Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PB

Karma.

Koukám, že stačí drobná zmínka o socialismu a ti, kteří s pokládají za demokraty, tady ječí jako trhovci.

Čím to asi bude? Já bych řekl, že ten bolševismus mají v kožichu zažraný až do podšívky.

1 1
možnosti
JF

Vynálezce (moravský Edison) Josef Sousedík se zapojil do odboje a byl Němci zavražděn. :-/

2 0
možnosti

Není nejmenších pochyb, že technicky šlo o jedinečná vozidla, která ve své době neměla ve světě srovnání. Je ale také třeba říci, že provoz Slovenské strely tehdy užíval mnoha výjimek, které ostatní tehdejší i poválečné vlaky zdaleka neměly. Především tyto vozy nejezdily na žádných jiných výkonech kromě Slovenské strely. Měly své stálé dva strojvůdce, stálý personál včetně dílenské údržby. Oba vozy jezdily vždy ob den 3x resp. 2x v týdnu a po týdnu se v tomto prostřídaly. Nejezdilo se o sobotách, nedělích a svátcích (s výjimkami). Měly výjimku z traťových rychlostí, jako jediné vlaky ČSD mohly na vybraných úsecích jezdit více než 100 km/h. Měly absolutní přednost před všemi vlaky a byly tzv. dopravně sledovanými vlaky. ..... Nic z toho poválečné Slovenské strely neměly k dispozici, ani v parní, ani v motorové či elektrické trakci. Vaše srovnání jen na základě cestovní doby je možná míněno dobře, ale v takovýchto případech je k řečenému A nutno vždy také říci B.

5 0
možnosti
PK

Souhlas, bydleli jsme v Kyjích u Prahy u trati a často jsem na ni čekal. Stejně tak jako na Ostravan. Pokud se nemýlím tak v pozdějších letech to byly už normální vlaky tažené elektrickou mašinou. Ještě vzpomínám na Vindobonu a Tatran.

0 0
možnosti
Foto

Sakra rychlá a nádherná designovka, která předběhla dobu, díky :-) A abych nezapoměl... Zasloužená karma ;-D

3 0
možnosti
Foto

I89v19a17n 72M20a65r10e66k

1. 5. 2020 15:59

Ale jste to těm komárům pěkně natřel pane Jene.

Otázkou spíš je, že jak jste konstatoval, podařilo se realizací koridorů zkrátit čas jízdy mezi Blavou a Prahou na neskutečné 4 ! ! ! hod.8-o

No pokud si spočítáme, kolik zbudování koridorů stálo financí, nabízí se klasická otázka : "A není to málo Antone Pavloviči? ". Totiž zkrátit za takové vynaložené prostředky jízdní dobu za 80 let o 19 min. to už chce opravdu fištróna na úrovni japonských či čínských stavitelů železnic.8-o

Navíc, zbudovat cosi s ponecháním množství velmi nebezpečných úrovňových přejezdů těžko nazvat "koridorem" a ne se tím ještě pyšnit (viz Studénka-Pendolino atd.)

Že Slovenská strela byla na svoji dobu špičkový výrobek, o tom není pochyby. Poklona těm kteří ji navrhli a vyrobili.

V podstatě to ale byl "kolejový autobus" pro pár desítek lidí. Dokážete si představit, že by se jich prohánělo, jak v minulosti, tak i dnes po koridoru v takovém množství, aby dokázala přepravit všechny zájemce o tento druh dopravy?

Jinak, blog se stejným námětem jste zde zveřejnil před časem. . . Opakování "matka moudrosti"?j

2 4
možnosti
Foto

Níže uvádím, jak dlouho se jede rychlíkem z Turnova do Prahy. Uvádí se, že první jízda vlakem po této trati byla rychlejší.

Můžete nám to vysvětlit?

3 0
možnosti
Foto

Pane Zieglere, vy jste zvyklý psát pro své druhy ve zbrani, kterým stačí k ukojení jakýkoliv způsob kritiky politiky, která vám nevoní. A za jakoukoliv cenu. Vy dovedete najít ruské vměšování i v kaluži vody. No a pak stačí napsat, a ještě to přiznat, že byl rekord vytvořen s jedinou tříminutovou zastávkou, kdežto u socialistického ploužení vám jaksi vypadne počet zastávek i jejich alespoň průměrná délka. Tak laciné kritizování, to opravdu nedokázali ani komunisté!! Takže ano, určitým způsobem jste expert - jak docela zajímavé téma hodit do hnoje. Ale to je vaše obvyklá parketa. No, když to vašim nemyslícím patolízalům stačí...:-/;-D

4 7
možnosti
JZ

Pane Dolanský, proti první republice přibyla jedna dvouminutová zastávka v Břeclavi. Tím se ovšem jen těžko dá zdůvodnit prodloužení jízdní doby o více než hodinu. Příště se prosím vyjadřujte k tomu, čemu rozumíte. :-)

6 1
možnosti
LJ

Jméno Hans Ledwinka většině lidí nic neříká. Proto dodávám, že to byl konstruktér, který dlouhé roky pracoval v Tatře Kopřivnice a někdejší slavné vozy Tatra jsou převážně jeho dílem.

10 0
možnosti
VM

Když jsme u těch železnic,výbornými konstruktéry byli také Lannové,Vojtěch Lanna st.(železnice:Kladno-Kralupy a Liberec-Pardubice) a Vojtěch Lanna ml.

0 0
možnosti
MB

Pan Horák dole vybízí, vyhnout se politice. Já souhlasím, otázka ovšem, je - zda je to v vůbec možné ? Těch zajímavosti je více ! Za současnou hustotu železniční sítě vděčíme v podstatě předkům z dob RU monarchie. Hurá, o rychloželeznicích se začíná mluvit ! Kde jsou naši vynálezci a umní lidé ? Proč zde není holding Otty Wichterleho ? - Pravděpodobně doprovázen výzkumnými laboratořemi a výrobními pobočkami světového významu ? O Baťovi nemá smysl psát, podobně o F. Porschemu, Swarovského šperky. A co AL ois KO ber = AL - KO ? Chvála bohu za Karmu - KAR el MA cháček. Koneckonců celé filmy z 1 republiky. Jsem z textilu, vždyť ten dobový herec by mohl rovnou seskočit z plátna a nyní vyrazit do společnosti! Opravdu, co se to stalo, kam to všechno zmizelo ? Aha, příkladný hospodář se přetavil do role všelidového vlastníka ! Pane Horák fakt nepíši o politice - Pouze popisuji fakta ... :-)

5 0
možnosti
Foto

Ještě připomínám pana Ručku z Blanska a pana Sousedíka, zvaného moravský Edison.

A k tomu opět něco z JC: "Kde jsou ti čerchmanti, kampak se schovali? Umřeli!!

Případně včas prchli do civilizovanějších krajin. R^

2 0
možnosti
JM

Já se dodnes divím, jak se našim předkům podařilo vybudovat železniční síť, jakou máme. V tomto jsme velice zaostali a zatím se to lepší jen pomalu.

Nevím jak dnes, ale před dvaceti lety byla cesta z Brna do Plzně nebo Liberce na 10 lahváčů a člověk to pivo musel cucat. Což nám při vandru zas tak nevadilo.

1 0
možnosti
Foto

Rychlíkem z Turnova do Prahy (asi 80 km) jedete skoro 2 hodiny.

Inu, 3. tisíciletí.

1 0
možnosti
Foto

Ono sem tam ten komunistický pomalík zpomalován rekonstrukcí tunelů na trati.

0 1
možnosti
Foto

Máte pravdu, ti zatracení rakušáci a kapitalisti ty tratě odflákli tak, že se pomalu každých 100 let musí opravovat. ;-D

5 0
možnosti
  • Počet článků 3316
  • Celková karma 26,53
  • Průměrná čtenost 1810x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz