Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

To ovšem takový Dopravní podnik města Brna /DPmB/ organizačně spadající pod laskavou péči hlavní manažerky (primátorky) města Brna - Markétu Vaňkovou /ODS/ na celou věc nahlíží jinak a sází na tramvaje /podle místního hantecu na šaliny/. Úsek tratě dlouhý 800 metrů chce postavit za 800 milionů - což je metr za milion. V Brně zkrátka nejsou žádní troškaři a jen co se paní primátorka dá podruhé do práce, všichni v Brně poznají "zač je tam toho loket". ;-)

0 0
možnosti
ZH

V Pardubicích máme trolejbusy od roku 1952 a já neznám nikoho, kdo by je nemel radši než autobusy.

4 0
možnosti
HH

Ano, ano, ano. Ta Ruská ropa a plyn musí zmizet. Vzhůru do elektriky!

Vy jste Zieglen neskutečný. Už jste se přihlásili díval za skříň, jestli tam není Putin?

0 6
možnosti

Tak vy ho nejspíš máte v obýváku na zdi v životní velikosti.:-P

1 0
možnosti
DR

Sází? No nevím. Netvrdilo se ještě nedávno, že jsou zastaralé?

0 1
možnosti
Foto

To se tvrdilo za socíku, proto třeba z Prahy zmizely.

0 0
možnosti
Foto

J92i10ř74í 47K33i15n38d34l

18. 10. 2022 15:42

V Teplicích jezdí trolejbusy už 70 let .Konkrétně 1. května 1952

Teplice v posledních letech investují především do nákupu hybridních vozů, které dokáží zajíždět i do míst, kam nevedou troleje. Pracuje se také na rozšiřování linek. Do roku 2023 by měla být MHD v Teplicích kompletně bezemisní.

4 0
možnosti
PZ

a krásně hrajou při jízdě

2 0
možnosti
MB

Trolejbus určitě budoucnost má - z praxe. Pravda, nečadí - Hlavně nebádejme, jak se mu vyrobila elektřina? Klasika nadšení z ochrany ŽP. Jde o Závislou trakci. Plno historek. Zejména, kdy je za volantem řidič, který včera řídil bus. Má tendenci předjíždět, hledá si i kratší trasy do gara. Bez parciality ... :-)

Vše náročnější - Kde o Drážní vozidlo! Všude šťárá Drážní inspekce. Pak i zvýšené nároky na Zdravotní prohlídku řidiče, (nepochopil jsem dodnes). Hybridní vozidlo. Nepochybný pokrok, jede na AKU > Nabíjí se na konečné, pod special lampou. Tech. možnosti jsou obrovské. Podobně uvažuje Praha. Do pouličních lamp vbudovat nabíjení AKU aut. Ideální? Vedení vkládat přímo do vozovky. Pořád ovšem, je to proud! Kde jej brát? Co takhle táta Vodík? ...

Pokrok určitě je, nicméně drahé. Obsluhy třeba proškolovat - na dílně zmateni. Řidič, klasický chaos. Během jízdy na něj stále cosi svítí a mrká. Doba výměny starých pojistek prostě zmizela. Po nadzvednutí deklu? Záhada, cosi jako další blok jaderné elektrárny s jejími rozvody! Plno barevných drátků ... :-)

4 0
možnosti
Foto

Na tátu vodíka to zkoušeli v Neratovicích. viz:

http://www.nebakov.cz/texty/pe07_2017.pdf str. 2

Já ještě jezdil trolejbusy na Strahov. Dávno tomu. Bylo pak zajímavé porovnat, jak lehce ten kopec vyběhl trolejbus a jak tam funěl autobus v oblacích puchu.

Jinak - jestlipak jste se odvážil vlézt do nějakého nového auta? Displeje, světýlka, hejno páček, pořád něco pípá a bzučí. A opravit? Cha!

A pod kapotu jste jukl?

Žádný strach, z těch původních řidičů trolejbusů už nikdo nejezdí, spíš nežije. Akorát jedna řidička, Makropulos s jmenuje. ;-D

3 0
možnosti
LK

L38u31b22o68š 55K59r87i55m42l

18. 10. 2022 14:45

Ano, opět se začalo lobovat mezi odborníky za trolejbusy, resp. parciální trolejbusy. Krásnou ukázkou výsledku práce těchto "odborníků" je Vámi zmiňovaná trasa Palmovka - Letňany, protože dle jejich návrhu měl na dobíjení akumulátorů trolejový úsek v Prosecké ulici. Tento úsek se teď protáhl na celou ulici Prosecká a na obou obratištích se dobudovaly nabíjecí stanice. Ačkoli se mi trolejbusy líbí a považuji je za kvalitní prvek městské dopravy, tak si myslím, že by bylo vhodné budovat klasické trolejbusové tratě a v případě výluky jet na baterie objízdnou trasou. Otázkou je téže cen a spolehlivost hybridních vozidel.

0 0
možnosti
Foto

J53i58ř98í 15K27i81n33d60l

18. 10. 2022 14:04

v případě zapnuté klimatizace či topení se zásadně zvyšuje spotřeba elektřiny, takže se trolejbus blíží průměrné spotřebě tramvaje a převyšuje průměrnou spotřebu jednoho vozu metra. Bez zapnutého topení a klimatizace spotřebuje průměrně 1,3 kilowatthodiny (kWh) na ujetí jednoho vozokilometru. Se zapnutou klimatizací spotřeba stoupá až na 1,8 kWh a topící elektrobus pozře až 2,4 kWh. Nevím, zda je to něco ekologického.

0 0
možnosti
LJ

V Ostravě máme i trolejbusy na baterky. Ty mohou stáhnout biče a jet určitý úsek bez trolejí a pak zase najedou pod troleje a automaticky se zvednou biče a trefí se na troleje.

2 0
možnosti
JZ

J15a34n 17Z25i54e30g47l72e69r

18. 10. 2022 13:58

Ano, jedná se o tzv. parciální trolejbusy, píši o nich.

1 0
možnosti
LH

Trolejbusy jsou závisle na energii... ta fakt levná není a ještě se musí vybudovat troleje a stejně zůstanou stát v zácpě....

1 0
možnosti
JZ

J87a20n 52Z93i78e87g76l37e22r

18. 10. 2022 13:38

To mohou zůstat stát i autobusy a tramvaje. Názor dopravních odborníků, kteří je doporučují, respektuji.

1 0
možnosti
  • Počet článků 3316
  • Celková karma 26,53
  • Průměrná čtenost 1810x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz