Děkujeme za pochopení.
T57o79m26á30š 25G77a53y85e95r
Tento blog mi velmi připomíná pejska a kočičku, když pekly dort....
J97a72r19a 30R93a77n26k
Geezus, Vy fakt nevite, co se tady deje????
https://www.newyorker.com/news/daily-comment/the-battle-of-charlottesville
R35a70d86e38k 51J35a40r80o95š
Já si nemůžu pomoct, ale už od dětských let jsem tak nějak podvědomě (ve filmech či knížkách) fandil Jižanům a generál Lee byl můj velký oblíbenec.
Karma
J92i52ř52í 32J61i24r74o52u13d49e58k
Inu, indiánky, kovbojky, atd, A ta vlajka...
J36i85ř47í 14J52i32r44o65u18d64e98k
Rasová segregace- též i apartheid Inu, mnohá místa světa mají i měly své dějiny, VČ. JEJICH OBĚTÍ. Např. ras. segregace je zločinem i dle mezinár. práva. Ovšem ,není tomu tak dávno, co J.F.K. musel nasadit Nár. gardu kvůli nástupu studenta na VŠ Takže, pieta jistě. Ovšem nikoli ,,dvojklanná"
J56i47ř78í 49H96e83r72m29á32n56e15k
Stržení každé sochy je konjunkturálním barbarstvi. I ta "Fronta na maso" (Josef Džugašvili) na Letné měla zůstat. Dnes by to byla senzace. Historie se nemá přepisovat.
M23i59l46o63š 28F35. 49P32e82c84h29a89r
Pokud byste horoval i za zachování soch Hitlera, možná by se s vámi dala vést rozumná řeč. Nicméně si říkám, má-li ve veřejném prostoru stát památník nelidské zrůdy. Nepopírám, že by to mohla být senzace, ale je tu o co stát?
M73i71l40o93š 23F37. 79P91e10c78h43a55r
Při četbě diskuse se mi vybavil rozhovor mezi černoškou a bílou severoameričankou; tuším, že je to z nějaké knihy (pokud si někdo vzpomenete na autora/titul, budu rád).
Bílá severoameričanka hledá chůvu k dětem a když je jí nabídnutá černoška, odmítne. Dostane se jí odpovědi: „Na jihu jsme sice otroci, ale každý tam ví, že je k dětem černošská mamina dobrou chůvou. Vy tady na severu sice bojujete za naše práva, ale štítíte se nás.“
J11i79ř86í 88J63i40r33o98u87d60e93k
Bavlníkový květ - Anne Rivers Siddons
J15a61n 74D95v26o29ř91á22k
Ano, ony bránily otroctví černochů, jako symbol své svébytnosti, symbol svého způsobu života. Nicméně na americkém jihu nevládla totalita. O otroctví se v něm svobodně diskutovalo, a pokud jeho odpůrci nesáhli k násilí a k protizákonnému jednání, tak se jim nic nestalo
Zdroj: http://ziegler.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=618851
* * * * * * *
Vždyť vy vlastně obhajujete něco podobného jako byl svébytný sovětský režim, ten udělal "otroky z nekomunistů jako symbol způsobu života.
Pravda, v SSSR se o tom diskutovat nemohlo, ale kdo "zákonně" držel ústa, měl velkou šanci, že se do gulagu nedostane, stejně jako se nic nestalo odpůrcům konfederace, jak sám píšete .
S33i37d56n14e76y 65S88i58s90k52a
Mimochodem, existovaly I otrokarske staty Severu a ta slavna "Lincolnova emancipace" se tykala jen Jihu. A zastanci Lincolna by si meli precist jeho nazory na cernochy - asi by se dost divili.
M63i14l43o25š 89F61. 47P48e60c67h52a61r
Tady bych se s dovolením odvolal na své matné vzpomínky na četbu Masaryka – neměl je rád, ale bránil je, protože pravda je výše než osobní antipatie (Hilsner).
L29u11d23ě76k 35M42a48z41u63r71e18k
Nesouhlasím s odstraňováním jakýchkoli památníků padlých vojáků.
Nevím přesně o jakém odstraňování památníků rudoarmějců v Polsku a Pobaltí autor píše, ale i pokud by se tak dělo na základě jakékoli moci či novodobého zákona (který není ničím jiným, než prosazením moci se snahou o násilné "přepsání dějin"), je to podle mě také barbarství.
Ti padlí vojáci nebyli nějakými zástupci totality, ale především položili své životy za svou vlast, a mnohdy i za životy úplně cizích lidí v pro ně cizí zemi. Vždycky je třeba odlišit pietu vůči konkrétním lidem a odpor vůči totalitnímu režimu.
Cokoli jiného považuji za ubohost!
J66o20s28e54f 75S19k32o73ř80e41p55a
Připadá mě to,jakože smysl článku je plivnout si na toho obyčejného rudoarmějce,který položil život v boji proti fašismu.
V33í55ť60a 88M70u23ž57í76k
Otrokářství jako "symbol způsobu svého života". Tak to se Vám pane Zieglere opravdu povedlo. Takováto účelově kroucená demagogie se jen tak nevidí...
- Počet článků 3318
- Celková karma 26,01
- Průměrná čtenost 1809x
Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz