Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LC

Jo, tohle vládní nařízení mně taky hlava nebere. Ovšem moc nechápu, proč ti řidiči autobusů jsou tak pasivní, proč dávno nestávkovali. Jsou jednou z profesních skupin, u kterých se vstup do stávky projeví už za hodinu.

5 0
možnosti
VH

To populizmem nezavání. To je výhradně populizmus. Populizmus člověka, kterému se rosí jeho vysoké čelo při pomyšlení, že by nebyl premiérem (a následně ani předsedou strany). Populizmem dlouhodobě nezodpovědného člověka, kterého devastující dopady nezajímají. Je jedno, že přikazovat mzdy zřejmě není v souladu se zákonem, je jedno, že možná mnoho firem zdevastuje. Hlavně že mu budou fandit odbory a tisíce řidičů s mnoha rodinnými příslušníky.

Vždy se takto chová celou dobu své vlády, stupňovaně pak po prohraných komunálních volbách (minimální mzda, zvyšování důchodů, drastické snížení spoluúčasti pacientů na úhradě léků, opakované zvýšení platu státních zaměstnanců, úlitba propouštěným horníkům, ...)

4 0
možnosti
Foto

Pokud stát nemá co nařizovat platy soukromým firmám, pak ovšem by se neměl rovněž vměšovat do stávek za vyšší mzdy, tak jako to učinil Ronald Reagan.

0 3
možnosti
VH

Pan Regan se vmísil do nezákonné stávky. Do stávky. Náhodou stávka měla požadavky mzdové. Ale nic nenařizoval - ani snížení, ani ponechání, ani zvýšení mezd.

Pochopíte ten rozdíl? A chcete ho vůbec pochopit?

3 0
možnosti
PK

Pan bloger, stoupenec liberální teorie, to možná myslí upřímně. Život je však mnohem složitější. Nečinnost by v tomto případě mohla vést k "rozsypání" veřejné dopravy s katastrofálními následky včetně bezpečností. Jsou obory méně důležité a naopak "strategické" a tam bych veřejnou dopravu stejně jako zdravotnictví zařazoval. Možná vláda mohla řešit situaci i jinak, nenechat to vyhnít, ale sám trh to nevyřeší. Navíc v situaci, kdy začaly více růst platy všude okolo (i "státní").

6 1
možnosti
VH

Správně. Veřejná doprava měla zůstat státní. Rádi bychom se kodrcali starými autobusy, vlaky z roku zwei (dnes možná "two), špinavými, s otravnými průvodčími. To je totiž důsledek.

Jinými slovy: veřejná doprava je obor jako každý jiný. Kraje dopravu vysoutěžily. Za nevyřčené podmínky, že zvítězivší podnikatelé budou provozovat, jak umí. Pokud by kraje v soutěžních podmínkách mj. uvedli i sociální podmínky, mohly by jejich plnění vyžadovat. A samozřejmě také zaplatit, protože by se tyto podmínky zahrnuly do svých kalkulací.

Platy rostou leckde, ale zdaleka ne všude. To se vám jen zdá. A mimochodem - to navýšení "státních" jde z Vaší kapsy. Že to nechcete vědět je Váš problém.

3 0
možnosti
Foto

Pakliže si řiiči autobusů vyšší platy zaslouží, jak píšete, proč hledáty všude důvody, aby se tak nestalo ? Peníze lze tisknout nekryté, ČNB tak činí prakticky neustále.

1 2
možnosti
VH

Tak proč je pan Sobotka zaměstnavatelům nerozdá?

Peníze lze samozřejmě tisknout i nekryté. Zákonitě přijde pádivá inflace. Proč myslíte, že Singer odkládal uvolnění kurzu až na dobu, kdy u toho nebude?

1 0
možnosti
VV

Tady bych si nebyl jisty, zda vlada ma, nebo nema co do toho mluvit. Stat je jaksi spolupachatelem te dopravy.

A je jasne ze dopravce bude vzdy fnukat, ze nema na to, aby ridicum pridal. Asi by bylo nejrozumnejsi, kdyby ti podhodnoceni ridici odesli jinam a pan majitel musel usednout sam a soucasne za nekolik volantu.

3 1
možnosti
VH

Jsem pro!!! A teď ještě přemýšlejte, proč to neudělají.

0 0
možnosti
Foto

Základní otázkou je, pane Zieglere, a vůbec si nedělám legraci je toto:

Zákonem je stanovena obecná minimální mzda. Kdyby ten člověk dělal pasáčka pár ovcí, celý den se válel na louce, mohl si číst, psát blogy, opalovat se, potěšit se s kolegyní atd, atd. stejně dostane minimální mzdu.

Proč by tedy vláda nemohla, svým nařízením, stanovit minimální mzdu řřidičů autobusů, resp nařídit všem krajským úřadům, aby toto zapracovaly do smluv.

Nikdy jsem autobus neřídil, jen dlouhou dobu dodávku a taky na Balkáně a pak trochu traktor, ale řidič autobudu má obrovskou odpovědnost a tak by měl být az tu namáhavou práci také odměněn.

Ostatně, od čeho jiného zde vláda je?

10 1
možnosti
VV

Mate pravdu.

Ale jsou i taci řidiči autobudu, co jedou jako kdyby vezli naklad kameni. A nejen u tech Nazlovic, ci jak se to tam jmenuje, nebo ten profesionalni ridic-automechanik, co ho musela stopnout rakouska policie kdyz pokracoval v jizde bez upadleho kola.

Mel jsem moznost jet autobusem OBB z mnichova do Prahy a zpet s autobusem CSAD.

Jak autobus, tak i ridici nesrovnatelne.

1 0
možnosti
MB

Máte pravdu a jenom dodávám. Ukazuje se obrácená mince Výběrových řízení, kde pochopitelná snaha o minimální náklady pak prakticky řidiče vede do záhuby. Pak přichází onen Vládní populismus - přidejte ... Řidič pak čeká slušný nárůst o cca 6.000 Kč. Zřejmě jej opět nedostane, protože se udělá úprava mzdy. Zvýší se mu, ale bude očesán o příplatky ap. Ze strany zaměstnavatele je vždy záložní plán - tj. týden dovolená nad rámec ZP - tedy se zruší. Nepíšu a ani jsem nikdy odborářem nebyl. Pouze sděluji, že pokud je veden boj o to, aby zaměstnanec bral alespoň 100 Kč na hodinu - Je asi něco blbě ! .... Farizejství ČSSD nebere konce ... :-)

3 0
možnosti
JZ

Respektive to může dopadnout tak, jako v teplické Arrivě, kde skutečné zvýšení platů bude asi 600 Kč, protože řidičům se zvýší základní mzda, ale přijdou o prémie.

1 0
možnosti
  • Počet článků 3322
  • Celková karma 25,55
  • Průměrná čtenost 1807x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz