Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dějiny píší vítězové, a to co se zrovna nehodí do krámu, se zamlčuje, či rovnou potlačuje.To platilo, platí a bude platit(bohužel).

1 1
možnosti
SB

Můj názor, který nemá nic společného s ideologickým náhledem:

Právě proto, že už je tam ten pomník Jana Husa, bych tam ten Mariánský sloup už nevracel.

Jak jsem předeslal ́, toto mé mínění nemá nic společného s ideologickou stránkou věci. Prostě si myslím, že dva takové objekty na toto poměrně malé náměstí by bylo už přeplácávání. Díval jsem se na wikipedii, kdy tam byl ten Husův pomník instalován. Bylo to v roce 1915. Takže nějaký čas tam byly obě tyhle pozoruhodnosti, avšak to neznamená, že nutně musím sdílet tehdejší názory, že tak to bylo správné.

Musím též připustit, že tento můj názor je možná ovlivněn tím, že na tuhle podobu Staroměstského náměstí jsem si již zvykl. Nejsem jasnovidec a nevím, jak bych uvažoval, kdybych naopak byl zvyklý na tu podobu náměstí, která tam byla v letech 1915-1918, tedy na současnou přítomnost obou pomníků.

1 1
možnosti
VR

Právě proto, že tam je Husův pomník, by se tam měl Mariánský sloup vrátit! Takhle je totiž zcela rozbita koncepce sochaře Šalouna. Ten totiž počítal ve svém záměru i s tím sloupem, Bylo to totiž postaveno na kontrastu horizontály Husova pomníku a vertikály Mariánského sloupu!

4 0
možnosti
  • Počet článků 3318
  • Celková karma 26,17
  • Průměrná čtenost 1809x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz