Pondělí 1. června 2020, svátek má Laura
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 1. června 2020 Laura

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z48d53e77n75k69a 96S81v67o71b84o44d38o66v43á 2612818794403

Velmi dobře napsáno.

R^

0/0
4.2.2020 19:29
Foto

J82a47n 52A18n87d72r92l13e 1147736967434

to jsou presne ty rozdily mezi politikou-politiky a historii-historiky, to proste dohromady většinou nejde...:-(

0/0
3.2.2020 15:33

D16a39v39i35d 55V75l36k 6296945128157

R^Super blog

+1/0
1.2.2020 11:29
Foto

J54a42n 13H17o27r87n28í81k 6853377925277

Souhlas.R^

+1/0
31.1.2020 10:14

L41a43d11i11s68l87a95v 14K77o62l96a87č11k32o36v14s35k35ý 5133141639511

Ano, dobře napsaný článek. Vidím zde velký problém, že se dr. Kyncl dosud nevyrovnal s argumenty dr. Šustka. Dr. Šustek není žádný publicista, ale je autorem velmi podrobných edic dokumentů druhého stanného práva v Protektorátu, skutečně jeden z největších odborníků na organizaci protektorátní správy u nás. Čili s tím přišel dr. Kyncl, který se opřel o určitý pramen, ale místo historické debaty se rozpoutala mediální bouře.

+1/0
31.1.2020 9:24

V49l13a43d40i89m95í85r 84L77o60u29l12a 2468187242411

Pane Ziegler, jak správně píšete,

Historik Kyncl staví na zápise v kronice. Tento zápis byl proveden až po válce, provedl jej četník, který z titulu svého zaměstnání musel spolupracovat s gestapem, a mohl se obávat, že bude oprávněně vyšetřován z kolaborace s gestapem a tak se snažil smýt svoji vinu. Na tomto předpokladu staví druhý historik.

Takže otázka, kdyby se tento případ dostal před soud - dneska, ne tehdy - když všichni svědkové jsou mrtví a soud by měl k disposici pouze to, co je k disposici dneska, uznal by tu ženu vinnou z udání? Televize to postavila tak, že udala, a protiargument prostě neřekla.

+4/0
30.1.2020 20:10

L34a28d35i24s18l49a63v 49K19o39l86a95č55k81o11v66s23k36ý 5793581609641

Asi by zafungovalo in dubio pro reo. Argumenty dr. Šustka jsou také velmi nosné.

0/0
31.1.2020 9:37
Foto

M54i65c23h81a75l 22G19r49e12š33l67i27k 9211716782446

Kdyby se ten problém dostal dnes před soud, tak by řešil okolnosti a ne podstatu problému. Ta židovská žena byla bezpochyby zavražděna nacisty, což nepopírá žádný historik, pokud vím.

+1/0
31.1.2020 10:51

J25a35n94a 92H76u49b85á55l97k81o15v47á 7113787946862

karma R^

+1/0
30.1.2020 17:37

M61a74r67t70i69n 51B35u80s72i95d30e46a 4923310

Ale vy to víte, sám to slovo v jiných případech rád jistě používáte.. Je to "relativizace" problému (resp. vyhlazení celé obce pro výstrahu), kdy vedle toho rozehráváte zdánlivě nepodstatnou hru o morálním profilu jednotlivců z těch postižených. Přiživováním takových diskuzí dosáhnete efektu "no, dělaly se špatné věci na obou stranách..on měl vlastně každý máslo na hlavě.. nemají si co vyčítat".

Podle mě již sklouzáváte k vědomé demagogii.. To je vidět i na tom, jak zmínku o židovské země okamžitě využijete k obviňování z antisemitismu ..ačkoli je to o něčem úplně jiném.

+6/−7
30.1.2020 14:48

J24a82n 55U50l57r44i43c34h 8698603876731

Je potreba aby historici meli moznost svobodne badat a treba prinaset i jine uhly pohledu na historicke situace. Politici nejsou ti kteri by nam meli vykladat historii, to neni jejich uloha.

+9/0
30.1.2020 14:07

V94l30a24d37i43m63í31r 87L31o33u20l13a 2768547652521

Ano, a potom televize měla v pořadu říci: jeden historik má tento názor a má k tomu tyto důvody, jiný historik má opačný názor, a má k tomu tyto důvody

+6/0
30.1.2020 20:12

P66a94v75e89l 35H60e87w83l33i27t 5337533395263

Jako by se zdálo, že někdo chce, aby se na Lidice zapomnělo. Nebo alespoň se o nich mluvilo "jinak". Jako by se cosi chtělo pozměnit pro věci budoucí. Já už jsem to kdysi psal, a zopakuju to, my se toho sice asi bohudík nedožijeme, ale jednou přijde doba, kdy bude nacismus a s ním i Hitler rehabilitován a o Válce se bude mluvit jako o nutném zlu, které si lidstvo samo zasloužilo.

+5/0
30.1.2020 12:45

J41a42n 11Z18i63e61g84l52e81r 1921126381988

Nikdo rozumný nechce překrucovat nacismus, otázkou je, proč vadí osud židovské ženy? To je hlavní podstata problému.

+10/0
30.1.2020 12:48

P35a61v31e40l 53H67e88w68l26i93t 5917973155933

Ale chce, a já netvrdím, že je to někdo rozumný. Lidice jsou symbol, a pokud chcete změnit podstatu celého "problému", musíte změnit význam nebo významy jeho symbolů. Třeba tomu, komu vadí osud židovské ženy, je antisemita. Nic divného dneska.

+3/0
30.1.2020 12:52

J62a48n 59Z40i14e64g76l93e93r 1711446531578

Lidice jsou symbolem, ale kvůli tomu není nutné překrucovat historickou pravdu. To, že jedna z lidických žen mohla udávat gestapu, nemění nic na významu Lidic.

+9/−1
30.1.2020 13:33

V88l15a20d32i17m42í57r 58L83o96u65l11a 2238847572521

Ano, mohla udávat. Stejně tak jako ten četník se mohl snažil smýt svoji vinu tím, že to hodil na někoho jiného. Obojí je možné, a potom je třeba uvést obě možnosti a říci pro obě možnosti pro a proti.

+2/0
30.1.2020 20:15

J72o83s23e70f 63V78o57s29i54c52k97y 4943707836363

Lidice ani nikdy nebyla odbojova obec, tou byly LEZAKY! Tam u sebe vetsina rodin parasutisty ukryvala a odtamtud se vysilalo do Londyna !

+5/0
30.1.2020 15:10
Foto

J46a81n 33H44o21r36n88í81k 6743977615147

Myslím, že to hodně zjednodušujete. Kdo chce měnit podstatu problému? Máte pocit, že někdo chce zpochybnit osud Lidic? Kdo?

+1/0
31.1.2020 11:03

S88t74a42n47i62s63l19a45v 28L70á68t43a28l 8518407741871

Někde jsem četl názor, že za 2.SV němci (policie v protektorátu) čechy opovrhovali za jejich dobrovolné udavačství (asi jen pár procent z celku) :-P.

Po válce tyto udavače (co ušli lynčování a zůstali utajeni) komunistická STB využívala k nejhnusnějším činnostem proti vlastním lidem.

Strach z odhalení z nich udělal otroky ...

Byli papežštější než papež (při šíření myšlenek socialismu)

+1/0
31.1.2020 10:24

M87i15r60e88k 36Ř81í74h75a 8125341175613

Celé to smrdi. Každej kdo židy ukrýval se vystavoval represím. Takže popravdě je dost divné, proč by někdo udal, že se u něj schovává žid (že ho on ukrývá). Nejspíš by skončil stejně jako onen ukrývaný. A není důvod, proč by ten zápis někdo psal až po válce, pokud by teda něchtěl sebe nějak ospravedlnit. Zápis by se přece provedl za války, když tu paní odvezli do KT. Proto mám stejný názor jako pan Šustek.

+6/0
30.1.2020 11:56

M56i34c87h87a80l 94G24e64c76i64k 6565179297274

Jeden z případů, které připomínají, že základem svobodné společnosti je právo kritizovat cokoli a kohokoli, pokud je kritika věcná a podložená. Když z dostupných historických stop vyplývá, že se něco mohlo stát třemi způsoby, je nejen právem, ale i povinností historika, zmínit všechny tři, i když se jedna z nich dobře neslučuje s naší národní hrdostí. Nedotknutelné idoly patří náboženstvím a totalitám, ostatní se nebojí přiznat, že i jejich hrdinové byli nedokonalí jako my všichni. Ostatně národní hrdost každého z nás by měla pramenit z toho, jak se on sám choval včera k obyčejnému člověku, od kterého nic nepotřeboval. Tak vypadá opravdu slušný člověk. Kdyby to tak brali všichni, nebylo by tehdy kolaborantů tolik, až se zdá statisticky nemožné, aby jeden nebyl i v Lidicích. A komouši by si po nich neškrtli.

+10/0
30.1.2020 10:26

J10i63ř61í 75K76u18č47e51r98a 5208731984376

Jakmile se ze stínu téhle kauzy vynořil Český svaz estébáckých ("JOSEF") bojovníků za komunistickou svobodu postrkovaný Hradem a mluvčí Bobošíkovou je celkem jasno. Vyštípávací metodou, ověřenou ve svazu, se snaží ovládnout placené fleky v další dotované instituci. Svazu totiž ořezali dotace kraje, města a vyhodil je i Památník Terezín a nebýt komunistů vládnoucích s Andym, tak nedostali nic ani od státu. Tihle sedmilháři s nakoupenými uniformami a medailemi na "bazoši" se neštítí vydávat se za bojovníky proti okupaci, za všechny ty skutečné a mluvit jejich jménem, i když už dávno v tomto svazu nejsou. Že si vezmou jako rukojmí i lidické pamětníky je vrchol hnusu, cílí na snadno manipulovatelné staříky jako praví šmejdi.

+21/−1
30.1.2020 8:38

J85a15r65m87i86l17a 20P21í18c22h19o39v62á 5582787724323

Vždyť to je to samé jako Ústav pro studium totalitních režimů. Taky teplé místo pro vyvolené, kteří proto, aby se udrželi, tak hledají hnidy, kamuflujou dějiny a vymývají mozky mládeži, která o tom ví kulový. A když řeknete, že za komunistů nebylo všechno špatně, tak by vás nejradši ukřižovali, protože se dneska přece sluší na všechno před r. 1989 jen nakydat hnůj.

+6/−24
30.1.2020 9:05

M37i94l41o29s61l56a74v 48J71e41ž83e48k 3864463874701

Tak to si dovolím nesouhlasit - to prostě není to samé.

+12/0
30.1.2020 9:33

M30i25c36h89a58l 89G28e41c20i89k 6525539637674

Kapitalista by komunistu nikdy neukřižoval, protože žádný komunista nemá hodnotu tří hřebíků...jestli vás to uspokojí :-)

+10/0
30.1.2020 10:07

L77e84o91n30a 46B51l70a41h54o85v14á 5400219679483

Můžete uvést jeden jediný příklad toho, jak ÚSTR kamufluje dějiny?

+11/0
30.1.2020 10:53

M78i33c72h32a92l 73G87e57c57i94k 6465469507104

Nijak, jen komunisté jsou obvykle mentálně zaseklí někde v předškolním období vzdoru, kdy mozek funguje tak, že řeknete dítěti, které vám bere hračku, aby přestalo, a ono automaticky řekne "já neplestanu, ty plestaň", když křičí a řeknete mu, aby nekřičelo, tak odpoví "já nekličím, ty kličíš" a tak dále. Ostatně i ta posedlost braním cizích věcí do toho zapadá...

+6/0
30.1.2020 11:37

J29a46r84m95i28l77a 26P69í11c53h67o33v78á 5532947454723

ÚSTR jede bohužel na politickou objednávku a snaží se zdůrazňovat všechno špatné. Já jsem teda narozená koncem 50.let, ale vím, že třeba v 70.letech jsme my mladí o zvěrstvech 50.let ani nevěděli (o tom se ve školách pochopitelně neučilo), ale věděli jsme, že třeba když třeba hořel plán ve fabrice, tak byli do mimořádných směn přednostně nasazeni členové KSČ. Nás nečlenů se to netýkalo, členové KSČ museli. Proč o tomto třeba ÚSTR mlčí? Měl by být nestranný, tak proč není? Proč nenapíše, že řada mladých lidí, členů KSČ, byla po r. 1989 zděšena, protože o zvěrstvech 50.let neměli ani potuchy? Řada z nich poté na protest z KSČ vystoupila. Oni o tom skutečně nevěděli, znám takové lidi, proč se o tomto nepíše? Že se to současné mocenské klice nehodí? Hmmm, ale v tom případě jde - když teda ne přímo o falšování - tak minimálně o úpravu dějin k takovému obrazu, který současná mocenská klika potřebuje vidět. Já v jejich činnosti teda nestrannost nevidím.

Neustále jsme masírováni, jak byli všichni komunisti špatní. Když jsem pracovala ve fabrice, byl tam vedoucím výroby komunista, starší pán, měl v té době pár let do důchodu. kdyby zrovna on nebyl vedoucím výroby, tak by se celá fabrika zastavila. Byl to špatný chlap, když se snažil, aby běžela výroba a lidi si vydělali. To byl člověk, který měl celou fabriku v malíku a myšlenkám komunismu skutečně věřil. Podle současného mainstreamu to byl ale zločinec, protože byl v KSČ.

Na jedné straně tu mluvíme o komunismu jako o zločineckém režimu, na druhé straně máme v parlamentu KSČM jako stranu demokratickou. Nepřipadá Vám to směšné? Mně teda jo, a nejen mně.

+1/−2
30.1.2020 18:46

S85t87a29n51i51s72l29a89v 45L83á20t13a71l 8888567331941

v 70.letech jsme my mladí o zvěrstvech 50.let ani nevěděli ;-D;-D;-D

Asi jsem to štěstí neměl .

Otec na vojně vstoupil do KSČ (nechal se zblbnout ideály) a po týdnu vystoupil. Jako důvod udal, že nesohlasí s koncentračními tábory v 50tých letech.

A zbytek času (do r1989) za to platil. A nejen on, ale i jeho děti. Nedostali doporučení ke studiu na pitomou střední školu (školní organizace KSČ ani uliční nedaly doporučení). ;-D

Taky plky, že nebýt starého komunisty, tak fabrika stojí - to mě rozesmutňuje ;-D;-D;-D;-D;-D.

Co kdyby tak na jeho místě byl skutečný odborník bez příslušnosti ke KSČ ? To Vás nenapadlo ???

Samozřejmě, že nebýt poctivých (slušných) lidí, kteří dali svůj um k dispozici ostatním (nezávisle na politice, který jim házela klacky pod nohy) - tak mohlo být ještě hůř !! :-P

+1/0
31.1.2020 12:05

J13a85r83m92i36l71a 29P10í17c13h30o48v15á 5642787144103

"Kdyby na jeho místě byl skutečný odborník bez příslušnosti ke KSČ ? To Vás nenapadlo ???" A napadlo Vás - byť jen na několik minut - že to BYL skutečný odborník? Byl to starý praktik, který měl celou fabriku v malíčku, příslušnost ke KSČ v jeho případě nehrála roli, jeho znalosti řízení výroby neměli ani inženýři. Toho pána uznávala celá fabrika

"v 70.letech jsme my mladí o zvěrstvech 50.let ani nevěděli" - můžete se klidně smát. Píšete, že jste to štěstí neměl. Zase jste měl štěstí, že jste měl rodiče, já o ně přišla v necelých 15 letech. Takže jsem se některé věci neměla odkud dozvědět. A ve škole se to opravdu neučilo.

0/−1
31.1.2020 19:40

S11t72a63n22i98s94l43a32v 97L87á79t84a90l 8508947441321

K tomu prvnímu:

Pokud to byl skutečně odborník, tak se trochu divím. Za své praxe od učňovských let jsem na takových vedoucích funkcích (ředitel nebo jeho zástupce) moc nepotkal. Spíše to byli drsní lidé, kteří se báli o svou funkci (likvidovali jakýkoliv odpor, i když dotyčný chtěl něco změnit k lepšímu), protože na jejich místo se tlačili další adepti, jejichž nejvyšší hodnota byla prosadit jakoukoliv blbost, co přišla shora. O lidi a společnost jim rozhodně nešlo.

Spíše vládl protekcionismus a známosti. Taky jsem se díky náhodě a známosti po vyučení dostal na SPŠE, když jsem získal podpis předsedy strany ve firmě na přihlášku dálkového studia (při zaměstnání) - prostě jsem to zkusil a narazil jsem na souseda (do té doby jsem nevěděl, že byl partajník) :-).

+1/0
3.2.2020 6:26

J29i98ř41í 86K12u93č92e78r31a 5718221864256

Jarmilo, Jarmilo obávám se, že se vám děje to samé co za komoušů, po roce 1989 máte šanci svoji mentalitu změnit, nebýt poslušná ovce a dělat si vlastní názor. A co jste nám zde předvedla, za komoušů jste viděla a slyšela jen to co se smělo a poctivě četla plakáty i Rudé právo hlaholící o komunistických údernících (jako dnes dvojjediný ministr Havlíček), kteří radši ani nešli spát a plnili plán. A dnes čtete stejný tisk, jen se dnes už tak přísně nesleduje jeho odběr, věříte stejným rudým ďáblům (a nejsou ani z Manchesteru, ani z New Jersey), přestože zpívají stále o krásných zítřcích a ono zase nic, za což mohou (jak jinak) kulaci a rozkrádači společného vlastnictví a ten hrozný západ, čím víc na západ tím hůř.

+1/0
31.1.2020 13:11

J44a14r48m92i84l55a 32P31í48c72h83o97v91á 5482307224373

To Vám říkali na schůzi ODS? To by vysvětlovalo všechno

0/−1
31.1.2020 19:41

J27i39ř97í 20K30u56č83e10r68a 5858611274166

Ne, to mi nakukali západní imperialisté a já v jejich službách páchám tato zvěrstva na poctivě pracujících dělnících a rolnících.

Co říkáte, taky to stačí na provaz?

+1/0
5.2.2020 9:55

J25o22s59e85f 11V64o50s85i11c12k58y 4753957766913

Asi proto, ze jste jeste hloupejsi, nez ta Valkova !

0/0
3.2.2020 1:44

J23i27ř95í 11K39u10č59e83r68a 5858461934286

Paní Jarmilo ÚSTR se snaží remanentně ovládnout komunisti a celkem se to daří. To co archivy vydávají má potenciál některé z nich poslat za mříže a niky si nejsou jistí, zda se podařilo vše zlikvidovat. Takže se z toho stává Ústav pro likvidaci materiálů z totalitních režimů. Nádherný TV pořad o doložených faktech z totalitních dob jsou "Krvavá léta", jedinečný počin.

+6/0
30.1.2020 14:19

Š45á10r55k62a 45M85a55t77y81á79š87o44v21á 1721765532959

v tomto se přikláním k výkladu Vojty Šustka...proč se do toho angažuje BOBO, to jsem nepochopila dosud... pravdou je, že si ředitelka Památníku Lehmannová,měla dobře rozmyslet, jaké to bude mít důsledky... "kluci historický" si vymění názory a ona přišla o místo.. Víc mne mrzí,že nikde v Památníku nemají pamětní desku Horák se Stříbrným, byli z Lidic, lítali v RAF.... (na Horákově statku,byli postřílení lidičtí muži)

+9/−1
30.1.2020 7:38

J17o70s80e87f 33V75o72s44i31c14k85y 4213107116413

Tohle jste mela vice rozvest. Ten Horak se Stribrnym se po valce znovu chteli v nove zrozenych Lidicich usadit, byli ale vystvani tehdejsimi lidickymi zenami, ktere je obvinily z cele te tragedie. I komunisti s nimi souhlasili !

+2/0
30.1.2020 14:57

S77t13a90n82i66s57l29a42v 41L15á66t48a24l 8318507651471

I komunisti s nimi souhlasili !

;-D ;-D ;-D ;-D ;-D.

Komunistům se to líbilo, protože osvobození přišlo jen a pouze díky RA !

A když to řekli Komunisti, tak to tak muselo být ;-D.

Kdyby lítali u RA, tak by to bylo jinak :-P.

Poštvat lidi proti odbojářům nebylo pro Komunisty rozhodně proti srsti ...

A od toho jsou historici, ABY LIDEM DALI K DISPOZICI FAKTA TÉ DOBY.

Fakta a i všechny teoretické možnosti (pokud to není jisté). Politici se do toho nemají míchat (ani soudružka Bobošíková, co se potřebuje zviditelnit) !!

Už dávno nevěřím tomu, co nám říkali a říkají soudruzi ;-(.

+1/0
31.1.2020 13:00

J21o91s42e49f 86P56r64o22c31h85á71z51k34a 3730955674865

Díky za nové informace. Souhlasím s Vámi.

+5/0
29.1.2020 22:45

V42l78a93s72t62i23m50i22l 60K54r91a70u15s 3943164824443

Nedivím se tomu, že zmíněný zápis do četnické kroniky byl učiněn až po skončení války. Podobný zápis během války si nedovedu představit.

+6/0
29.1.2020 21:32

P55e62t88r 48T45o63m13e35k 1126452970551

R^R^R^

+3/0
29.1.2020 21:18

M68a63r42e74k 28T63r62i32z68u27l29j78a35k 8460446137677

R^ Karma

Je třeba znát historickou pravdu, padni komu padni. A tahle kauza svým průběhem a důsledky fakt navozuje pocit skrytého antisemitizmu.

+22/0
29.1.2020 18:58
Foto

Z38d25e66n55ě27k 89B61á22r34t52a 6392571197581

Karma.Tak v každé vesnici žijou různí lidé,třeba muž co zabil vlastního syna,či chamtivá udavačka....dělat z "lidických žen" světice,jen proto,že se staly obětí nacistického zločinu je nesmysl...

+28/0
29.1.2020 18:26

M86a48r76e62k 97T33r16i72z29u87l29j80a32k 8930716297657

R^R^R^

+8/0
29.1.2020 18:54

J37a66r90m97i76l68a 40P11í17c25h83o66v50á 5382797384693

Paradoxem právě bylo, že jediným mužem, který přežil nacistické řádění v Lidicích, byl vrah vlastního syna.

+6/0
29.1.2020 20:01

Š19á30r47k97a 67M50a69t15y18á93š36o38v70á 1791895402809

no, ještě letci Horák a Stříbrný z Lidic, co sloužili u RAF..ti se po válce vrátili...Horák odešel s manželkou opět do zahraničí a osud Stříbrného si dohledejte...blila bych, jak se k němu chovali ....

+13/0
30.1.2020 7:34

J20a90r80m91i95l49a 98P92í66c31h98o56v44á 5312777524513

Děkuju za reakci, o těch dvou letcích jsem nevěděla. On to přesně vystihuje závěr filmu Tmavomodrý svět, kde spolu mluví uvězněny letec Raf a vězeňský lékař, antifašista, ale Němec. Ten lékař s hořkostí v hlase říká: "Že jsem tu já, to chápu, my Němci jsme prohráli válku, ale nepochopím, proč jste tady vy".

+11/0
30.1.2020 9:00
Foto

R64i11c19h45a88r68d 32N57e17u63g31e17b80a85u22e85r 6608969976282

To byl lékař SS zaprvé a zadruhé naivní. Vždyť i nacisti se potírali mez sebou.

0/0
1.2.2020 14:43

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz