Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

JZ

V česku zase pochodují pod svými symboly komunističtí zločinci.

11 0
možnosti
JH

Kniha Dějiny pobaltských zemí je velice zajímavé a někdy i horrorové čtení, počty deportovanych tam jsou uvedeny, ale odkud pochází údaj o počtu mrtvých během prvního roku sovětské okupace? Nejsou v tom započítány i oběti vyvražďování Zidů po nacistickém vpádu?

0 3
možnosti
JH

Díky za za reakci. I pouhé minus někdy znamená mnoho. Sám jsem letmo zapátral na wiki i jinde, udávaná čísla obětí sovětské okupace jsem nenašel, ale nebyl jsem si jist, proto jsem se ptal po zdrojích. Teď už se to zdá být jasné.

Pokud by ale někdo jiný zdroj znal, prosím, uveďte, dějiny pobaltských států jsou opravdu zajímavé (bohužel pro místní obyvatele:-().

0 0
možnosti

J84a42k52u45b 17Š61o31l53c

2. 6. 2020 15:06

Ono se hůř distancuje od režimu, který vyhnil po sedmdesáti letech a v němž jste vyrůstal, než od režimu, který zanikl totálním rozvratem dvacet let předtím, než jste se narodil. Navíc je tam ta Velká vlastenecká válka.

Pokud vím, tak se Rusko omluvilo nám za 68, Polákům za Katyň, určitě tam proběhla i nějaká podobná prohlášení k pobaltským státům.

1 12
možnosti
SB

Oficiální omluvou se nic nezměnilo na velmocenském uvažování.

9 0
možnosti

Souhlas, i když ten titulek není moc šťastný. Navozuje dojem, jako bychom trpěli jen pod nacistickým terorem, a ne komunistickým.

0 0
možnosti
MV

Pokud bude současnému Rusku vládnout Putin, nečekejme žádnou sebereflexi. Mám sousedy z Litvy, něco jsem už vyslechl. Jejich slova potvrzuji obsah Vašeho blogu. Fajn dny přeju.

10 1
možnosti
SB

V Putinovi to ani trochu není.

To je v ruském uvažování.

Existuje jen jeden ruský velmocenský imperialismus, a sice ten tradiční.

Carský imperialismus přešel v sovětský a ten přešel v postsovětský.

Změnou nejvyššího potentáta se na tom naprosto nic nezmění.

4 1
možnosti

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

VB

Stalin skutečně stíhal každého, kdo měl určité vzdělání, hrdost, kdo se mu potenciál. mohl postavit, ale ničil i bez rozmyslu "vlastnější" lidi, resp. jeho pochopové někdy chytali nahodile po ulicích kohokoli, když plnili plán - poslat určité množství do gulagů na otroc. práci. Mrzí mě ale, že část obyvatelstva v Pobaltí se za 2. sv. války zachovala jako část Ukrajinců či Poláků a Maďarů: pomáhali někdy dobrovolně a za výhody vraždit či chytat Židy. Různé dokumenty ukazují, že jich bylo dost; v Čechách se rovněž udávalo, ale ne v takové míře a ne v tak drastic. podobě - ještě jsme měli v paměti TG Masaryka, který se Židů zastával.

0 0
možnosti
JZ

Na druhé straně se v Polsku i Pobaltí Židům dost pomáhalo. Polsko má 6683 nositelů titulů Spravedlivý mezi národy, Litva má 893, Lotyšsko 136 a Česká republika 118. Estonsko sice pouhé tři, ale tam byla židovská komunita minimální.

4 0
možnosti

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

MV

To mě zajímá. Můžete sem Vaše tvrzení doložit nějakým zdrojem? Dekuju

8 0
možnosti
  • Počet článků 3319
  • Celková karma 25,93
  • Průměrná čtenost 1809x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz