Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Když to tak vezmu kolem a kolem z hlediska historických drbů, obsažených v memoárové literatuře, tak bezprostředním impulsem (kopnutí do zdechlé kobyly) bylo Raputínův život, jeho působení na carském dvoře a jeho konec, který měl dle memoárů vedoucího francouzské mise u carského dvora a později také u nás být tak trochu zorganizován pracovníky britského velvyslanectví. Něco na tom šprochu je pravdy trochu. Jinak řečeno, za VŘSR vděčíme Britům.

1 1
možnosti

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

AC

Zasloužená karma pane Zieglere. R^

A ano...s oběma výše uvedenými kolegy se dá souhlasit.

3 3
možnosti
RP

Rusko bylo zemí obrovských kontrastů. Na jedné straně moderní fabriky v pár velkých městech, na druhé straně na venkově středověk a ve středních a vyšších sociálních vrstvách ještě prakticky feudalismus.

Armáda na jedné straně plná negramotných a techniky neznalých pověrčivých venkovanů, takže armádu bolševičtí agitátoři snadno rozložili a přiměli k hromadné dezerci komunistickým agitačními bláboly, na druhé straně těžká děla a těžké náboje z té doby, které našly uplatnění ještě v roce 1945 v Berlíně na Hitlera.

A současně i přes hladomor a řeže v občanské válce zůstalo v Rusku ještě dostatečné množství technicky vzdělaných lidí, aby to stačilo na další technický rozvoj za Stalina, na udržení technické úrovně třeba letadel nebo na vytvoření dostatečného počtu tanků do začátku druhé světové.

6 0
možnosti
Foto

Hladomor Rusko poznalo v době bolševismu v letech 1932 -34 Jenom na Ukrajině zemřelo v důsledku hladomoru 12 milionů. Za druhé stěvové války dodávali SSSSR spojenci a zejména USA vše pro vedení války od onucí až po tanky, nákladní auta a letadla. SSSR mělo zastaralá letadla, nemělo nákladní vozidla. Mělo pouze třitunová nákladní auta vyráběná v licenci FORD. Tank, který vyráběl SSSR byl původně tank vyvinutý v USA, ale nebyl o něj zájem. Protože na dovoz zbraní na SSSR bylo uvalené embargo, byl tank do SSSR dovezen jako traktor.

5 5
možnosti
Foto

P66e85t88r 55J14o13h83n

21. 4. 2019 12:47

R^ za náhled do historie

To že se to tam s koncem Romanovců svezlo s přispěchavším ze Švýcarska Leninem je věc druhá (celá Evropa procházela obrozením)

Velká Rus se vlastně nezměnila, vždy tam vládne Car R^

5 1
možnosti
Foto

Chystali sa významné pozemkové reformy, roľníci začínali prejavovať záujem o mechanizáciu, čo by urýchilo industrializáciu prirodzeným spôsobom bez miliónov obetí...

1 2
možnosti
Foto

Proč se tedy většina z nich přidala k bolševikům?

Bělogvardějské armády byly lépe vyzbrojené, měly zkušené velitele a přesto válku prohrály s těmito rolníky, kteří začali projevovat zájem o mechanizaci.

2 4
možnosti
Foto

Zajímavé, že toto dynamicky se rozvíjející carské Rusko nedokázalo porazit v první světové válce Německo, které válčilo na dvou frontách, přičemž hlavní síly měli Němci nasazeny na západě.

A "úchylná ideologie komunismu" reprezentovaná bolševiky se Stalinem v čele dokázala Hitlerovo Německo porazit, když předtím stejné Německo spláchlo tehdy nejrozvinutější Francii za jeden měsíc a obsadit během týdnů většinu Evropy.

Co s tím?

Smazat můj příspěvek, jak to činí současná cenzura, když jí dojdou argumenty?

4 0
možnosti
Foto

Článok ste nepochopili, ale nič to....

7 2
možnosti
ZJ

To je značně plochý pohled. Byl značný rozdíl mez průmyslovými oblastmi a zbytkem impéria. Nevolnictví bylo sice oficiálně zrušeno v polovině 19. století, ale pseudonevolnictví pokračovalo. Burlaci na Volze byly i v roce 1900. A situace ze Uralem byla výrazně jiná, než v okolí Petrohradu. Ona ta poslušnost a podrobení se byla zažraná až do morku kosti.

1 0
možnosti
RP

Přesně tak. Průmyslové fabriky v Petrohradu, Moskvě a pár dalších městech byly na svou dobu velmi pokročilé, ale 10 - 20 kilometrů od takového města vládl ještě téměř feudalismus.

A ruská armáda třeba prohrávala i proto, že reformami vůbec neprošla, šlechtici byli automaticky veliteli, ať byli jakkoliv neschopní, zatímco prostí lidé mohli dosáhnout maximálně poddůstojnické hodnosti. Velitel útvaru, třeba pluku - šlechtic mohl prostého vojáka prakticky beztrestně i zabít stejně jako on osobně dostával veškeré peníze na výstroj , výzbroj pluku a nikomu se nemusel zodpovídat, co s těmi penězi udělá. Jestli za ně vojákům pořídí boty a jídlo nebo je prohraje v kartách. ruský voják byl většinou z venkova, negramotný a technicky neznalý konónenfutr. Bolševičtí agitátoři, nějak od roku 1916 pak měli snadnou práci takové vojsko svou agitací rozložit a podnítit tak hromadnou dezerci z fronty domů. Kde se ti vojáci zběhové stali roznašečo bolševických myšlenek a první rudí partyzáni v začínající občanské válce.

3 0
možnosti
VD

Hezký článek. Komunismus nikde na světě nedokázal vytvořit prosperující prostředí s blahobytem pro všechny.

6 0
možnosti
Foto

Jene, karma.

Nebýt úchylné ideologie komunismu, která byla založena Leninem a Stalinem dovedena k dokonalosti, bylo by Rusko nejspíše na úrovni rozvinuté západní demokracie. Bohužel - k smůle tohoto národa - se v jejich myšlení díky komunismu zahnízdila myšlenka, která se dá charakterizovat výrazem "čím větší země, tím větší logika". Tento národ je živen pocitem, že je nejlepší na světě a tím pádem mohou vše,

Rozumný vládce by se snažil o rozvoj vlastní země. Nesnažil by se o zahraniční výboje, což Rusko - při bídě svých občanů - činí /Sýrie, Krym, nyní i Venezuela/.

Což neznamená, že v tomto národě neexistují velikáni, o kterých jste psal. Miluji Dostojevského, Rachmaninova, Bulgakova a mnoho dalších. Je však smutným faktem, že 70% občanů považuje Stalina za velkého muže a přínos pro Rusko. Toto je pro mne neuchopitelné a o tom byl můj blog (což mnoho diskutujících nepochopilo.

9 3
možnosti
JH

Sýrie? Tam jsou ilegálně?

1 0
možnosti
  • Počet článků 3319
  • Celková karma 25,87
  • Průměrná čtenost 1809x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz