Jeho hlavní provinění spočívalo v tom, že byl úspěšný a bohatý.

Foto

Jsou témata, kdy s Vámi souhlasím, což je umocněno i tím, že Vlasta Burian, nikoliv byl, ale je můj nejoblíbenější herec.

MP

Hezky napsáno. Rád chodím kolem Burianovy dejvické vily, nedaleko Arcibiskupského semináře a vždy tam na něj zavzpomínám. Kolik radosti rozdal a jak smutně skončil. A bohužel nebyl sám. Ještě hůř dopadl např. režisér Jan Sviták - toho rozvášněný dav vyvlekl jen ve spodním prádle, hnal ho ulicí a nakonec ho zastřelil rudoarmějec. Zřejmě (ono se to už dnes těžko dokáže) za tím také byla snaha skutečných kolaborantů, zastřít své vlastní činy. Opravdu, závist a nenávist nepatří do emocionálního arzenálů slušného člověka.

Foto

Děkuji Vám za skvělý blog! Vlasta Burian je člověk, který rozdává lidem radost i v jednadvacátém století. Proč zrovna jeho musel na závěr života potkat tak šílený osud? Vždycky mě mrazí z pomyšlení, jak snadné je zničit úspěšného člověka.

Foto

Slušelo by se zmínit, jakou roli v tom hrál Jaroslav Marvan.

J92a10k61u52b 75Š57o26l93c

10. 4. 2024 10:19

Aktivní asi žádnou, sám byl rád, že může hrát a nikdo se moc nerýpá v jeho chování za války. Nakonec, všichni chtěli hlavně hrát.

JK

Napsal jste to dobře: byli i jiní /a skuteční kolaboranti/, ale Vlasta Burian prostě byl vidět...

  • Počet článků 3318
  • Celková karma 25,98
  • Průměrná čtenost 1809x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz