roce 1987 už existovaly běžně bezhlučné PC 286, které toho uměly 1000 x víc, takže vymýšlet nový mechanický psací stroj, bylo krokem zpět.
J96o42s60e90f 90B78á13r69t29a
Preferovat ideologii před kvalitou se opět vrací, viz výstavba nového bloku v Dukovanech.
D20a64n 11R68o64z46s18í84v45a35l
Líp bych to nenapsal. Naprosto výstižné.
B76o81h23u83m48í30r 19Š52i45m39e62k
Ano! Kvůli ruské zvůli se musel přestavovat Nuselský most!
M78i53r95o49s65l34a48v 56M14a61c16e46k
Vcelku nesmylný blog - Gustáv Husák postavil opravdu kvalkitní a bytelné metro, jehož jedna stanice na trase A byla vyhlášena nejkrásnější stanicí na světě. Havlisté nepostavili nic srovnatelného, na žvanění je užije. Toto dílo zdědili zadarmo a jediné na co se zmohli bylo přejmenování stanic dle příní establishmentu. Je úplně jedno, jaké soupravy tam po omezenou dobu jezdily, zda dělaly z 0 na 100 za 8 vteřin nebo 8 minut - koho to dnes zajímá ? Ale na té trase dr.Husáka se jezdí dodnes
S31i83g38m68u64n61d 22L68a29n36d22a
Která stanice na Ačku byla vyhlášená nejkrásnější stanicí na světě?
Viděl jsem kdysi Staroměstskou v nějakém výběru hezkých stanic, ale jinak pražské metro v kráse zastávek za světem dost zaostává. Není to podstatné, hlavně že funguje (a dokonce se jezdí i v těch dírách vykutaných za Husáka, nebyly nahrazeny jinými dírami ), ale když už jste o té kráse začal...
L39e65o40n21a 15B28l98a21h69o37v40á
V roce 1987 jsem četla mimořádně zajímavý rozhovor Jiřího Janouška s vládním zmocněncem pro dostavbu Nuselského mostu Otakarem Ferfeckým. Dodnes si pamatuji, že rozhovor měl titulek: Zmocněncovo krédo.
Ferfecký tehdy vysvětlil, jaké problémy nastaly, když padlo rozhodnutí změnit původní typ vagonů metra za těžší, vyráběné v SSSR, což si mj. vyžádalo i zvýšení nosnosti Nuselského mostu.
Z73d69e44n90ě98k 20Š60i54n90d32l69a43u52e41r
Pro tohle nelehké tema bych čekal studium poněkud obsažnějších zdrojů než jednoho článku na internetu, vycházejícího z nepříliš povedeného televizního pořadu. Odborné literatury je přeci dnes již poměrně dost. Například Robert Mara a kol: Projekt R1 aneb vozidlo, které nedostalo šanci. Vydavatelství Pavel Malkus, Praha, 2008.
Prvotní příčiny uprednostnění ruských souprav metra byly tyto:
1. Zpoždění projektu R1. Vozidlo nemělo 2,5 roku před plánovaným spuštěním ostrého provozu metra vyřešeny zcela zásadní technické problémy (mj. příliš velkou šířku vozidla vůči profilu tunelové roury, požárně problematické materiály v konstrukci vozidla aj.) Odstranění těchto problémů, dokončení prototypového řízení a zkoušky ověřovací série vozidel žádaly celkem ještě asi 3 - 4 roky času a to bylo skutečně neúnosné.
2. Ruské vozy byly technicky na výrazně nižší úrovni než české jednotky R1, ale byly v praktickém provozu včetně dílenského zázemí (v Moskvě aj.) už důkladně ověřené a zaběhlé. Což byl pro pravidelný a bezpečný provoz metra nesmírně důležitý moment.
Politické pozadí jistě sehrálo významnou, ale nikoli rozhodující roli. Ostatně politické, ale i odborné spory mezi "českou" a "sovětskou" cestou provázely dějiny pražského metra už od samého počátku plánování a stavby podpovrchové tramvaje a později metra v šedesátých letech.
Samozřejmě nelze nijak snižovat poctivou a v daných podmínkách obdivuhodnou práci tatrováků, ani ing. Honzíka osobně.
J33a53n 80Z76i35e84g32l35e48r
To nepopírám pane Šindlauere, jenomže trasou C nekončil svět. R1 mohly jezdit na dalších trasách pražského metra a i jinde ve světě. Takže zastavení jejich vývoje mělo politický podtext, nebyl totiž zájem, aby konkurovaly sovětským soupravám.
B16o65h53u26m63í45r 61Š10i97m90e94k
Takoví byli komunističtí funkcionáři. Ale ti postkomunističtí papalášové nejsou o mnoho lepší. Václav Klaus zakázal stavět chobotnici na Letné!
T48o12m60á92š 57F12l19a36š44k43a
A ty soupravy měly taková mžouradla místo světlometů, že jsme je později museli předělávat a dávat tam automobilová světla.
T69o32m87á79š 80F74l28a44š43k51a
Nejen že nám to Sověeti vnutili. Oni nebyli ani schopni dodávat. A tak v počátcích provozu metra jezdily jen soupravy o 3 vagonech místo 5. A návaly obrovské.
- Počet článků 3318
- Celková karma 25,95
- Průměrná čtenost 1809x
Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz