Děkujeme za pochopení.
Z48d11e41n29ě40k 32K61l73o61b27o60u75č65n91í78k
Za totáče, kdy průměrný plat byl 2.600,-, řidič MHD bral 4.000,-, tedy výrazně víc. Ten poměr se nedá s dneškem srovnat. Přesto v Dopravním podniku Praha byl neustálý boj s podstavem, který se často řešil tlakem na přesčasy. Na ranní službu být na palce ve čtyři, znamenalo vstávat kolem třetí. Odpolední pak končily po půlnoci. Ještě tam byly dělený služby (šejdry, posílení dopr. špiček) cca od čtyřech do devíti a pak od třinácti do devatenácti. K tomu hodně rozcuchanýmu život. rytmu, ještě pracovní soboty neděle, ale i velká odpovědnost. Většinou za volantem seděli mladí tátové, co časem přišli na to, že prachy nejsou všechno a utekli. Tedy nic novýho pod sluncem.
J48a35n 74Z92i87e15g19l76e18r
Takže jsem měl pravdu, když jsem níže napsal, že nedostatek řidičů v MHD byl i za totáče.
J54o20s45e50f 30S50o57u67k52u50p
Je to důsledek dlouhodobé sociální politiky státu. Než aby se pracovalo tak se studují různé pseudoobory, takže máme študované nemakačenky . další je sociální siť, kdy se nevyplatí pracovat. Dokud nebude zavedena povinnost pracovat, nebo prokázat zdroj příjmů, pokoj nebude. Panečku to by byly úspory v rozpočtu.
P54a34v83e66l 35K64u86c51h85t15a
Ne každý se hodí na řidiče - proti minulosti globalizace, on line prodeje a rozvozy atd. Zřejmě jich máme více než před 30 roky a nelze stavy do nekonečna navyšovat ...
M13a18r22t51i33n 93Š10u89l36c
Nemám nic proti cizincům...nemám nic proti přirozené individuální pracovní imigraci ...
Ale pakliže by se nějaká společnost měla stát závislou na práci cizinců (kteří by představovali to "řešení"), pak je s danou společností něco zatraceně špatně..
Kde je problém? Příliš štědrý sociální systém umožňující lidem nepracovat? Neochota "domácích" vykonávat nedostatečně důstojné (obslužné a pomocné) práce? Falešná zaměstnanost v nafouknutém neziskovém sektoru? Neochota plodit děti?
Vítám výsledek voleb v tom, že alespoň teoreticky je to určitý posun doprava.
Jen se obávám, že i ta novodobá (euro)pravice je již příliš prodchnuta evropským socialismem, pseudokorekností a alibismem, kdy pod nejušlechtilejšími frázemi a neustálého ohánění se humanismem se sem budou dovážet v podstatě novodobí "otroci", aby zaopatřili odumírající společnost v profesích, které není daná společnost již schopna sama obstarávat. To by ovšem nebyla léčba příčin nýbrž jen záplatování následků.
Jsem rád, že byl eliminován vliv levicových stran a upozaděn vliv Pirátů. Bohužel bude upozaděno i odvolávání se na NORMÁLNÍ SVĚT Trikolory (jakkoli to ještě nebyla hotová a vyprofilovaná strana, tak už jen tento jejich slogan v tom dnešním světě by zasloužil být více na očích a v povědomí).
R61o50m31a34n 32K10o69z31e29l
Od pravice změny nečekejte, ke kapitalismu patří malá míra nezaměstnanosti. Nedávno jsem našel noviny z roku 1997, tedy z období pravicové vlády a v nich článek o tom, jak firmy nemůžou sehnat lidi.
Setkal jsem se s tím, že firmy dávají cizincům přednost, někde jich je plno a domácí je odmítnut. V blízkém zemědělském družstvu pracuje Ukrajinec a je ochotný dělat 14 a 16 hodin denně, včetně víkendů.
Š70t26ě68p74á48n 21B30i30c21e98r54a
Všude, kde se vyžaduje manuální práce, tak chybí pracovníci. Úřady, často zbytečné, takové starosti nemají. Sem jsme to dopracovali za třicet let nové doby a pod taktovkou EU. Zato plníme z Bruselu nadiktované kvóty maturantů a vysokoškolsky vzdělaných.
J19a41n 55Z74i81e96g71l47e91r
Svádět nedostatek řidičů na EU je hodně mimo. To je naše neschopnost a žádné nadiktované kvóty maturantů a vysokoškoláků z Bruselu nejsou. Mimochodem velký nedostatek některých profesí, například posunovačů u dráhy, byl i za komunistů. Kdo za to mohl tenkrát? Moskva.
P57a43v61e40l 63K16u98c11h21t25a
V Praze se jezdí od 65 zadarmo včetně trojkových autobusů (Poděbrady, Mělník, Kutná Hora apod.) Každé řešení má své plusy a mínusy ale jako super senior bych chápal abychom i my platili např. 2000 kč ročně.
Podle mne je pražská doprava příliš hustá i co do četnosti spojů. Osobně jsem neuměl pochopit, že taková aglomerace Dublin má přes milion obyvatel a jsou tam 2 linky tramvaje (teď už možná 3) a autobusy. Žádné metro.
- Počet článků 3320
- Celková karma 25,81
- Průměrná čtenost 1808x
Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz