Foto

Miloš Forman, byl jasnej formát, o tom žádná, ale přesto si dovolím vypíchnout Vojtěcha Jasného, který jasně popsal nebo spíš nafilmoval způsob vlády komunistů, jeho film Všichni dobří rodáci je toho kobinetním důkazem. Proto mě komunisté nijak netáhnou, včetně těch, co náhle prozřeli.

Já rozlišuji překabátěné komunisty, kteří uvázli v komunistické éře, a bývalé komunisty, kteří si dnes váží přirozených, svobodných, pravicových vztahů!

Foto

Škoda, že jste opomenul Hair (1979!).Tam totiž M.F. uplatnil, bytˇprostřednictvím jeho známého, fakt, že měl již US občanství. A teprve díky tomu mu v onom filmu umožnila i US armáda natáčení některých scén. Jinak je úsměvné dožadování se džungle u nás, tedy v prostředí ne nepodobnému tomu, v němž dokola běhají mnozí jenom jak veverky v bubnu, jiní sice souhlasí s džunglí, ale se snaží ji jaksi redukovat, či jí oplotit

KT

S tímto moc úspěchu nesklidíte. Měla jsem to štěstí, že i za totality byl pro někoho obojek volnější a řetěz trochu delší. Pro umělecké směry byla možná volná noha. Stejně to ale byl děs, každá čárka musela být schválena komisí.

Po převratu jsem na své nepodařené podnikání dosti doplatila. Začala jsem znovu v hlubokém mínusu a zase se vydrápala vzhůru. Neměnila bych ale ani na okamžik. I dnes pociťuji omezení větší, než je zdrávo.

Foto

S tím omezením se však dá dnes bojovat. Ale dá to fušku. Za dřívějška to nešlo.

OD

O79t95a 77D21v93o43r90a77k

6. 3. 2024 13:55

Moc pěkný článek, pro mě Forman patří mezi absolutní světovou špičku filmových režisérů.

Foto

Já jen dodám, že krom "Přeletu" mám jako druhý Formanův film nejradši Vlasy. Viděla jsem ho už tolikrát a stejně mě v závěru vždycky mrazí v zádech, jako bych to viděla poprvé.

Foto

Vlasy sa páčia aj mne. Obdivovala som aj herca V. Pucholta, ale odišiel do Anglie, kde sa stal sa lekárom detským. Človek mnoha talentov.

VR

Možná budu trochu "divnej", ale nejvíc mne oslovily jeho první filmy natočené ještě v Československu. Je krásné a záslužné, že se prosadil jako český režisér i v zahraniční. Jen jsem nepochopil proč se oženil s odloženou milenkou zlatého slavíka, který své milenky spíš obdarovával tu vilkou tu auťákem a pod. Ale budiž, každý se svého štěstí strůjce.

OF

Džungle ? U nás stále platí :"Všechna zvířata jsou si rovna, ale některá jsou si rovnější."

Dík za moudré myšlenky a informace!

Bohužel, polistopadová transformace odevzdaná do rukou překabátěných postkomunistů nás vedla do područí státu, závislosti na státu a k nesoběstačnosti! Občanům tak dá dost práce postavit se na vlastní nohy! Ti nesamostatní závisláci pak snadno věří lhářům a podvodníkům!

Dík za příklad, jak člověk může zůstat svobodným člověkem.

Foto

Miloš Forman je spíš důkazem toho, že šikovný člověk se uplatní v džungli i v ZOO.

Kapitalismus je opravdu podobný džungli, jen si nejsem jist, zda je pan Ziegler ochotný uznávat i ty nejsilnější české dravce, tedy největší české kapitalisty.

Ale i kapitalismus má svá pravidla! Ten Klausův kapitalismus je poněkud džunglí bez pravidel!

  • Počet článků 3317
  • Celková karma 26,36
  • Průměrná čtenost 1810x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz