Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98i49c10h26a97l 97S32v17o22b28o83d65a 5698588336891

Na jednu stranu máte pravdu. Na druhou stranu, když bylo máslo za 60 Kč, tak se lidi smáli plánu Bohuslava Sobotky na zřízení úřadu pro regulaci cen potravin. Když ale člověk porovná ERÚ a tento plán, tak vlastně přes 10 let tu akceptujeme úřad pro regulaci cen elektřiny, ale smějeme se, když se má zřídit úřad stejného charakteru pro regulaci cen potravin.

0/0
18.6.2018 7:41

R44a68d83e24k 57H43o96f79m97a66n 7217371550462

Autor snad odpustí, ale dle mého názoru je blb.

0/0
14.6.2018 17:09
Foto

F29r87a97n37t69i11š27e95k 72K87š34í42r 2969936505

Když vám stát ukradne víc jak 50 % toho co vyděláte, nemůžete si tak snadno kupovat kvalitní potraviny.

+1/0
13.6.2018 19:51

R71a76d34i55m 27P60o95l16á82š79e65k 9526293289409

Typický blábol člověka odtrženého od reality.

Lidi potřebují jíst každý den a ne jenom jedenkrát, dvakrát za týden. Což by lidi s průměrným či podprůměrným příjmem čeklo, kdyby kupovali potraviny podle Cieglera.

Jinak spousta místních producentů svoje produkty mnohonásobně pradražuje. Myslí si, že lidi jsou ovce zblbé zelenou propagandou a že když na ty své produkty napíšou Bio a Eko a nějaký místní regionální název nebo tak nějak, že můžou dát dvojnásobnou cenu a lidi budou n to stát frontu. Přitom to jsou často stejné hnusy a sr..ky, jako ty levné nastavované produkty v supermarketu, akorát 2 - 4 x dražší.

Od místních producentů občas nakupuji, ale jen od těch, co nelžou a přiznávají, že to produkují normálně klasickým způsobem a kteří nasazují cenu jen přijatelně vyšší oproti supermarketu. A zpravidla od nich jsou ty produkty ineošizené a chutné.

+1/−2
12.6.2018 16:25

P85e94t61r 75K98o95r67e41c88k32y 2713477953951

Vždy podpořím kvalitu, bez ohledu na místo, kde se vyrobilo, uzrálo. Až bude Czech made nej ze všech bude bodovat i u mě. No a všichni nejsou na tom tak skvěle jako pan autor...jen k doplnění...Rv

0/0
12.6.2018 16:13

M89i24c45h12a38e35l88a 85P80l37a84n33á 2813247563137

Pokud šetřílky myslíte nákupčí maloobchodních řetězců, tak super. Český jogurt na pultu vždy najdu, na rozdíl o zeleniny a ovoce. Stromy jsou všude obsypané třešněmi, ale naše supermarkety berou ze Španělska. Mrkev zase z Itálie nebo Nizozemí, tam tedy ještě doplní kamion vejci. Meruňky už na jihu Moravy také začali sklízet, ale musíte pro ně k nějaké silnici ke stánku, v maloobchodní síti je nenajdete. Stejně jako české bylinky, ty se tedy dají sehnat u Vietnamce nebo v hobbymarketu. Česko je rybníkářská velmoc, ale na pultech máme sladkovodní ryby z Maďarska a Kazachstánu. Pak se divíme, že máme plné silnice kamionů a ve výsledku nás těch pár korun ušetřených za zahraniční produkci vyjde mnohem dráž.

+4/0
12.6.2018 15:47

P58e96t77r 42B11ü38r80g31e93r 4547136457450

Jen jednou jsem si koupil cosi z Kosteleckých uzenin - protože jsem nechtěl stát ve frontě před pultem.

Jíst se to ale nedalo, a i kočky se ošklíbaly.

+2/0
12.6.2018 15:40

J33a55r23o10s19l92a65v 29N49á90p91r50s10t23e33k 6895756

Doufám, že jen planě nežvaníte a sám půjdete příkladem a přesvědčíte celou vaši pijáckou partu v Masných krámech aby nemísto Jamesona odnynějška konzumovilai výhradně Českou kmínku.

+2/0
12.6.2018 14:41

V24l53a83d84i72m73í68r 63L93o60u43d23a 8187837316532

Proč kmínku? Hammerhead, GoldCock, Trebitsch.. atd.

0/0
12.6.2018 14:50

I50v57a81n 70M32a71r31e90k 6824188162

P. Náprstku. R^

0/0
12.6.2018 15:15

T84o90m11á25š 56P40í28c39l 3596603591597

Přiznám se, že mi to také trvalo (jsem pořádný skrblík), ale v současné době už je u mě poměr potravin nakupovaných u regionálních výrobců takový, že se za to nemusím stydět. A většinu té "konfekce" kupuji aspoň v Jednotách a Coopech. Jen taková poznámka, ty cenové rozdíly nejsou až tak zásadní, jak píšete. Především u uzenin je rozdíl v ceně za vakuovaný hnus a za dobrou uzeninu od místního řezníka, ve které to maso i vidíte, skutečně nepatrný. U pečiva a mléčných výrobků už je to trochu výraznější. Ale často to bývá tím, že ten jogurt je i o dost větší :-)

+1/0
12.6.2018 14:39

P80a53v46e24l 41K31o16v41á16ř 2704963581649

Ziegler, jako vždy, žvaní odbornou kvalifikací nevypracované, nepodložené skutečnosti a souvislosti, ale jen svojí zmatenou myslí, nesmysly.

+1/0
12.6.2018 14:12

J51i29ř52í 52E31n92g11l64i67š 1835719925451

Až skončí dotovaný dovoz potravin, pak to napište znovu, pokud to bude ještě pravda ;-D

+3/0
12.6.2018 14:04

J86o81s88e53f 70V92a90š96a10t26a 7843561891686

Jo, a "vo tom to je". Viz. Německé maso v obchoďácích 1kg za cca 80Kč/kg, když v Německu mají všechny vstupy dražší než u nás.

0/0
12.6.2018 15:18

R76a76d98i24m 92P51o59l14á21š75e86k 9376673579949

Ale taky mají kravíny a vepříny s desetitisíci krav a vepřů a podobně obří další odchovny. Kde krmnou dávku a prostředí v těch budovách, teplotu, vlhkost, obsah smradíků v prostředí atd, do posledního detailu optimalizuje počítač. A kde proto mají mnohem větší produktivitu.

Zatímco nám se smějí, jak užiteční idioti u nás se navážejí do zemědělské velkovýroby, třeba skrz Babiše. A jak u nás rozdávají dotace hlavně drobným chovatelům. Co logicky vyrábějí mnohem dráž a logicky nestíhají znát a používat to nejnovější, co se v chovu zvířat a další zemědělské produkci objeví.

0/0
12.6.2018 21:13

R23o69b73e31r95t 44B33a52l61a98b14á67n 9662513122

Vy jste dobrej. Ještě těm babičkám a dědům poraďte, aby si ty jogurty objednávali na internetu.

+3/0
12.6.2018 14:02

J66a94n 41H33y34n87e67k 5684787500849

Každý kupuje podle toho na co má. Až budou platy a důchody jako na západ od našich hranic, pak to bude o něčem jiném. Jinak zemědělství devastuje dotační politika EU, která je nakloněna více na jiné státy, něž je ČR.

+5/0
12.6.2018 13:24

V82i70l23é66m 43B34a42r12á86k 4566217359936

Co chcete, to jsou i produkty místních agroprůmyslových velkopodnikatelů.

Všichni jsme tu proto, aby tuzemští výrobci jako Agrofert, Úsovsko měli do koho cpát své „mlsotiny“. Největší znečišťovatele a ničitele krajiny, zemědělce, sami masivně dotujeme, aby nám mohli ve větším měřítku a účinněji škodit.

Zdroj: https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=661429

0/0
12.6.2018 13:18

D34u53š33a46n 24N88i83k91o61d19e18m 9915949434333

Ještě že mám rodiče na venkově - vajíčka, některé druhy masa, zelenina, ovoce, med. Vše z první ruky. Bohužel to není každý den a v potřebném množství. Kdysi jsme toho mívali více, ale v dnešní době už to není udržitelné. Bylo to také o práci kolem toho všeho. Dnes se mi po tom docela stýská.

Dnes jen ta všechna legislativa kolem, zákazy, příkazy......

+2/0
12.6.2018 12:56

M17i54r10e94k 79Ř20í61h62a 8395941655783

A proč bych měl nakupovat české, když koupím něco zahraničního a levněji? To nedává ekonomický smysl. Dobře si vybírám, rád si za kvalitu připlatím, ale když nemusím, tak proč bych to dělal. To nemluvím o tom, že řada lidí na tyhle kvalitní potraviny nemá (vidím co kupují důchodci, zvláště ti co žijí sami). Otázka je, zda to musí být tak "drahé". A další argument, že BIO se nedalo za komunistů sehnat jsou pane autore kecy. Když pominu, že BIO si mohl vypětaovat tehdy "skoro" každý sám, dalo se ledacos "na vesnici koupit". Třeba naše městská rodina si nechala vykrmovat prase a měla každý rok zabíjačku. Já si na kvalitu masa, nebo zeleniny před revolucí stěžovat nemůžu.

+4/0
12.6.2018 12:08

J34a64n 64U54l55r68i47c98h 8808633316541

Jak jste sam uvadel tak se jedna o kvalitni, ale drahe potraviny. Clovek s adekvatnim prijmem ma moznost volby, ale hodit vsechny prijmove skupiny do jednoho pytle a nazvat je šetřílky, žvanily a přízemními čechačky je jen další ukázka vaší arogance. Kdyz mam penize tak mam volbu, nevím co vám ale dava pravo se takhle vyjadrovat treba o duchodcích, nebo matkach samozivitelkach?

+4/0
12.6.2018 11:51

M89i66c91h30a60l 15K74a47n89d19a 7940417553255

Dost velké procento lidí má ve zvyku se přežírat a vůbec nehledí na to, že jejich biologickou potřebu potravy by pokryli polovičním množstvím. Tím pádem by mohli kupovat dražší a kvalitnější a ještě by ušetřili. Je jejich volba, že to nedělají a na tuto volbu pak reagují hypermarkety. Je na tom někomu něco nepochopitelného?

+1/0
12.6.2018 11:42

J55a82n 71P89a93v50e57l 8193582378956

Kdyby byly v TamKdeSlunkoNesvítí ryby, ...

+1/0
12.6.2018 13:07

K63a61r32e56l 44Š52v52é32d55a 5153221280409

tak nám prosím vysvětlete, proč jsou třeba kolumbijské banány za 15 až 29 kč , pomeranče za 20 až 29 a česká jablka za 49 až 69 ... výkupní cena jablek od pěstitelů je okolo 13 kč.

+5/0
12.6.2018 11:29

J11a34r30o27s87l25a68v 32N98á39p23r64s36t89e68k 6795956

Prosím io informaci, kde mohu za jablka dostat 13 Kć. Před časem jsem se pokoušel svou nadprodukci zpeněžit a jediný, kdo u nás v okolí měl zájem, byla moštárna. Nabízeli tenkrát 0,80 Kč za kilo.

0/0
12.6.2018 14:44

R79a18d63i33m 95P52o52l89á55š66e52k 9186103209429

Možná když těch jablek budete mít 50 tun a v certifikovasném skladu se říznou atmosférou, která zajistí jejich dostatečnou životnost na regálu.

Potom Vám možná Kaufland nebo Tesco nabídnou 13 Kč za kilo. ;-D;-D

0/0
13.6.2018 9:04

P64e41t87r 69A30g40u30l42á68r 4737648310184

Sámošky typu Edeka nebo Aldi jsou v Německu plné lidí stejného typu jako u nás. Je to nejvíce patrné mimo velkoměsta. Bohužel pro nás, nabídka je o dost lepší. Ale kupříkladu zelenina je u nás v Lidlu lepší, než v německém pohraničí a třeba V Hoferu v St.Michael am Lungau. Takže jenom v lidech a národní hrdosti to nebude.

+2/0
12.6.2018 11:29

P91e17t61r 82A52g58u34l14á63r 4177148800774

To se mi snad zdá... Zkuste jít do obchodu a kouipt něco českého a kvalitního. Mimo syrového masa a semtam nějakého kusu zeleniny nebo ovoce nemáte šanci. Tak schválně - zkuste mi někdo dát příklad českého výrobku, který je kvalitní a zdravý s výjimkou pečiva, syrového masa a zeleniny.

+1/−1
12.6.2018 11:25

R36a41d58e26k 24J98a29r80o10š 4947118970586

Mléčné výrobky (zejména jogurty) z Olmy Olomouc, sýry z Madety, pivo ze Svijan nebo od Bernarda...

0/0
12.6.2018 11:30

P65e58t74r 93A59g41u31l43á97r 4487148680654

Pivo nekupuji, mléčné výrobky kupuji i ty co jste jmenoval. Ale každý den se jíst nedají a dál?

0/0
12.6.2018 11:44

L50u84m37í10r 34V82i88t52h13a 2877837526582

A co kupujete cizího, pro co nemáte český ekvivalent? Dejte Vy konkrétní příklad. Zejména mě zajímá, co považujete za "zdravé".

0/0
12.6.2018 11:47

P64e12t36r 91A21g59u83l92á92r 4757398680564

Jeden příklad za všechny. Občas si docela rád koupím uzeninu. To, co se u nás prodává jako klobásy se na západ a jih od nás nedá mezi lahůdkami vůbec potkat. Dříve platilo, že když měl výrobek nějaký známý název, třeba "Lovecký salám", tak jste pokaždé koupil to samé. Dnes kupříkladu ten samý salám koupíte v různých prodejnách a má každý jinou barvu. O složení a chuti nemluvě. Takže jsem to přestal kupovat zcela. Hra na pokus zda koupím klobásu nebo párek obarvený jako klobása u mne přestala bavit. Snad jediný salám, který drží tradici složení a chuti je Uherák, ale ten není náš, že? Koupíte u nás místo salámu třeba plátkovaný roastbeef nebo carpacio? Tedy kus masa neprzněného dochucovadly? Nabídka ryb k okamžité konzumaci se u nás smrskla na sladkokyselé (se sladidlem) a uzenou makrelu. Když chce mít člověk jistotu, koupí jen syrové a uvaří si. Třeba jen hloupé ředkvičky - svazek ředkviček vydrží dva dny a pak je zašlý. Před několika týdny se ještě prodávaly nějaké italské, které byly už očištěné a vydržely týden. Hádejte, které jsem kupoval. A můžeme pokračovat. Jediná normální česká jablka, která se u nás dají koupit jsou Goldeny od Mělníka, občas.

0/0
12.6.2018 12:07

R71a58d43e38k 92J53a57r57o57š 4437538980706

Paštiky od Hamé, čaje Jemča, Zátkovy těstoviny... není nic složitého přijít na další a další...

0/0
12.6.2018 11:55

P27e19t16r 61A69g89u51l10á76r 4297178160364

Paštiky nejím kvůli jejich neprůhlednosti, těstoviny nejím. Čaje ano a nejradši skutečně Jemču šípkový.

0/0
12.6.2018 12:09

R54a83d71e57k 19J97a40r76o20š 4397198740946

No jo, pane Aguláre, to se nesmíte denně cpát jen uherákem a kaviárem a k tomu si dávat portské :-)

To víte, jesetery u nás fakt nikdo nechová... ;-)

0/0
12.6.2018 12:14

P39e94t11r 17A67g82u91l50á41r 4747868400154

Denně se cpu zeleninou, masem, sýry, jogurty a vajíčky.Sýr si nepamatuji, kdy jsem měl naposledy český. Salám také ne.

0/0
12.6.2018 12:41

M48i27c55h94a39l 36F31r65a98n72z 7853983341552

jojo, paštiky od Hamé plné glutamátů, umělých aromat a sem tam E120. Vážně kvalitní produkt....

0/0
12.6.2018 13:13

F67r92a16n79t95i85š74e60k 56D98v68o60ř33á24k 8853226182834

Vůbec vás p. Ciegler a vaše názory nemusím. Po dlouhé době jsem si všiml, tak jsem si vás přečetl. Dlouho už to zase neudělám. Víte já dělám. A musím se najíst i zítra a pozítří. Jinak abyste dlouho nehloubal, dovolenou jsem neměl již 20 let, piv vypiji za r. asi 10, většinou co dostanu a kouřit jsem před 20 lety přestal. Takovýto život vede v dnešní společnosti dost lidí.

+2/−1
12.6.2018 11:16

V13i58l23é30m 25B98a82r52á38k 4396317249186

A co tím chcete říci?

+2/0
12.6.2018 13:22

V42l37a33d56i34m94í89r 53L40o86u69d56a 8367777126172

Nikdo vám to nebere a je to každého věc co si v krámě kupuje. Jen autor asi reje do těch jakovlastenců co vlastenčí jen slovy...

0/0
12.6.2018 14:54

R79a86d64e11k 81J30a95r54o71š 4907798230436

Já se naopak farmářským trhům zdaleka obloukem vyhýbám.

Ne, že bych byl šetřílek, ale tamní zboží prostě neprošlo žádnými kontrolami jakosti, řada prodejců na mě působí hodně nedůvěryhodně - jen Bůh ví, odkud ty prodávané potraviny vlastně mají...

To raději ten Lidl - neboli zaručený standard za slušné ceny.

+1/0
12.6.2018 11:08

M45i30c34h83a59l 27F95r89a38n86z 7233933721712

Nemálo farmářských trhů má ověřené prodejce. Nebo jít poprvé na čumendu a pak si ty farmáře najít na netu a oddělit farmáře od "farmáře".

0/0
12.6.2018 13:18

P70e52t73r 87B30u79r45i57a52n 4661236364218

Karma.

+3/−1
12.6.2018 10:42

D40r78a83h42o25m76í20r 93S65t45r71o75u59h16a27l 4505988502174

Pokud hypermarket musel zrušit prodej kvalitního masového zboží, pak to není vina těch šetřílků, ale úplně všech, tedy i bloggerova.

Ne, vážně, tady jde o to, že na lepší potraviny lidi nemají. Proč? Protože když výrobce kvalitních uzenin nedá svému zaměstnanci výplatu, ze které si může svůj výrobek onen zaměstnanec běžně kupovat, tak jak může očekávat, že si to bude kupovat kdokoli jiný?

A to je ten rozdíl mezi Čechií a Dojčlandem. Tam mají lidé platy takové, aby si mohli koupit to kvalitní, co sami vyrábějí. U nás to neplatí.

+3/0
12.6.2018 10:38

P18e57t34r 11V97o13n58d42r96a86c77e67k 7705331163640

Autor blogu opět nezklamal - píše o něčem, o čem nemá ani ponětí.

Mnoho Čechů prostě kupuje to na co mají a autor zcela pomíjí fakt že české zemědělství dávno není soběstačné - místo pšenice pěstujeme řepku a haly montoven a skladů :-P

+5/−1
12.6.2018 10:32

P21e54t53r 97B26u61r77i14a17n 4121216694738

Soběstačnost je mýtus. Za komunistů jsme údajně byli soběstační (snad z 85%) a všude byly fronty a i blbý vepřový játra se sháněla po známých.

+3/−1
12.6.2018 10:44

P27e17t52r 25V16o27n62d15r76a85c39e65k 7435221163870

Jo jasně - takže jsme to za 28 let vylepšili, že v některých oblastech nejsme soběstační ani z 30% ;-D;-D

+1/0
12.6.2018 10:46

J76a11n 52P53a50v15e95l 8553522898556

Obviníte autora blogu, že neví o čem píše a jste na tom stejně. Víte jakou máme soběstačnost v různých druzích potravin?

+1/0
12.6.2018 11:00

V79i30l92é94m 90B87a67r78á79k 4356517639156

Asi máte exekuce, když si nejste schopen koupit normální jídlo. A co je to soběstačnost a k čemu?

Snad proto, aby tuzemští výrobci jako Agrofert, Úsovsko měli do koho cpát své „mlsotiny“. S trochou nadsázky jde říci, že jde o obdobu severokorejského doktríny čučche (totální nezávislosti). V době volného pohybu zboží nejen v Unii, ale i globalizovaném světě působí argumentace bezpečnostními riziky jako nápad šílených generálů připravujících se v blázinci na válku ve své hlavě.

Zdroj: https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=661429

0/0
12.6.2018 13:25

J52a58n 43P68a24v41e82l 8493702268406

Nevím jaká je situace dnes, ale ještě zhruba před deseti lety platilo, že čeští výrobci (obecně) mají problémy s udržením stálosti dodávek, jak co se množství, tak kvality týče. Obchody jsou založeny na tom, že VŽDY mají zboží.

Pokud máte českou produkci ve farmářských obchodem, je problém, že to je prostě malý obchůdek. A to ještě často (ok, má zkušenost jen ze dvou obchodů, takže se mohu mýlit) je to mícháné podle bio filozofie, takže je tam všechno zbytečně o dost dražší.

Můžete mít někde krámek, jenže tam musíte jet třeba 20 km.

Stěžovat si je jednoduché. Umí to každý. I pětileté dítě. O dost těžší je situaci analyzovat a řešit. Bez podpory státu ...

0/0
12.6.2018 10:21

SOUTĚŽ

BR17

Dnes je trendy přehnaná korektnost, říká Viktorie Besó. O její knížku si můžete zasoutěžit zde.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz