Zajímavé. Nakonec se ty dělnické dcerky měly lépe, protože věno řešit nemusely a pokud byly trochu k světu, ženicha vždycky našly.

MP

Velmi zajímavý článek. Vůbec jsem o tom neměl tušení, ačkoliv jeho otce, F. L. Čelakovského mám rád - začal jsem se o něj zajímat v souvislosti se symfonickou básní "Toman a lesní panna" skvělého (dnes trochu opomíjeného) skladatele Vítězslava Nováka.

JZ

Od toho vymyslela katolická církev ženské kláštery, aby se tam dávaly ty dcerky pro které nebylo na věno, žebříky, aby se mělo jak lézt přes zdi těch klášterů, a velké truhly, aby se měli nezvaní návštěvníci kam schovat, když za "řádovou sestrou" přijde nadřízená na kontrolu

nějací horlivější katolíci si pravidelně stěžovali, že to nejsou kláštery ale bordely, a pak tam jezdily revize a vyhrožovaly tak dlouho, až si taky škrtly

  • Počet článků 3317
  • Celková karma 26,36
  • Průměrná čtenost 1810x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz