Děkujeme za pochopení.
P78a69v48e28l 82D34v63o11ř15á34k
Vlastně máte pravdu. Technický stav na železnici se od r. 89 příliš nezměnil, zařízení spíš ještě pokračovalo v chátrání.
Tudíž není důvod, aby bylo nehod méně či více.
M75a75r66i63e 36J50a80n32d60o43v55á
Mě na tom zaráží akorát to, v jakém klidu je dvojministr Havlíček.
Z31d89e12n83ě49k 97Z80a45v10a52d87i46l
Správa železnic ručí za dopravní cestu - nikoliv ministr.
Z63d92e56n37ě11k 24K83l63o12b52o11u75č76n57í16k
Opět souhlas, pane Zieglere. Ten čurbes, co tu desetiletí budovali komouši, se nedá jen tak lehce uklidit. Ještě bych pozval BISku, aby se koukla na ruskou stopu. Ne, nejsem paranoidní, třeba Vrbětice byly celá léta nešťastná náhoda, než čučkaři uhodili hřebíček na hlavičku a ukázali na Rusáky.
J15a52n 53Z24i86e38g67l48e57r
Ti čučkaři jsou považování skutečnými odborníky za jednu z nejlepších tajných služeb na světě.
J25a98n 84Z65i30e69g34l32e87r
Jsem na výletě na Kleti. Až se vrátím, budu reagovat.
P30a10v43e93l 53K30u46c59h90t18a
Důležitější než "soutěžit" podle politického vyznání - kdy to bylo lepší - je - zda děláme v r.2021 maximum pro minimalizaci velkých nehod. Za komunistů nebyla elektronika, počítače, mobily, tratěmi na Západ jezdily jen lokálky. Pár vyjímek - Cheb, Velenice, Břeclav.
Němci tvrdí že úroveň našeho zabezpečení zaostává kromě koridorů o min. 30 let. Z naší strany cítím spíše výmluvy, že se to vše svede na mrtvého strojvůdce ...
V77o88k36o17u90n 91V74l92a55d38i11m17i94r
Nemci ne, ale v SZ pisi toto:
https://www.sueddeutsche.de/panorama/tschechien-bahnnetz-sicherheit-etcs-unfall-1.5375669
B53o97h21u12m39í27r 42Š41i27m77e87k
Souhlas! Ale co je moc, to je moc! Denně se průměrně stanou TŘI mimořádné události za jediný den! A jízda na červenou? Prakticky denně! Jak je to možné?!?
Když jsem jezdil u vlakových pošt, dověděl jsem se o zabezpeční drah za Rakouska-Uherska. Zvláštní, ale logická zabezpečení! Dnes je neužíváme. Už jenom projetí na červenou hlídali dva oddělení zaměstnanci: strojvedoucí na lokomotivě a vlakvedoucí ve služebním vagonu.
V97o33k77o37u46n 59V69l68a88d91i92m73i55r
Nojo, stav dnesniho zabezpeceni zeleznice predvedl Vlasta Burian uz v roce 1941 ve filmu Prednosta stanice.
J93i85ř22í 14K88i95n41d27l
Co takhle vlakové neštěstí na železniční přejezd u Deštnice na Žatecku v roce 1966. Zpožděný vlak na přejezdu v obci smetl nákladní vůz s pražskými středoškoláky mířícími z Deštnice do Velké Černoce na chmelovou brigádu. Neštěstí si vyžádalo 10 mrtvých a 37 zraněných. Nákladní automobil měl odvézt 48 studentů pražské strojní průmyslové školy z rakovnického nádraží do Deštnice. V Deštnici opustil strážní domek železničního přejezdu závorář Josef Kostka. Kvůli osobnímu sporu s Marií Hajnou, která ho ve službě střídala, se Kostka rozhodl odejít dříve zadním vchodem tak, aby se s ní nemusel potkat. Nemohl jí tak říct o zpožděné lokomotivě mířící k přejezdu. Zpoždění nezapsal ani do provozní knihy. Hajná se tak domnívala, že lokomotiva ze směru Milostín už podle jízdního řádu projela, a proto nespustila závory. Došlo k nárazu vlaku do nákladního auta. Většina studentů byla katapultována ven z korby do kolejiště a na přilehlý svah. Dobový tisk politoval oběti nehody a neopomněl vyzdvihnout bezchybný průběh záchranných prací. Ve skutečnosti měli na záchraně zraněných největší podíl náhodní svědci a místní občané.
Š41á57r75k59a 20A47n60d43r29l62o93v32á
Já odtamtud jsem, ale ještě jsem nebyla na světě. Ale vyprávěli mi to prarodiče...Vy jste také krajan?
J59a73n 69M44a83r38e31k
Vzpomínám na jedno železniční neštěstí v roce 1963 v pražském Hloubětíně, kdy do motoráku (Praha- Český brod) stojící ve stanici Hloubětín narazil nákladní vlak. Tehdy jsem pracoval právě v tom Hloubětíně v ZEZ Praha, vzdáleném asi 150 m od stanice. Šel jsem ještě s mnoha zaměstnanci na tramvaj, bylo po šichtě.bTehdy ten motorák byl na padrt'. Nefungovalo tam zabezpečovací zařízení, kdy automaticky vlak zastaví asi 1km od stojícího vlaku ve stanici. Kolik mrtvých tam bylo si nepamatuji. Jenom vím, že jich bylo hodně. Tenkrát rozhlas ZEZu volal všechny svařeče a strojní zámečníky, aby přerušili práci a okamžitě šli na pomoc. Přijely tam ambulance civiní i vojenská zdravotní jednotka. Obraz to byl příšerný, jeden železničář, když viděl, že bude náraz chtěl vyskočit z lokomotivy (elektrické), ale v tom přišel ten náraz a kfyž ten člověk byl ve dveřích, ty se setrvačností zavřely a on byl doslova rozmačkán. Dvě ženy byly k sobě spíchnuty nějakou tyčí a doslova řvaly bolestí. Dva dny jsem potom nemohl nic jíst. Stále to vidím před sebou. Nepamatuji se, jestli se o tom psalo v novinách, ale utajit se to nedalo.
Š20á45r53k86a 64A49n83d12r43l52o82v25á
Uff. Hrozné čtení, pane Marku.
Já si zas pamatuju na neštěstí v Teplicích, kdy závorář pustil na koleje autobus, ačkoliv věděl, že motorák je nedaleko. Byla jsem ještě malá ale babi s dědou měli zahradu nedaleko toho přejezdu a kolejí. Těla z autobusu byla i 100 metrů od toho přejezdu.
Závorář se ještě před soudem oběsil.
Š66á15r70k94a 88A83n19d58r50l40o58v53á
Zapomněl jste na neštěstí v Krouně, které už nebylo za komunistů, ale tuším v r.
2002? To byla také hrozná tragédie.
V těch Řitonicích, to bylo jak ty vagóny spadly z mostu? Nebo si to pletu s jinou tragédií?
Smutná karma.
Š27á87r77k80a 59A73n79d80r78l85o98v93á
Že tě vidím, po dlouhé době. nestíháš psát nedělní blogy ke kávičce? Zvykla jsem si a teď nic
- Počet článků 3326
- Celková karma 25,15
- Průměrná čtenost 1805x
Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz