Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19o94s88e60f 49J54o88s22e45f72M45á38l74e48k 4211928243721

Klub českého pohraničí je politickou organizací , jsou v ní různí jedinci zejména napojení na KSČm. Záklaďáci byli naveleni do PS z různých sociálních vrstev, netoužili po někom střílet (mluvím o 70 a 80 letech), chtěli nějak přečkat dva roky. Ti co byli v první linii byli vystrašení a děsili se, že budou muset po někom střílet. Mohli se z toho dostat nějakým prohlášením typu,,chystám se dezertovat" nebo ,,mám sestřenici v západním Německu" a VKR je stáhlo. Neházel bych kolektivní vinu na všechny. Tenhle článeček je typickým příkladem zobecňováním polopravd, tahkhle psalo úvodníky Rudé právo. Nemyslím si, že všichni vojáci wermachtu byli váleční zločinci, nemyslím si všichni záklaďáci u PS byli vrazi. Nemotejte do toho Klub českého pohraničí, nejsou to nějací výsadní mluvčí bývalých příslušníků PS ale spíše politická agitka. Bohužel tahle nevědomost zasáhla i některé historiky , tak se hlásí polopravdy a tihle ,,spisovatelé" je papouškují.Není to obhajoba bezdůvodných masakrů či komunistické ideologie, ale pouze snaha o pravdu. Koneckonců i někteří politici zde blogují. Tomio měl třeba svého času vysokou karmu a jiní a jiní.

+1/0
15.6.2017 17:54

P15e89t64r 27U33h21e18r 1636116513495

KČP je politickou organizací? To jste vyčetl kde? Přečtěte si jejich preambuli: "Klub českého pohraničí vznikl původně jako občanská iniciativa v severočeském Chomutově. Založili jej tamní vlastenci jako výraz svého odporu a protestu proti narůstající hrozbě germanizace v důsledku oživování politiky německého revanšismu, jemuž začali otvírat prostor v českém prostředí i někteří veřejní představitelé." To je jen krátký začátek, zbytek je ve stejném duchu.

+1/0
16.6.2017 10:25

P63e92t40r 24T42o68m34e88k 1986202350341

R^R^R^

0/0
14.6.2017 20:53

M29i23l34o72š 30D84v54o15ř84á59č49e56k 2505908700774

Stale nechapete, ze priroda ma sve samoregulacni mechanismy, akci a reakci. Stale.

0/−1
14.6.2017 11:25

M52i84l53a47n 72S80t79e14h23l42í78k 7850149253621

Souhlas R^

0/0
14.6.2017 10:05
Foto

O78t64t14o 97Č20e86r44n42ý 3255955437772

Ona to žádná slast tam sloužit nebyla. Jinak není znám jediný případ smrti pohraničníka v souvislosti s přestřelkou s nějakým agentem přímo na hranicích, ale zahynuli jich během let stovky díky různým nehodám a sebevraždou. Ivo Pejčoch ve své knize "Hrdinové železné opony" píše o 650 obětích z řad pohraničníků. V souvislosti s přechodem hranic zahynulo na 280 lidí včetně sestřelů sportovních letadel. Nevím, co KČP oslavuje nebo vzývá, nečetl jsem od nich nic. Ono je to trochu složité vymazat historii, celou éru od r. 1948. Ta se vepsala do každého z nás a bude v nás po generace stejně jako frustrace z dob ještě vzdálenějších. Zákon tento klub nepostihuje, asi nemůže.Někteří, kteří mají na svědomí smrt na hranici ze služební horlivosti, byli i soudně postiženi. Horší je, že jsou známy případy, že aktivisté tohoto klubu historii převrací a některé případy, kdy došlo k usmrcení pohraničníka, berou jako hrdinskou smrt v boji s narušiteli a staví jim pomníčky. To je překrucování historie a záměrné zkreslování skutečnosti ve jménu něčeho, co nejde ospravedlnit: tedy střelbu na vlastní občany, kteří neměli jinou možnost, než se riskantně pokusit hranici přejít.

+8/0
14.6.2017 7:59
Foto

O42t89t67o 90Č77e62r20n56ý 3345815867862

mělo být: ... usmrcení pohraničníka vlastní vinou nebo nehodou!

0/0
14.6.2017 8:03

J48i43ř29í 59Ř87e16z67n11í69k 4962702903455

Skutečně neměli jinou možnost? 80 000 Čechoslováků se legálně vystěhovalo v letech 1953-1973. Zamítnutí asi bylo možné v případech, kdy dotyčný byl povinnován vojenskou službou, nebo byl nositelem státního či služebního tajemství.

A jak přímo na hranicích rozlíšit ty, kdož tedy utíkali z politických důvodů, od těch kriminálníků, respektive pašeráků?

0/−6
14.6.2017 8:15
Foto

O92t60t90o 17Č51e38r50n38ý 3125465237542

Pokud by ta vystěhovalecká politika, resp. udělování víz na návštěvu do zahraničí byla tak volná, lidé by neutíkali. Tím pádem by se nemuselo řešit střílení. Policie také nestřílí dříve, než je jasné, že jde o odvrácení horšího nebezpečí.

+6/0
14.6.2017 8:27

J51i11ř32í 92Ř67e37z96n77í27k 4582752663835

Ale no ták fakt je ten, že Finanční stráž na hranicích zastřelila více lidí v letech 1945-1948 než Pohraniční stráž v letech následujících. A oba dobře víme, že mohli střílet v případě neuposlechnutí výzvy Stuj nebo střelím.

A za úplně legitimní lze považovat ten nelegální přechod hranic, pokud by předtím dotyčnému bylo zamítnuto vydání vystěhovaleckého pasu z jiných než z výše uvedených důvodů. Prozatím jsem na takový případ nenarazil.

0/−7
14.6.2017 8:42

T54o19m38á42š 18V45e29l76e54m83a12n 4295485817533

kókám že řezňa zase trolí. Lžete a zase lžete ... furt dokola. Komouši vlastně nikoho nezabili a mohli si za to přece sami :D . Obhajovat zlo není dobré... protože se pak na něm podílíte.

+3/0
14.6.2017 9:46
Foto

Z45d58e45n96ě15k 15M45a15t44u17š12k68a 7728226285436

on spíš hledá možnost popovídat si.

To by tu jinak neseděl celý den a noc.

+1/0
14.6.2017 10:44

T83o33m33á96š 28V22e94l93e10m93a76n 4955265307733

povídání je zřejmě nuda, spíš pohádat a přetrumfovat méně znalé ;-)

+1/0
14.6.2017 10:54

J28i55ř53í 41Ř68e23z78n61í78k 4192142923345

Toť vše?

0/−1
14.6.2017 13:00

J15i76ř55í 63Ř36e49z27n94í25k 4842342333625

Jste v důkazní nouzi, protože těžko lze dokázat, že nezazněla výzva Stůj nebo střelím. A stříleli nikoliv komunisté, a Pohraniční stráž. Nepopřel jsem, že 260 lidí dle historiků hranice nepřekročili živí. Mně fascinuje hlavně ten Ind.

0/0
14.6.2017 13:08

T51o95m20á37š 48V87e23l43e82m23a29n 4805585307153

komunisti rozhodli o uzavření hranic a uvěznění obyvatel. A pohraničáři stříleli ... a ti co byli naivní už dneska ví, že to nebylo v pořádku....

+2/0
14.6.2017 13:12

J71i53ř86í 24Ř29e69z87n33í48k 4232692763135

Komunisti rozhodli o uzavření hranic? A nebyl to náhodou Churchill, co hloupými řečmi vybudoval spolu s Trumanem železnou oponu?

0/−2
14.6.2017 18:44

M77i13l69a28n 18S16t70e82h50l51í69k 7260789903321

Už zase ty vaše vyčteninky... :-) To, o čem píšete, byla vesměs legální vystěhování z důvodu sňatku s cizím státním příslušníkem. Jinak (snad jen kromě nežadoucích disidentů) neznám případ, že by si někdo jen tak "mýrnyx týrnyx" podal žádost o vystěhování na Západ a bylo mu vyhověno.

+2/0
14.6.2017 9:45

J35i82ř76í 28K22i32n71d96l 2208137913637

Otázka zní, kolik občanů z uvedeného počtu dostalo povolení se vystěhovat do státu Izrael, kolik občanů německé národnosti dostalo povolení vystěhovat se do státu SRN. To byli zejména ti, kteří dostávali povolení se vystěhovat. Ti, co byli politický nespolehlivý, tak stát je šoupnul za hranice i proti jejich vůli. Z ČSSR od roku 1968 do roku 1969 odešlo 80 000 lidí, protože v totmo období byla hranice otevřena. V socialistickém Československu byla emigrace trestná, majetky, jež tu emigranti zanechali, byly konfiskovány odvezeny do skladů, kde si tento zabavený majetek kupovili za korunové položky komunistický pohlaváři . Ti, co utekli, tak jejich jejich příbuzní měli záznam v kádrových posudcích, lidé, kteří byli s emigranty v kontaktu, byli trestáni.

+3/0
14.6.2017 9:47

J71i71ř23í 77Ř20e20z64n78í52k 4102712523595

Ne to co já uvádím, je číslo, rozepsané do jednotlivých roků, na vystěhovalecký pas. Netýká se asi moc států Izrael, protože ta hlavní vlna šla do r. 1953, Ano, zhruba z jedné třetiny jde o příslušníky německé národnosti.

A ti, co utekli v letech 1968-1969, tak ti do toho vůbec nespadají, to se jednalo o nedovolené opuštění republiky. Více viz jeden můj blog.

0/0
14.6.2017 13:05

J31i31ř11í 27V97o49l78e64k 2696220395923

Karma R^

+4/0
14.6.2017 1:27

J58i90ř55í 41Ř72e18z14n23í16k 4202772373905

Ale nikoho jiného nemůžeme sudetoněmeckému landsmanschaftu nabídnout za partnera pro dialog. Svůj k svému.

0/−5
14.6.2017 7:45

J15a67n 36K52o20z35á21k 6331675895

Víte, že mne tito exoti vůbec nevzrušují. K PS jsem narukoval v roce 1973 do Nové Bystřice. Tolik hlupáků na jednom místě jsem v životě neviděl. Taky mne po přijímači odveleli pro politickou nespolehlivost.

+12/0
13.6.2017 21:58

A69n78t21o62n23í98n 12R59e83č84e61k 9295192476780

Máte pravdu, tak to tehdy tam chodilo.

+4/0
13.6.2017 22:37
Foto

M90a66r38i52e 21J52a73n35d91o81v52á 8211583865286

A ti co vás odveleli, jsou teď v tom klubu :-)

+7/−1
14.6.2017 6:07

J68o89s10e53f 70N92i96k50l 7108174171287

tato "zločinecká banda" chce pouze zachovat to, aby naše pohraničí (Sudety) zůstalo české...

+4/−8
13.6.2017 21:37

O53n16d53ř48e27j 15N41ý43č 6538935247783

On nám ho chce někdo vzít?8-o

+10/−1
13.6.2017 23:33

J58o95s53e28f 80N70i86k53l 7728644251717

...vloudila se chybička?... na hranicích tehdejšího Československa se Spolkovou republikou Německo (tento stát v té době neexistoval)...

+2/−3
13.6.2017 20:18

V28o65k75o84u93n 25V38l45a13d34i29m29i48r 8422348159268

Mate pravdu, Ceskoslovensko opravdu jako stat od roku 1945 do roku 1989 neexistovalo.

Byla to jen sovetska kolonie. O kazde malickosti se rozhodovalo v Moskve a jeji gubernatori to uvadeli v Praze do chodu.

+12/−6
13.6.2017 20:22

J53i73ř74í 74Ř31e94z74n49í77k 4682392293625

Ale je technicky nemožné rozhodovat v Moskvě o každé maličkosti v každé z tak 100 sovětských gubernií. O každé svatbě, rozvodu či narození dítěte a o tom, jaké dostalo známky.

+3/−5
13.6.2017 20:40

V54o87k90o80u30n 61V39l55a48d37i65m78i74r 8332758339788

Neni.

Nezlobte se ze vam na tento nesmysl odpovidam, ale z Moskvy do Prahy je to bliz nez do Vladivostoku a po jazykove strance taktez.

+5/0
13.6.2017 21:16

J48i45ř80í 36Ř29e90z50n95í95k 4692102453265

Chcete říci, že Moskva rozhodovala i o tom, zda bude popravena Hepnerová?

0/0
14.6.2017 8:34

J56i97ř25í 49K78i41n37d66l 2218727753707

Rozhodovali třeba o tom, jaký bude náš průmysl, co bude vyrábět a aby se to, co náš stát bude vyrábět se hodilo pro průmysl v SSSR. Rozhodsovali o politických procesech a poslali k nám své popradce, aby nás nučili, jako se to dělá. Rozhodovali, kdo bude prezidentem. Po smrti ušatého Tondy všichni čekali, že to to bude Viliam Široký a Moskva řekla ne a vybrala krásného Tondu. I Dubček byl schávlen Moskvou, protože žil v Rusku, studoval v Rusku politickou školu a Břežněv mu říkal Sašo. Jenže Sasša spustil něco, co nechtěl a nevěděl, jak z toho ven.

+4/0
14.6.2017 9:53

J14i46ř18í 94Ř56e70z98n25í97k 4302932473365

To jsou ty maličkosti, o nichž mluvil předřečník. A proč by neurčovali tu strukturu, o jejichž výrobky měly zájem. Chtěli tramvaje, dostali tramvaje, co je na tom špatného.

Ti poradci zde byli na výslovnou žádost Gottwalda. Co je na tom, že mu Stalin po urgencích vyhověl.

A Amíci v Itálii se také montovali do toho, jaká vláda má vládnout.

+1/−4
14.6.2017 13:12

A35n96t50o83n33í90n 38R20e32č80e67k 9625342536440

Ale soudruhu jistě víte, že každá nějaká změna našeho ministra ve vládě, člena v předsednictvu strany, velvyslance a podobně se řešila za účasti sovětského velvyslance. Tu prkotinu o svatbě či rozvodech přenechejte pionýrům.!!

+4/0
13.6.2017 22:36

S95i21d37n71e14y 65S24i54s41k11a 3497982112295

To je rezjir - u nej sou podobne nechytre prispevky standardem.

+3/0
13.6.2017 22:42

J27i36ř14í 76Ř23e53z44n86í81k 4862812473605

Ale rozhodování o tom, kolik budou mít rodiny dětí, zda ženy budou chodit či nebudou chodit do práce, je v dlouhodobém horizontu pro osudy států podstatnější, než obsazení nějakého ministerstva atd.

A nic nevím o tom, že by u nás rozhodoval sovětský velvyslanec.

0/−6
13.6.2017 23:22

S81i64d50n41e31y 27S64i29s85k91a 3327432692215

Hloupe I na vas "standard" ...

+5/0
13.6.2017 23:48

J52i18ř82í 83Ř90e36z90n14í54k 4622852213105

Kladete příliš důraz na nepodstatné věci.

0/−5
14.6.2017 6:19

S98i19d38n49e88y 66S15i41s88k90a 3687282812465

???

.

Spolkova republika Nemecko (Bundesrepublik Deutschland) vznila v roce 1949 ...

+3/−1
13.6.2017 20:26

J98o40s43e81f 43N52i41k91l 7778984131907

...jen vám ušlo, že až do sjednocení Německa, byl u nás používán nazev Německá spolková republika...

+2/−2
13.6.2017 20:33

V21o68k77o20u86n 55V19l26a64d20i56m52i42r 8762648789628

U vas bylo a je pouzivano vic nepravd a nesmyslu. spravny preklad Bundesrepublik Deutschland by byl jen a jen Svazova republika Nemecko. Ale svazovy smel byt jen ten svaz s hlavnim mestem Moskvou.

+8/−2
13.6.2017 20:39

J27i24ř65í 19Ř88e90z72n20í80k 4512672673175

Existovaly mezistátní smlouvy mezi ČSSR a NSR? Jaký název státu byl používán v českém textu těchto mezistátních smluv?

+4/−1
13.6.2017 20:51

S40i39d45n97e54y 45S63i77s13k22a 3187642812885

Spolkova republika Nemecko ...

+5/0
13.6.2017 21:11

S82i89d48n66e86y 62S38i60s83k47a 3807312772145

Vy jste opravdu nechytry ... SRN samozrejme existovala, to jen vy jste ji spatne prekladali oficialni nazev.

+2/0
13.6.2017 21:12

J98i15ř14í 51K57i56n78d27l 2168447313297

Němci si vymohli, že od 80 let byl úředně používán název Spolková republika Německa a zkratka SRN

+6/0
13.6.2017 21:33

S24i84d23n12e56y 53S17i11s88k30a 3427842802155

Coz je spravny preklad oficialniho nazvu Bundesrepublik Deutschland.

+3/0
13.6.2017 21:54
Foto

L78i79b55o97r 26V33y66k59o78u96p17i66l 9176355209657

Spolková republika Německo existuje od 23. května 1949.

+5/0
13.6.2017 21:09

P83e13t45r 67U47h53e46r 1806896363245

Tento stát existoval, jen si komunisté upravili jeho název podle svého.

+2/0
14.6.2017 11:14

J76i24ř78í 72Ř29e70z51n76í98k 4702182273965

Když někdo slouží okupačnímu režimu, a české země byly po roce 1968 okupovány sovětskou armádou, tak nemůže být vlastenec

Zdroj: http://ziegler.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=609004

Nás v tuto chvíli někdo okupuje?

No a co se toho fota týče, sadím se, že hodně čecháčků by dnes podobný plot na hranicích uvítalo jako ochranu před nelegálními imigranty.

+2/−2
13.6.2017 20:17



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.