Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

" Také jsme s ní při cestě do Vimperku zajela do vesnice Svatá Máří, která je plná nových a opravených domů, protože jejich majitelé si vydělávají pěkné peníze u sousedů v Německu.

Krásný příklad, jak dětem něco vysvětlit.

Moje známá má dceru a ta nechtěl jít na střední školu. Tak s ní zašla do nejbližší továrny a dcera zírala a nakonec vystudovala nejen střední, ale i vysokou školu.

0 0
možnosti

Pane Zieglere, já osobně před ruštinou i němčinou preferuji španělštinu. Ale k té perspektivě němčiny. Jestlipak víte, jaký jazyk se má stát od roku 2021 kmenovým jazykem firmy Volkswagen?

0 0
možnosti

"ta hnusná azbuka" To samo o sobě vypovídá mnohé o vzdělání té paní i o její inteligenci a přehledu...

Pokud jde o mě, s jazyky na tom moc dobře nejsem (takové turistické dorozumění), ale přesto jsem se rozhodl, že k angličtině, němčině a základům španělštiny zkusím i ty základy ruštiny (byť v těch posledních dvou jazycích to na žádnou konverzaci asi nebude).

0 0
možnosti
Foto

Bože můj, to snad není pravda. Ta prvoplánovost je přímo hmatatelná.

Můj kamarád právník vládnoucí pěti jazyky a mezinárodním právem získal v konkurenci z celé Evropy zakázku jen proto, že jeho znalosti ruštiny byly položeny na základech z dětství....

Moudrý člověk se nebrání vzdělání jen proto, že přichází z "nesprávné" strany. Notabene karatem....Bože můj! Ta paní má inteligenci Okamurova voliče a jen svými výkřiky že k nim nepatří to nezmění.

Navíc druhý jazyk k povinné angličtině se volí na sedmou třídu....Takže možná slečna chtěla studovat třetí jazyk....

2 0
možnosti

Ať žijí jihočeské služky a podomci!

3 0
možnosti
Foto

I47v84a54n 57M64a11r14e98k

5. 1. 2018 20:49

To samé napadlo i mě p. Ševečku a ještě se s tím veřejně chlubit ? S ohledem na dukáty jsem se té myšlenky raději vzdal. Stačí jen, když před pár léty, montovaly nedaleko nás ve Slušovicích ženy kabeláže pro vozy BMW za pár šupů, jely na tři směny a celou šichtu i na noční se nezastavily. Takže ta štědrost se mi nějak nepozdává.

0 0
možnosti

Dnes je ta vaše osobní hloupost Zieglere extra vypečená. A pište dál, jste taková zábavna tečka mého náročného dneR^

3 0
možnosti

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Němčina je důležitější pro nás i z praktického hlediska. Německo se na našem zahraničním obchodu podílí zhruba třetinou, Rusko pouhými dvěma procenty.

1 1
možnosti
Foto

Pane Zieglere,

Víte, co to jsou "Ossies"? Asi ano. Tak já Vám povím jednu, skoro dvacet let starou historku.

Pracoval jsme v takové "malé firmě" Siemens. A úředním jazykem tam nebyla němčina, ale angličtina.

A to, kromě jiného, proto, protože jsme měli neskutečné množství zahraničních spolupracovníků. Jeden Australan mi na chalupě dokonce ulomil kliku od sprchy.

A najednou nám byli přiděleni asi tři pracovníci z bývalé NDR a najednou zněl pokyn vedení: Hermánek umí německy a tak je přidělíme k němu. Nikdo jiný se s nimi nedomluví.

Takže, asi tak je to s tou němčinou u německých firem.

4 0
možnosti

Daleko víc firem v jižních Čechách je německých než ruských.

1 1
možnosti
Foto

Tak já si dovolím ještě jednu poznámku k výši spropitného v ČR. Oněch Járiných bájných 15% je opravdu a zcela výjimečných. Dal jsem takové spropitné za silvestrovskou večeři a vrchní byl velmi spokojen až příjemně překvapen.

Jinak je zvykem dávat buď podstatně méně nebo někdy dokonce nic. A v hotelích? Kdyby bylo pravdou, že pokojská najde na každém pokoji (a v podstatě by to měla najít každý den) €5 až €10, tak bude o tuto práci velký "šus" neboli nápor a nebudou ji zhusta muset dělat Ukrajinky, Bulharky a jiné námezdní síly.

1 1
možnosti
  • Počet článků 3326
  • Celková karma 25,03
  • Průměrná čtenost 1805x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz