Děkujeme za pochopení.
L86u23b89o40š 32C47h49l94u65m64s91k76ý
Jo, tohle vládní nařízení mně taky hlava nebere. Ovšem moc nechápu, proč ti řidiči autobusů jsou tak pasivní, proč dávno nestávkovali. Jsou jednou z profesních skupin, u kterých se vstup do stávky projeví už za hodinu.
V56l18a21d94i73m22í55r 59H50r41u86b43ý
To populizmem nezavání. To je výhradně populizmus. Populizmus člověka, kterému se rosí jeho vysoké čelo při pomyšlení, že by nebyl premiérem (a následně ani předsedou strany). Populizmem dlouhodobě nezodpovědného člověka, kterého devastující dopady nezajímají. Je jedno, že přikazovat mzdy zřejmě není v souladu se zákonem, je jedno, že možná mnoho firem zdevastuje. Hlavně že mu budou fandit odbory a tisíce řidičů s mnoha rodinnými příslušníky.
Vždy se takto chová celou dobu své vlády, stupňovaně pak po prohraných komunálních volbách (minimální mzda, zvyšování důchodů, drastické snížení spoluúčasti pacientů na úhradě léků, opakované zvýšení platu státních zaměstnanců, úlitba propouštěným horníkům, ...)
J41i57ř90í 47Ř97e45z71n11í88k
Pokud stát nemá co nařizovat platy soukromým firmám, pak ovšem by se neměl rovněž vměšovat do stávek za vyšší mzdy, tak jako to učinil Ronald Reagan.
V66l67a11d57i53m84í92r 43H48r31u51b40ý
Pan Regan se vmísil do nezákonné stávky. Do stávky. Náhodou stávka měla požadavky mzdové. Ale nic nenařizoval - ani snížení, ani ponechání, ani zvýšení mezd.
Pochopíte ten rozdíl? A chcete ho vůbec pochopit?
P91a59v50e52l 95K74u41c10h62t68a
Pan bloger, stoupenec liberální teorie, to možná myslí upřímně. Život je však mnohem složitější. Nečinnost by v tomto případě mohla vést k "rozsypání" veřejné dopravy s katastrofálními následky včetně bezpečností. Jsou obory méně důležité a naopak "strategické" a tam bych veřejnou dopravu stejně jako zdravotnictví zařazoval. Možná vláda mohla řešit situaci i jinak, nenechat to vyhnít, ale sám trh to nevyřeší. Navíc v situaci, kdy začaly více růst platy všude okolo (i "státní").
V52l80a42d49i83m49í14r 32H64r75u34b19ý
Správně. Veřejná doprava měla zůstat státní. Rádi bychom se kodrcali starými autobusy, vlaky z roku zwei (dnes možná "two), špinavými, s otravnými průvodčími. To je totiž důsledek.
Jinými slovy: veřejná doprava je obor jako každý jiný. Kraje dopravu vysoutěžily. Za nevyřčené podmínky, že zvítězivší podnikatelé budou provozovat, jak umí. Pokud by kraje v soutěžních podmínkách mj. uvedli i sociální podmínky, mohly by jejich plnění vyžadovat. A samozřejmě také zaplatit, protože by se tyto podmínky zahrnuly do svých kalkulací.
Platy rostou leckde, ale zdaleka ne všude. To se vám jen zdá. A mimochodem - to navýšení "státních" jde z Vaší kapsy. Že to nechcete vědět je Váš problém.
M54i60r67o19s80l77a17v 38M97a10c93e83k
Pakliže si řiiči autobusů vyšší platy zaslouží, jak píšete, proč hledáty všude důvody, aby se tak nestalo ? Peníze lze tisknout nekryté, ČNB tak činí prakticky neustále.
V89l14a93d72i66m44í19r 41H45r84u34b61ý
Tak proč je pan Sobotka zaměstnavatelům nerozdá?
Peníze lze samozřejmě tisknout i nekryté. Zákonitě přijde pádivá inflace. Proč myslíte, že Singer odkládal uvolnění kurzu až na dobu, kdy u toho nebude?
V72o13k80o70u78n 71V95l41a84d40i90m41i71r
Tady bych si nebyl jisty, zda vlada ma, nebo nema co do toho mluvit. Stat je jaksi spolupachatelem te dopravy.
A je jasne ze dopravce bude vzdy fnukat, ze nema na to, aby ridicum pridal. Asi by bylo nejrozumnejsi, kdyby ti podhodnoceni ridici odesli jinam a pan majitel musel usednout sam a soucasne za nekolik volantu.
V27l67a13d11i61m73í68r 89H37r54u21b82ý
Jsem pro!!! A teď ještě přemýšlejte, proč to neudělají.
J68i22ř32í 40H48e84r91m86á63n37e20k
Základní otázkou je, pane Zieglere, a vůbec si nedělám legraci je toto:
Zákonem je stanovena obecná minimální mzda. Kdyby ten člověk dělal pasáčka pár ovcí, celý den se válel na louce, mohl si číst, psát blogy, opalovat se, potěšit se s kolegyní atd, atd. stejně dostane minimální mzdu.
Proč by tedy vláda nemohla, svým nařízením, stanovit minimální mzdu řřidičů autobusů, resp nařídit všem krajským úřadům, aby toto zapracovaly do smluv.
Nikdy jsem autobus neřídil, jen dlouhou dobu dodávku a taky na Balkáně a pak trochu traktor, ale řidič autobudu má obrovskou odpovědnost a tak by měl být az tu namáhavou práci také odměněn.
Ostatně, od čeho jiného zde vláda je?
V98o44k42o66u25n 63V91l58a42d75i14m62i43r
Mate pravdu.
Ale jsou i taci řidiči autobudu, co jedou jako kdyby vezli naklad kameni. A nejen u tech Nazlovic, ci jak se to tam jmenuje, nebo ten profesionalni ridic-automechanik, co ho musela stopnout rakouska policie kdyz pokracoval v jizde bez upadleho kola.
Mel jsem moznost jet autobusem OBB z mnichova do Prahy a zpet s autobusem CSAD.
Jak autobus, tak i ridici nesrovnatelne.
M56i66r75o94s95l16a61v 30B22u57č55e41k
Máte pravdu a jenom dodávám. Ukazuje se obrácená mince Výběrových řízení, kde pochopitelná snaha o minimální náklady pak prakticky řidiče vede do záhuby. Pak přichází onen Vládní populismus - přidejte ... Řidič pak čeká slušný nárůst o cca 6.000 Kč. Zřejmě jej opět nedostane, protože se udělá úprava mzdy. Zvýší se mu, ale bude očesán o příplatky ap. Ze strany zaměstnavatele je vždy záložní plán - tj. týden dovolená nad rámec ZP - tedy se zruší. Nepíšu a ani jsem nikdy odborářem nebyl. Pouze sděluji, že pokud je veden boj o to, aby zaměstnanec bral alespoň 100 Kč na hodinu - Je asi něco blbě ! .... Farizejství ČSSD nebere konce ...
J56a56n 92Z52i37e13g61l28e33r
Respektive to může dopadnout tak, jako v teplické Arrivě, kde skutečné zvýšení platů bude asi 600 Kč, protože řidičům se zvýší základní mzda, ale přijdou o prémie.
- Počet článků 3322
- Celková karma 25,55
- Průměrná čtenost 1807x
Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz