JV

Jarek Nohavica je pravděpodobně jedním z nejlepších hudebníků mezi estébáckými udavači.

Foto

No to je mi srovnání. A co třeba Zlatá bula sicilská a Zlatý slavík?

Foto

A Libušiny dívky, Vlasta se Šárkou, byly nepochybně první propagátorky Me Too v naší kotlince...

Foto

Karma. Je to velmi dobré připomenutí, že máme skutečné, historií prověřené velikány, na něž můžeme být právem hrdí. A kteří také potvrzují, kam, do jakého duchovního, vzdělanostního a hodnotového světa pevně náležíme.

Jaromír Nohavica mě kdysi dávno, kolem poloviny osmdesátých let okouzlil jako písničkář, je v tomto směru mimořádně nadaný a opravdu nelze zapomenout ani jeho textařské a literární vlohy. Viz krásný text "Lásko, voníš deštěm", který napsal pro Marii Rottrovou (byť je to k převzaté písni, ale to je zase jiná historie). Anebo virtuózní překlad libreta opery Cosi fan tutte. To všechno jsou věci, pro která si Nohavici vážím. A také mu přeji ocenění, jichž se mu dostalo. Jiné, bohužel smutné stránky jeho chování a postojů se mi nelíbí a nemohu s nimi souhlasit. V žádném případě však nemohu být soudcem. Nemohu nevzpomenout například na tragickou postavu básníka Karla Sabiny. Je mi to spíše líto, než abych si troufal soudit. Politika i její všelijaká špína pomine, zůstane to, co bylo dobré a lidské.

Foto

J67a28n 37Š78i51k

1. 3. 2024 19:18

S Nohavicou to mám stejně, pane Trizuljaku. Prostě a jednoduše mě zklamal. Taky ho nebudu soudit,nejsem v jeho kůži. Ale na jeho koncert už nepůjdu a poslouchat nebudu. Hezký den

Foto

Pan Ziegler se nám snaží naznačit buďto, ze Karel IV. byl zpěvák, nebo že Nohavica je český král.

Foto

Zase Karel IV. za Jarkem Nohavicí zaostává v počtu udávacích schůzek u Státní bezpečnosti.

Foto

Tak to nevíte, jaké vztahy měl s vatikánskými zvědy, ale císaře ctil a v Římě byl několikrát. :)

Že připomínáte ty schůzky - Houdova Naše malá válka dost věcí objasňuje. Doporučuji studovat, pokud se chcete vyjadřovat k tématu.

KK

Ten odkazovanej článek napsal J. X. Doležal. Píše tam o nějakém Jaroslavu Nohavicovi. Tak teď nevím, Doležal je zhulenej, nebo neví, jak se Jarek jmenuje. Možná se jedná o jiného Nohavicu. Nebo to je dezinformace? Kdo ví?

JZ

Stačí se podívat ba FB paní senátorky. Tam to je. To není žádná dezinformace.

Foto

To je pěkné, že dostal pan Básník 2011 v San Remu tu písničkářskou cenu. Měla jsem to zasuté, má to i někde na stránkách. Určitě si ji zaslouží. Děkuji, že to připomínáte. Pěkný den.

JZ

Nemáte zač. To já rád. Ale získání císařského titulu Karlem IV. přece jen hodnotím výš. Pěkný večer.

  • Počet článků 3317
  • Celková karma 26,36
  • Průměrná čtenost 1810x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz