Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
GK

A také Štědrý den býval za komunistů pracovním dnem....

A ted si predstavte ze napr. v Nemecku je Stedry den a Silvestr normalni pracovni den. Asi tam maj komunismus. ;-D

8 2
možnosti
HS

Asi neslaví Štědrý večer, ale až Boží hod.:-/

1 0
možnosti
PL

P88e81t65r 97L87a27n87g38e61r

24. 12. 2017 3:31

Zieglere, vy dokážete nacpat třídní boj i do atmosféry Vánoc. Stejně jako komunisté, které tolik kritizujete.

4 7
možnosti
ZH

??? Kde vidíte třídní boj?;-D

6 2
možnosti
ND

Tak ještě drobnost, abych vás zmátla, napsala jsem osudy ve víru dějin paní Hany Podolské a jejího syna Viktora, stojí to za přečtení, jaký osud byl většiny úspěšných podnikatelů v poválečné době...

0 1
možnosti
LB

Knihu o Haně Podolské si moc ráda koupím. Připomenout tuto zajímavou ženu a její osud je záslužný čin. (Naše rodina si prošla něčím hodně podobným...)

0 0
možnosti
AR

Dobré připomenutí pro mladší!!R^

1 0
možnosti

Parádně pokleslá poblicistika.

3 10
možnosti
LB

Jestli jste byl hodný, pane Ševečku, třeba Vám Ježíšek nadělí hodnotné literární dílo jako např. Paměti Vasila Bilaka :-)

4 1
možnosti
VN

A znáte ten totáčový fór jak přijde pán do masny a ptá se: "Máte cibuli? Řezník se naštve: ""Já jsem řezník. Já nemám maso. Cibuli nemají naproti"

13 0
možnosti
PK

Lepší byl jak cizinec v Jaltě si objednal sloní uši na cibuli ...

1 0
možnosti
PK

Mně bylo již záhy divné jak Ježíšek může nosit dárky, také je v Evropě v menšině. I v Německu je spíše Weinachtsmann než Christkind. takže nějaký ten Noel, Befana, Jul působili hodnověrněji. Byl jsem již v 50.letech pilným žáčkem v ruštině, ale přiznám se - letos mě po 60i letech dostal Rus, víš Pávěl, jak se řekne rusky "vánoce" - ty umíš akorát tak "jolka". Nevěděl jsem, ani rusky ani ukrajinsky, není to ani moc podobné.:-)

0 0
možnosti
VV

Vite ze se nedivim. Domnivam se, ze vetsina Cechu ovladajicich nemcinu nevi, jak se cesky rekne Pfingsten.

0 0
možnosti
ND

:-/bohuuzel pamatuji i i padesátá léta jako dítě, to můžete vyprávět i ó době válečné. Píší i o letecch šedesátých, sedmdesátých a osmdesatych. Podle tohoto článku bych tu dobu, ve které jsem žila nepoznala....

8 0
možnosti
ND

To byla odpověď pro pana Pavla Dvořáka, uteklo mi vlákno...

0 0
možnosti
SB

Já si už nějaké vnucování jiných než českých nebo v širším slova smyslu evropských vánočních tradic nepamatuji, ale vím, že něco takového se muselo dít, protože jedna z nejstarších mých vzpomínek na vánoce je ta, že babička s dědečkem se podivovali, kolik koled na vánoce zaznělo v televizi a že tohle jsou první vánoce, kdy televize byla opravdu vánoční. Už to, že se nad tím mí prarodiče pozastavovali, svědčí o tom, že předtím to v pořádku být nemohlo, protože o věcech, které považujeme za samozřejmost, ani nemluvíme.

1 1
možnosti
PK

Tak 60.léta bylo velké uvolnění, kulturní fronta to rozjelaR^

4 0
možnosti
  • Počet článků 3317
  • Celková karma 26,41
  • Průměrná čtenost 1810x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz