Děkujeme za pochopení.
P27e45t55r 56Š44i74n14d23e51l24á79ř
To ovšem takový Dopravní podnik města Brna /DPmB/ organizačně spadající pod laskavou péči hlavní manažerky (primátorky) města Brna - Markétu Vaňkovou /ODS/ na celou věc nahlíží jinak a sází na tramvaje /podle místního hantecu na šaliny/. Úsek tratě dlouhý 800 metrů chce postavit za 800 milionů - což je metr za milion. V Brně zkrátka nejsou žádní troškaři a jen co se paní primátorka dá podruhé do práce, všichni v Brně poznají "zač je tam toho loket".
Z49b77y66n98ě97k 37H70l86á22s36n72ý
V Pardubicích máme trolejbusy od roku 1952 a já neznám nikoho, kdo by je nemel radši než autobusy.
H66e73ř87m59a82n 85H69a32s84í13k
Ano, ano, ano. Ta Ruská ropa a plyn musí zmizet. Vzhůru do elektriky!
Vy jste Zieglen neskutečný. Už jste se přihlásili díval za skříň, jestli tam není Putin?
M13i28l75a92n 98Š45ť14a66s93t31n41ý
Tak vy ho nejspíš máte v obýváku na zdi v životní velikosti.
D14a70n 60R45o56z28s73í87v91a85l
Sází? No nevím. Netvrdilo se ještě nedávno, že jsou zastaralé?
P78a57v15e51l 44D81v38o68ř46á67k
To se tvrdilo za socíku, proto třeba z Prahy zmizely.
J92i10ř74í 47K33i15n38d34l
V Teplicích jezdí trolejbusy už 70 let .Konkrétně 1. května 1952
Teplice v posledních letech investují především do nákupu hybridních vozů, které dokáží zajíždět i do míst, kam nevedou troleje. Pracuje se také na rozšiřování linek. Do roku 2023 by měla být MHD v Teplicích kompletně bezemisní.
M56i26r48o27s86l56a10v 31B37u35č84e72k
Trolejbus určitě budoucnost má - z praxe. Pravda, nečadí - Hlavně nebádejme, jak se mu vyrobila elektřina? Klasika nadšení z ochrany ŽP. Jde o Závislou trakci. Plno historek. Zejména, kdy je za volantem řidič, který včera řídil bus. Má tendenci předjíždět, hledá si i kratší trasy do gara. Bez parciality ...
Vše náročnější - Kde o Drážní vozidlo! Všude šťárá Drážní inspekce. Pak i zvýšené nároky na Zdravotní prohlídku řidiče, (nepochopil jsem dodnes). Hybridní vozidlo. Nepochybný pokrok, jede na AKU > Nabíjí se na konečné, pod special lampou. Tech. možnosti jsou obrovské. Podobně uvažuje Praha. Do pouličních lamp vbudovat nabíjení AKU aut. Ideální? Vedení vkládat přímo do vozovky. Pořád ovšem, je to proud! Kde jej brát? Co takhle táta Vodík? ...
Pokrok určitě je, nicméně drahé. Obsluhy třeba proškolovat - na dílně zmateni. Řidič, klasický chaos. Během jízdy na něj stále cosi svítí a mrká. Doba výměny starých pojistek prostě zmizela. Po nadzvednutí deklu? Záhada, cosi jako další blok jaderné elektrárny s jejími rozvody! Plno barevných drátků ...
P14a95v22e21l 51D88v48o15ř46á54k
Na tátu vodíka to zkoušeli v Neratovicích. viz:
http://www.nebakov.cz/texty/pe07_2017.pdf str. 2
Já ještě jezdil trolejbusy na Strahov. Dávno tomu. Bylo pak zajímavé porovnat, jak lehce ten kopec vyběhl trolejbus a jak tam funěl autobus v oblacích puchu.
Jinak - jestlipak jste se odvážil vlézt do nějakého nového auta? Displeje, světýlka, hejno páček, pořád něco pípá a bzučí. A opravit? Cha!
A pod kapotu jste jukl?
Žádný strach, z těch původních řidičů trolejbusů už nikdo nejezdí, spíš nežije. Akorát jedna řidička, Makropulos s jmenuje.
L38u31b22o68š 55K59r87i55m42l
Ano, opět se začalo lobovat mezi odborníky za trolejbusy, resp. parciální trolejbusy. Krásnou ukázkou výsledku práce těchto "odborníků" je Vámi zmiňovaná trasa Palmovka - Letňany, protože dle jejich návrhu měl na dobíjení akumulátorů trolejový úsek v Prosecké ulici. Tento úsek se teď protáhl na celou ulici Prosecká a na obou obratištích se dobudovaly nabíjecí stanice. Ačkoli se mi trolejbusy líbí a považuji je za kvalitní prvek městské dopravy, tak si myslím, že by bylo vhodné budovat klasické trolejbusové tratě a v případě výluky jet na baterie objízdnou trasou. Otázkou je téže cen a spolehlivost hybridních vozidel.
J53i58ř98í 15K27i81n33d60l
v případě zapnuté klimatizace či topení se zásadně zvyšuje spotřeba elektřiny, takže se trolejbus blíží průměrné spotřebě tramvaje a převyšuje průměrnou spotřebu jednoho vozu metra. Bez zapnutého topení a klimatizace spotřebuje průměrně 1,3 kilowatthodiny (kWh) na ujetí jednoho vozokilometru. Se zapnutou klimatizací spotřeba stoupá až na 1,8 kWh a topící elektrobus pozře až 2,4 kWh. Nevím, zda je to něco ekologického.
L94a73d86i54s71l49a78v 52J26í19l60e47k
V Ostravě máme i trolejbusy na baterky. Ty mohou stáhnout biče a jet určitý úsek bez trolejí a pak zase najedou pod troleje a automaticky se zvednou biče a trefí se na troleje.
J15a34n 17Z25i54e30g47l72e69r
Ano, jedná se o tzv. parciální trolejbusy, píši o nich.
L89i63b50o59r 84H28l83a68d44i85k
Trolejbusy jsou závisle na energii... ta fakt levná není a ještě se musí vybudovat troleje a stejně zůstanou stát v zácpě....
J87a20n 52Z93i78e87g76l37e22r
To mohou zůstat stát i autobusy a tramvaje. Názor dopravních odborníků, kteří je doporučují, respektuji.
- Počet článků 3316
- Celková karma 26,53
- Průměrná čtenost 1810x
Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz