MS

Připomenu píseň Plastiků 100 bodů, cituji začátek:

Bojej se starejch pro jejich paměť

bojej se mladejch pro jejich nevinnost

bojej se dokonce školáků

bojej se mrtvých a jejich pohřbů

bojej se hrobů a květin který na ně lidi kladou

https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/plastic-people-of-the-universe-the/bodu-409642

Foto

U nás se za socíku zavíralo. V Rusku se vraždí. A jsou u nás dementi, kteří k té zemi vzhlíží s obdivem. Za článek karma.

Foto

Dík za článek. Je to přesné: "Režimy, které se bojí mrtvých, jsou zavrženíhodné, zbabělé a k politování."

To běsnění je výrazem slabosti a strachu. Podobné režimy dříve nebo později padnou.

Vzpomněl jsem si na atmosféru u nás, jak se například režim potichu až s odstupem nějakého času mstil viditelnějším aktérům pietních obřadů kolem pohřbu Jana Palacha. Ze střední školy, kde jsem studoval, byl koncem školního roku 1968/69 vyhozen ředitel, který odmítl potrestat žáka za aktivní účast a veřejné proslovy ve dnech Palachova pohřbu. Nově dosazený ředitel pak onoho studenta už nešetřil a vyrazil ho.

I později komunistický režim reagoval zuřivě na palachovské vzpomínky. Bezprecedentní brutalita pak vyvrcholila v lednu 1989. Viz řádění tzv. Pohotovostního pluku VB. Nepomohlo to: téhož roku se totalitní moc zhroutila.

MV

Dostaví se sem někdo rozporovat, nebo negovat?

Asi ne, což je dobře.

Putin má strach z prohnilého západu i mrtvých občanů federace.

JN

J17o19s61e18f 88N20i41k34l

5. 3. 2024 13:39

Není co rozporovat, vše je naprosto jasné...

JK

Mám radost, že se tam našly tisíce statečných Rusů, kteří si od putina nenechali nasadit do hlavy lži.

PB

Davy v Rusku skandovaly "ne válce".

A naši chcimíři teď z toho mají v květáku ruský lunapark.

Jana Palacha se také báli roky po jeho smrti! A měli proč!

Foto

Vzkaz Julie Navalné:

"Děkuji ti za 26 let naprostého štěstí, Aljošo. I v těch třech posledních letech. Za tvou lásku, za to, že jsi mě vždy podporoval, za to, že jsi mě dokázal rozesmát i z vězení, za to, že jsi na mě vždycky myslel.

Nevím, jak mám bez tebe žít, ale pokusím se, abys ze mě měl radost i tam nahoře a byl na mě pyšný. Nevím, jak to všechno zvládnu, ale budu se snažit.

Jednoho dne se zase potkáme. Chci ti toho spoustu povědět. Nahrála jsem ti spoustu písní, hloupých i veselých a abych byla upřímná, nekteré jsou fakt hrozné, ale jsou o nás a na každý pád budu moc ráda, když si je poslechneš. A chci se dívat, jak je posloucháš, směješ se a potom mě obejmeš.

Vždycky tě budu milovat. Odpočívej v pokoji."

MP

Já se o to nezajímám. Ale jelikož bydlím nedaleko ruského velvyslanectví a podle svíček, obrázků, věnců atd., jsem nybyl dojmu, že se mu dělá svatozář (což je pro mě vždycky podezřelé), vyhledal jsem si nějaké informace. Je jisté, že byl Putinův odpůrce a byl mu nebezpečný, ale co se týče nacionalismu a podpory ruské rozpínavosti si s ním, zdá se, příliš nezadal. Jasně, jsou to všechno jen názory (Zadal jsem si do googlu "Navalny controversy").

Foto

V roce 2019 jsme se v Moskvě náhodou připletli do demonstace, aneb být na špatném místě ve špatnou dobu. Jedním z opatření bylo vypnutí sociálních sítí, patrně aby se nemohli demonstranti domlouvat. Ve vedlejších ulicích postávaly autobusy zasahujících a k zásahu připravených orgánů. Systém opatření mají patrně propracovaný...a to se jednalo jen o pár mladých lidí, takže se o nic zásadního nejednalo..a přesto se k potlačení konaly div né manévry. Co se dělo teď si při tom srovnání neumím ani představit.

  • Počet článků 3317
  • Celková karma 26,33
  • Průměrná čtenost 1810x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz