Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Divný článek. Tehdy, stejně jako dnes, byly hospody vyhlášené dobrým jídlem a naopak. Většina pražských "čtyřek" zavírala nejpozději v deset večer, kuchyně o dvě hodiny dříve. Takže když jsme dostali v noci hlad v noci hlad, jistily to klobásy, já jezdil na Špejchar, případně na Václavák a stánky na Wilsoňáku měly otevřeno (samozřejmě ne všechny, ale jeden určitě, jen to chtělo najít ten správný perón) celou noc. Člověk se holt musel přizpůsobit a nechápu, co autora vedlo víc než pětadvacet let po sametu k sepsání tohoto textu.

17 4
možnosti
KH

Díky za vzpomínku, přesně, taky pamětník /bramborák ve Slováči/. Taky mě ten návštěvník Prahy v 80.letech "naštval".

A někdo měl hlad, tak chtěl jíst. A mnohokrát se stávalo, že v hospodách neměli k jídlu vůbec nic

Zdroj: http://ziegler.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=581758

5 2
možnosti
VV

Nevim zda to neni pohadka. Ale kdysi kdosi kdesi vypravel, ze kdyz prisel s prateli do hospody, pllozil na stul vahu, teplomer a hustomer.

Dostali vynikajici objednane jidlo a kdyz prislo na placeni, ping pry mel odpovedet, ze to byla pozornost soudruha vedouciho.

4 0
možnosti
RJ

R69a84d89e53k 35J94a15r25o26š

20. 1. 2017 20:50

To také zabíralo... Pamatuji, že o tomto specifickém fenoménu (na to ale musel mít člověl náturu) vznikla i TV komedie s Vladimírem Menšíkem - tuším, že se to jmenovalo "Slepé střevo"...

3 0
možnosti
RJ

R93a76d20e67k 54J67a71r21o69š

20. 1. 2017 19:55

Tehdejšími pingly jsem hluboce opovrhoval a s žádným se nekamarádil. Byla to sorta sama o sobě, ostatním lidem v podstatě "nenáviděná" (podobně jako řezníci a zelináři)

2 1
možnosti
KB

To já jsem zase chtěl mít známého řezníka, zelináře ....

0 0
možnosti
Foto

Nedá mi to, abych nepopsal svůj zážitek nebo lépe řečeno zážitky z vinárny U tří zlatých hvězdiček na Malostranském nám.

V roce 1969 jsme tam zašli s dvěma německými kamarády (oni platili) a když jsme se ráno probrali, zjistili jsme, jak hodně nás okradli.

A v roce 1970 nebo 1971 jsem do té vinárny přivedl skupinu asi 15 Švýcarů. Obsluha nás posadila do prázdného sklípku a prvních vrchní založil účet a přinesl objednané.

Za chvíli přišel druhý vrchní, vzal další objednávky a založil druhý účet.

A tak to šlo celý večer. Jako úplní hlupáci se ti vrchní střídali a každý psal na svůj lístek.

A ve mně rostla touha po pomstě a tak, když přicházela chvíle k placení, zakryl jsem jeden z účtů popelníkem a radoval jsem se z podařené odvety.

1 1
možnosti
Foto

Byl jsme jednou, když manželka dostala VŠ trubku s diplomem na jídle u Pohlreicha. Byl jsem velmi překvapen, že cena na Prahu nebyla vysoká od 150 Kč do 170 kč a jídlo jedním slovem vynikající. Zeťák, pokud je v Praze, tak tam chodí s dcerou a vždy jsou spokojeni, stejně tam vodí obchodní partnery a nikdy si nestěžoval a ani jeho obchodní partneři. Já s manželkou dodržuji, že jednou až dvakrát za měsíc jdeme na chutné jídlo, třeba do Kristina hrádku na zvěřinu a podobně. Není to nijak cenově hrozný. Pokud se chce člověk pořádně najíst, tak musí trochu přidat peněz.

1 2
možnosti
Foto

Já měl spolužačku, Helenku. Propadlici. Tedy takovou, která propadla. Posadili je vedle mě, aby se jí zlepšil prospěch. Nezlepšil.

A pak nás, několik z 9 třídy, pozvala k sobě a já jen zíral. Já, inženýr s flekem u zahraniční firmy, jsem čučel, jak draze, i když nevkusně, má propadlice zařízený byt.

No, bodejť by neměla. Manžel výčepní, ona servírka a kšeft se točil.

Po tom dnes sní každý soukromý hospodský.

Neplatili žádný nájem.

Neplatili náklady na energii.

A pokud měli nějaké spolupracovníky, nemuseli jim vyplácet mzdu.

1 0
možnosti
Foto

Číšnici měli tehdy plat kolem 1 100 Kč. Plat si zvedali tím, že si nosili vlastní pití, cigarety. Prodávali pašované hodinky, šmelili s valutami. Logr z kávy se sušil na topení a šel znova do oběhu. Když se nosil oběd z kuchyně, tak u dveří seděla ženská a oni jí hlásili kolik nesou obědů. Když byl šikovný, tak dokázal v ruce skrýt jeden oběd, který ji nehlásil, anebo se s ženskou dohodli. Kuchaři šetřili na obědě. Kradli máslo, maso, vše co dalo vzít. Znal jsem barmanku a ta měla prsa na zbrojní pas. Nosila výstřih až na pupík. Chlapi šíleli a objednávali ji pití. Ona byla natolik šikovná, že objednané pití schovala pod pult a s chlapy si přiťukávala vodou. To, co schovala opět prodala. Takže to chodilo.

4 0
možnosti
RJ

R41a35d97e44k 26J20a56r76o36š

20. 1. 2017 19:41

Tehdy existovala tzv. "Kniha přání a stížností", které se kupodivu jinak arogantní pinglové báli jak čerta. My, když jsme někam přišli, tak jsme se jí okamžitě ostentativně "zmocnili", listovali a pročítali, a personál byl hnedka úslužnější...:-)

2 0
možnosti
Foto

Jo, toho se báli. Šlo o prémie a možná taky o místo.

2 0
možnosti
Foto

S restaurací U Fleků máte pravdu.

Pivo tam tehdy stálo 4,10Kčs a pokud člověk platil za 2 piva 10,-Kč, tak číšníci nikdy nevraceli zpět.

Arogantnější číšníky než u Fleků jsem nikdy nepoznal.

To bylo někdy v roce 1978.

Snad proto jsem už nikdy do restaurace U Fleků nezavítal...

2 1
možnosti
KB

Navíc se platilo hotově, při každé donášce. Pokud jste nedal těch 5,-kč, tak už vás při dalším pivu naprosto přehlíželi.

4 0
možnosti
Foto

I23v14a97n 29M47a30r26e37k

20. 1. 2017 19:18

No p.Jene , jestli jste navštěvoval za komárů pouze nálevny IV.cenové skupiny potom s Vámi zcela souhlasím. Protože nejsem pivař ,neměl jsem důvod je navštěvovat a pokud jsem zašel někde jinde na oběd , či večeři nemohl jsem si stěžovat . To "UHO" stokrát omílané mi připadá jako "staré pověsti české" . Zvláštní , že jsem se s ní v žádné restauraci nesetkal. Za to dnes se velmi často setkávám i v "dobré restauraci" s polévkou uvařenou ze sáčku , či s hlavním jídlem ohřátým v mikrovlnce, a to se např. servírka nerozpakuje při servírování poznamenat, že kdyby se mi to zdálo ještě studené, tak mi to ještě přihřeje . Takže , dobrou chuť . R^

4 6
možnosti
ZH

Tak to chodíte do špatných hospod. Dneska, na rozdíl od dob minulých si můžete vybírat. ;-D

6 2
možnosti
Foto

To platí i pro restauraci Pelikán na Příkopech? Tam jsem chodil na oběd.

1 0
možnosti
Foto

Pelikán byl snad prvotřídní, ne?

1 0
možnosti
  • Počet článků 3318
  • Celková karma 26,19
  • Průměrná čtenost 1809x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz