Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Vzpomněl jsem si na jednu "úžasnou" konspirační teorii, která se hodí k článku. Nedávno mě docela překvapila moje známá, které si jinak velmi vážím, když mi oznámila, že 2. světovou válku vyprovokovali a začali USA. 

Jako důvod uvedla nutnost zajištění výroby a prodeje pro jejich průmysl a že zneužili situace němců, kteří zažívali hospodářskou krizi a neměli na chleba. Nejprve následovalo mé upozornění, že tuto situaci němci zažívali po první světové. Pak jsem se zeptal, jestli si opravdu myslí, že fingovaný polský útok provedený ve skutečnosti německými vojáky provedli vlastně američané v přestrojení. Její reakce... že prý kdoví, jak to vlastně bylo :D

5 0
možnosti
MP

Ano, Američané mají podíl na zachraně nejen Ruska před nacistickým Německem. Konali tak ze sympatií k bolševickému Rusku? Pochybuji. Kdyby totiž Hitler ovládl Rusko, bylo by Německo silnější. Navíc boj proti Rusku vázal obrovské síly wehrmachtu. Kdyby nebylo východní fronty, udeřilo by Německo důrazněji jinam. Amerika dodala zbraně a další materiál, Rusko dodalo lidské síly, ale ty nejdou vyčíslit ani zaplatit. Nechci zlehčovat zásluhy USA, ale nezdá se Vám Váš článek nějak jednostranný a vpředvečer oslav Dne vítězství silně jednostranný, až účelový? A Rusko, má vůbec podle Vás nějaký podíl na porážce nacismu?

11 5
možnosti
RK

Podle Zieglera? Žádný, případně pouze okrajový. Někdy to dokonce vypadá, že by mu až tak nevadilo, kdyby Němci vyhráli.

1 2
možnosti
MK

Je zvláštní, jak často jsou lidé ochotní tuto pomoc bagatelizovat. Přitom je na tom krásně vidět, že aby se onen slavný pokrokový komunistický režim vůbec udržel, tak potřeboval nutně pomoc od toho prohnilého kapitalistického systému :) Jinak by opravdu těžko odolal nacistickému náporu a to i přes hrubé nacistické chyby.

Krásná připomínka, díky :-)

9 1
možnosti
RS

Odolal by sice těžko, ale pravděpodobně by odolal.

3 0
možnosti
  • Počet článků 3326
  • Celková karma 25,14
  • Průměrná čtenost 1805x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz