Děkujeme za pochopení.
P79e31t70r 10B78u45r23i35a85n
Karma.
Koukám, že stačí drobná zmínka o socialismu a ti, kteří s pokládají za demokraty, tady ječí jako trhovci.
Čím to asi bude? Já bych řekl, že ten bolševismus mají v kožichu zažraný až do podšívky.
J42a82r58o64s78l85a87v 65F43a75r39d83a
Vynálezce (moravský Edison) Josef Sousedík se zapojil do odboje a byl Němci zavražděn.
Z64d75e46n59ě80k 46Š45i75n80d69l72a91u63e21r
Není nejmenších pochyb, že technicky šlo o jedinečná vozidla, která ve své době neměla ve světě srovnání. Je ale také třeba říci, že provoz Slovenské strely tehdy užíval mnoha výjimek, které ostatní tehdejší i poválečné vlaky zdaleka neměly. Především tyto vozy nejezdily na žádných jiných výkonech kromě Slovenské strely. Měly své stálé dva strojvůdce, stálý personál včetně dílenské údržby. Oba vozy jezdily vždy ob den 3x resp. 2x v týdnu a po týdnu se v tomto prostřídaly. Nejezdilo se o sobotách, nedělích a svátcích (s výjimkami). Měly výjimku z traťových rychlostí, jako jediné vlaky ČSD mohly na vybraných úsecích jezdit více než 100 km/h. Měly absolutní přednost před všemi vlaky a byly tzv. dopravně sledovanými vlaky. ..... Nic z toho poválečné Slovenské strely neměly k dispozici, ani v parní, ani v motorové či elektrické trakci. Vaše srovnání jen na základě cestovní doby je možná míněno dobře, ale v takovýchto případech je k řečenému A nutno vždy také říci B.
P55a56v34e22l 86K92u61c39h88t37a
Souhlas, bydleli jsme v Kyjích u Prahy u trati a často jsem na ni čekal. Stejně tak jako na Ostravan. Pokud se nemýlím tak v pozdějších letech to byly už normální vlaky tažené elektrickou mašinou. Ještě vzpomínám na Vindobonu a Tatran.
F41i40l94i72p 71V35r15a65c94o63v28s64k75ý
Sakra rychlá a nádherná designovka, která předběhla dobu, díky A abych nezapoměl... Zasloužená karma
I89v19a17n 72M20a65r10e66k
Ale jste to těm komárům pěkně natřel pane Jene.
Otázkou spíš je, že jak jste konstatoval, podařilo se realizací koridorů zkrátit čas jízdy mezi Blavou a Prahou na neskutečné 4 ! ! ! hod.
No pokud si spočítáme, kolik zbudování koridorů stálo financí, nabízí se klasická otázka : "A není to málo Antone Pavloviči? ". Totiž zkrátit za takové vynaložené prostředky jízdní dobu za 80 let o 19 min. to už chce opravdu fištróna na úrovni japonských či čínských stavitelů železnic.
Navíc, zbudovat cosi s ponecháním množství velmi nebezpečných úrovňových přejezdů těžko nazvat "koridorem" a ne se tím ještě pyšnit (viz Studénka-Pendolino atd.)
Že Slovenská strela byla na svoji dobu špičkový výrobek, o tom není pochyby. Poklona těm kteří ji navrhli a vyrobili.
V podstatě to ale byl "kolejový autobus" pro pár desítek lidí. Dokážete si představit, že by se jich prohánělo, jak v minulosti, tak i dnes po koridoru v takovém množství, aby dokázala přepravit všechny zájemce o tento druh dopravy?
Jinak, blog se stejným námětem jste zde zveřejnil před časem. . . Opakování "matka moudrosti"?j
P44a42v18e18l 63D52v90o21ř35á85k
Níže uvádím, jak dlouho se jede rychlíkem z Turnova do Prahy. Uvádí se, že první jízda vlakem po této trati byla rychlejší.
Můžete nám to vysvětlit?
R48a16d49o12m19í43r 66D36o68l57a32n90s79k44ý
Pane Zieglere, vy jste zvyklý psát pro své druhy ve zbrani, kterým stačí k ukojení jakýkoliv způsob kritiky politiky, která vám nevoní. A za jakoukoliv cenu. Vy dovedete najít ruské vměšování i v kaluži vody. No a pak stačí napsat, a ještě to přiznat, že byl rekord vytvořen s jedinou tříminutovou zastávkou, kdežto u socialistického ploužení vám jaksi vypadne počet zastávek i jejich alespoň průměrná délka. Tak laciné kritizování, to opravdu nedokázali ani komunisté Takže ano, určitým způsobem jste expert - jak docela zajímavé téma hodit do hnoje. Ale to je vaše obvyklá parketa. No, když to vašim nemyslícím patolízalům stačí...
J29a51n 72Z87i69e23g97l31e86r
Pane Dolanský, proti první republice přibyla jedna dvouminutová zastávka v Břeclavi. Tím se ovšem jen těžko dá zdůvodnit prodloužení jízdní doby o více než hodinu. Příště se prosím vyjadřujte k tomu, čemu rozumíte.
L18a54d26i25s69l49a17v 96J38í52l39e41k
Jméno Hans Ledwinka většině lidí nic neříká. Proto dodávám, že to byl konstruktér, který dlouhé roky pracoval v Tatře Kopřivnice a někdejší slavné vozy Tatra jsou převážně jeho dílem.
V21á51c38l73a60v 72M70a68c62a97l
Když jsme u těch železnic,výbornými konstruktéry byli také Lannové,Vojtěch Lanna st.(železnice:Kladno-Kralupy a Liberec-Pardubice) a Vojtěch Lanna ml.
M48i88r49o83s62l91a89v 98B72u95č60e12k
Pan Horák dole vybízí, vyhnout se politice. Já souhlasím, otázka ovšem, je - zda je to v vůbec možné ? Těch zajímavosti je více ! Za současnou hustotu železniční sítě vděčíme v podstatě předkům z dob RU monarchie. Hurá, o rychloželeznicích se začíná mluvit ! Kde jsou naši vynálezci a umní lidé ? Proč zde není holding Otty Wichterleho ? - Pravděpodobně doprovázen výzkumnými laboratořemi a výrobními pobočkami světového významu ? O Baťovi nemá smysl psát, podobně o F. Porschemu, Swarovského šperky. A co AL ois KO ber = AL - KO ? Chvála bohu za Karmu - KAR el MA cháček. Koneckonců celé filmy z 1 republiky. Jsem z textilu, vždyť ten dobový herec by mohl rovnou seskočit z plátna a nyní vyrazit do společnosti! Opravdu, co se to stalo, kam to všechno zmizelo ? Aha, příkladný hospodář se přetavil do role všelidového vlastníka ! Pane Horák fakt nepíši o politice - Pouze popisuji fakta ...
P15a74v19e93l 93D81v90o98ř42á55k
Ještě připomínám pana Ručku z Blanska a pana Sousedíka, zvaného moravský Edison.
A k tomu opět něco z JC: "Kde jsou ti čerchmanti, kampak se schovali? Umřeli!!
Případně včas prchli do civilizovanějších krajin.
J60o11s56e92f 22M57e56r72u34n77k19a
Já se dodnes divím, jak se našim předkům podařilo vybudovat železniční síť, jakou máme. V tomto jsme velice zaostali a zatím se to lepší jen pomalu.
Nevím jak dnes, ale před dvaceti lety byla cesta z Brna do Plzně nebo Liberce na 10 lahváčů a člověk to pivo musel cucat. Což nám při vandru zas tak nevadilo.
P37a74v85e85l 24D17v39o79ř43á80k
Rychlíkem z Turnova do Prahy (asi 80 km) jedete skoro 2 hodiny.
Inu, 3. tisíciletí.
J75i28ř78í 65Ř89e79z69n29í52k
Ono sem tam ten komunistický pomalík zpomalován rekonstrukcí tunelů na trati.
P86a92v90e50l 43D43v36o47ř28á50k
Máte pravdu, ti zatracení rakušáci a kapitalisti ty tratě odflákli tak, že se pomalu každých 100 let musí opravovat.
- Počet článků 3316
- Celková karma 26,53
- Průměrná čtenost 1810x
Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz